Diskussion om seriöst rykte (26/27)

Läste igenom hela artikeln och kollade på alla videos. Tror Philp kan bli en j*kla stabil figur i vårt boxplay.

3 gillningar

Känns som en stabil center faktiskt. Ingen som vinner poängligan men helt enkel stabil

4 gillningar

Av det jag hunnit läsa om honom känns han som en typisk center. Aldrig varit omnämnd som något annat än en center heller.

1 gillning

Hm.
Brorsan Luke gjorde en bra säsong i FBK, sin första i SHL. Kontraktet går ut och ser inte ut att
Förlängas.
Värvar vi båda bröderna kanske?

7 gillningar

Självklart vill man ha “håll käften”-värvningar, men vi är fortfarande ett bottenlag och dessutom sena in på marknaden. Då får man kanske justera förväntningarna lite.

Det vi behöver mest är stabila centrar som fungerar över hela banan och gärna kan vinna tekningar också.

Utan att vara superpåläst känns väl det här, vid första anblick, ganska mycket som definitionen av en stabil center?

10 gillningar

Får vi in Philp här som 2c och Lettieri som etta tror jag det kan bli bra. Hade såklart gärna sett mer svenskt, (läs DG) men det är vad det är.

3 gillningar

Lettieri är lite av ett drömnamn för mig men ser verkligen inte att en som han går till ett bottenlag i SHL. Extremt imponerande ifall Hult lyckas landa honom.

1 gillning

Kanske inte är så tokig spaning… vi kanske har en Philp i både 1a och andra

1 gillning

Köper iallafall jag åtta dagar i veckan.

Tror det landar på:

Philp

Rousec

Lindström

Eriksson

Tyvärr. Men kanske snäppet bättre än förra säsongen och man slipper vaska lirare som Heppo och Kloos.

Rousec kanske vågar skjuta 2ggr per match i år och Linus borde ju vara lite mindre dålig i år. Eriksson jag nojjar mest över. Men en vettig HC kanske spelar den linan rätt och med rätt istid…

5 gillningar

Gällande ett annat seriöst rykte:

Ikväll kan Lettieri spela sin sista match för säsongen. 2-2 i matchserien mot Laval. Spelas bäst av 5.

1 gillning

Jag hör att Philpsryktet inte stämmer, och min källa brukar nästan aldrig ha fel.

Hur säker är Ragnarsson?

3 gillningar

Väldigt svårt att avgöra denna spelare. Spontant tror jag inte denna är en poängligavinnare. Jag tror han är en snarlik spelare som David Gustavsson. En lite större 2 vägscenter som har haft defensiv roll i AHL/NHL. Kan säkert balansera upp en offensiv lina med typ ANG och en till.
Men vem som är bäst av Philips och DG är svårt att säga men jag tror de är rätt snarlika spelare

ja jag vet att jag kommer få skit för den jämförelsen och jag nu kommer få jätte mycket statistik som visar på motsatsen.

2 gillningar

ingen aning men de är en källa som är godkänd av mods annars hade den länken blivit borttagen från den tråden

2 gillningar

Sätter man Philp som 2a center, och värvar lettieri (Som fortfarande är aktuell) så har man överträffat mina förväntningar, totalt.

Dessutom tror jag Philp är tänkt som 2a, då Lettieri enligt många källor fortfarande är aktuell för SHL/HV.

3 gillningar

Då måste nån ha signat honom innan slutspelet drog igång. Blir inget svårt få ett Ahl kontrakt som free agent efter hans insats i slutspelet.

1 gillning

Är Ragnarsson hundraprocentig i sina avslöjanden?

1 gillning

Nej, han gick fel på Bengtsson till exempel. Skulle varit i princip klar för oss enligt honom.

1 gillning

Okej, då vidhåller jag att Philp-ryktet inte stämmer.

1 gillning

Vad har du för källa? Varför går den över Ragnarsson?

1 gillning