Diskussion om seriöst rykte (26/27)

En väldigt insatt hockeyjournalist är min källa…

1 gillning

PMa gärna valfri mod gällande din källa, Ragnarsson brukar ha mkt på fötterna innan han droppar ett namn.

1 gillning

ingen aning men spontant nej. Han var ju rätt säker på bengtsson förra året men de gick ju bet. Men jag tror han har källor och de säkert stämmer hv är intresserade och kanske långt framme i förhandling men svårt att säga.

1 gillning

Han var väl ändå först ut med Nardella som exempel? Får se om höken droppar nått sen

2 gillningar

Det jag hör är att Philp är på marknaden och kan tänka sig spel i SHL, men att det är flera klubbar om det. Inget är klart.

Tydligen så vill båda bröderna Philp spela tillsammans helst.

1 gillning

Hm, intressant.
Hur många fler klubbar än HV har plats för två forwards i sina två första kedjor såhär sent på silly season?
Utan att ha stenkoll är det nog inte så många fler klubbar än oss…

1 gillning

Hade gärna sett bröderna Philp lira i andrakedjan.

2 gillningar

Är Philp vår ända spetsvärvning då är jag orolig självklart. Men är han en av 3 spetsvärvningar för topp 6 är jag mer lugn. Han är i bra ålder han är relativt stor och god för 0,5 - 0,7 poäng per match.

1 gillning

Jag hade gärna sett Philp här så jag hoppas vi vinner budgivningen.

1 gillning

Tror nog att vi kommer få in en spetsvärvning av högre kaliber utöver bröderna Philp. Förhoppningsvis Lettieri. Då har Hult visat sig över förväntan enligt mig.

2 gillningar

Upp till 3 forwards ska in, skulle inte gråta om det blir bröderna Philip och lettieri

3 gillningar

Mattias Persson avslår vad det nu innebär

2 gillningar

Vi är ett lag längst ner i näringskedjan i SHL och flera lag vill ha centrar. Tror att det är svårt att hitta någon center som ens är ok. Philps har spelat NHL i närtid och får han med sin bror kanske han kan komma igång fortare än normalt.

Detta får nog vara ok. Annorlunda när vi är ett lag att räkna med igen, då får vi satsa högre.

Hoppas MP har fel. Johan Svensson är typ den enda jag vill lita på.

1 gillning

Vad kommer ryktet ifrån? Är det Madhawk? Verkar vara en ok center. Men att brorsan som spelade i Färjestad och gjorde en kanonsäsong också skulle komma isf? Är det inte ett långskott? Båda två tror jag skulle kunna höja laget hursomhelst.

1 gillning

Noah Philp kommer från Jonas Ragnarsson på X, du kan kolla i seriöst rykte tråden där Dia la ut.

2 gillningar

Är det nu man i en naiv värld tänker att det kanske är just därför, för att man skulle ha plats för båda som HV ens är ett alternativ?

1 gillning

Jag hade gärna haft Noah Philp, och brorsan också för den delen, och bara för att MP fick avslag på uppgifterna betyder det ju inte att han/de INTE kommer till HV.

1 gillning

Undrar för övrigt om det är Noah Philp det handlar om?

1 gillning

Det bör det vara. Carl Juborg delar Ragnarssons Tweet i chatten. Detta gjordes 19:34, alltså 25 minuter tidigare än MPs tweet.

1 gillning