Jag går nästan mer igång på en stabil center som kan teka och lira BP än en pucktrollkarl som bara fokuserar framåt. Vi har inte direkt varit bortskämda med trygga och stabila centrar som kan ingjuta lite stabilitet åt båda hållen. Ser man Philip som en andra center så är det ju väldigt bra. Som första center så är det lite mer tveksamt (önskar lite mer spets) men samtidigt så ser jag hellre en lite mer defensivt säker center tillsammans med Ang.
Tänk om man kan plocka in Philp x2 för andrakedjan, Lettieri för första och Olausson för tredje. Det hade varit fint. Eriksson, WIN, Teden turas om lite om att vara extrafw.
Blir väldigt många spelare men det går.
Hitta något lag i HA som vill ha spets, ge dem Pasic till Rabatt? Laz bör även gå att bli av med, även om jag gillade honom.
Påminner om vad tråden syftar till - diskussion om seriösa rykten. Alltså ryktet, och föremålet för ryktet, i sig.
För drömmar, lagbygge och tänkbara formationer m.m. finns det egna trådar.
Nu börjar alltihop blandas ihop i den här tråden. Försök använda rätt trådar istället.
Du får gärna flytta mitt inlägg, då jag misstänker att det är ett av de du syftar på.
Tillräckligt många har alltså googlat Noah Philp HV71 för att det ska dyka upp som sökning på Google…
Nej, jag har inte gjort det själv, förrän nu då ![]()
Då Liiga expanderar med 2 lag (rätta mig om jag har fel) kommer det inte vara ett problem alls att gå in med en tjock trupp i höst! Kommer kanske kunna skicka en och annan dit…
Även MP slår av det.
Då är det två olika journalister som har sagt att ryktet inte stämmer VS Ragnarssons källa.
Allt hänger på om Ragnarssons källa är någon inifrån HV som har gjort klart dealen idag och att dessa uppgifter inte nått journalisternas källor än.
Det här Vinni Lettieri-ryktet. Var kommer det ifrån ens?
Expressen skrev rätt tidigt inpå kvalsegern att HV71 var intresserade av Lettieri, likt andra SHL-klubbar. De skrev även att han var aktuell för SHL. Han är dessutom polare med Justin Kloos så det är väl lite det som talar för HV.
Tror tvärtom. Ingenting talar för Hv i detta fall.
Avbrott i nästan ett år p.g.a mentala problem 2023 alltså. Känns skakigt att flytta till europa för första gången då. Hög risk säger jag, isåfall med brorsan i laget också. Men då krävs det nästan en jänkar-coach också för då är svenskarna i minoritet.
Vi skulle egentligen behöva en center med SHL rutin. Med AHL/(NHL) spelare finns alltid processen att anpassa sig till SHL. Det tog Rousek och Day mer än halva säsongen att komma in i det. Jag vet att vi inte är högst upp i näringskedjan, men skulle vilka se centrar som är lite mer redo att spela SHL-hockey från match 1.
Nej.
Det tog Rousec ca 10 matcher att sätta det defensiva liret i SHL.
Day däremot en halv säsong.
Står inget om att HV var med i racet men det lär vi väl varit? Vi förtjänar att bli dissade så dåligt vi skött föreningen.
Hoppas killen floppar totalt.
klassiskt HV. Vem vill gå till ett bottenlag liksom?
Förvånad? Nej.
Upprörd? Ja.
Det är helt enl mina förväntningar.
Vill han inte ens hit, så skall han aldrig hit. Är ändå en kille som inte satt något speciellt avtryck öht. Hoppas det går riktigt dåligt för honom
Hoppas det går bra för honom i Frölunda och hans fortsatta äventyr.
Men jag vill inte ha något "hem"vändande när HV är en stormakt igen.
Tråkigt med Olausson… Men kan ärligt talat inte döma spelare som inte vill komma hit nu. Vi har spelat kval tre år i rad, vi har inte ens en jävla tränarstab på plats, sen kan listan fyllas på med ännu mer saker.