Framförallt behöver vi en fungerande tvåvägs centerlinje, vilket jag hoppas att Philps är perfekt för. Men man vet ju aldrig med importer
Vi behöver aboslut spelare som kan göra poäng. Men framförallt behöver vi ett stabilt centerspel och det kan inte avgöras enkom baserat på poängsnitt. Med det sagt vet jag inget om killen. Ska bli kul att läsa på lite
Bara att han tekar bra och accelererar snabbt så tickar han väl i fler boxar än någon center vi haft de senaste 2 åren…
På en marknad där centrar är en enorm bristvara samtidigt som flertalet av våra toppkonkurrenter i ligan är på jakt efter just centrar. Otrolig kravställan i HV-leden. Tredjecenter. Man häpnar.
Han var tvärsämst bland oilers forwards om man tittar på statistiken. NHL är väldigt krävande. Att du spelat i fjärdekedjan i nhl gör inte att du kan leverera i topp 6 i shl som är en väldigt bra liga.
Vet att folk yrade om Kero som förstacenter också, av vad jag kan läsa mig till så tror jag att Philp precis som Kero är en bra värvning förutsatt att han får rätt roll. Jag är glad om vi värvar en riktig center.
Han fick tydligen en hjärnskakning i match 2 för Carolina och därefter fanns det inte utrymme i laget. Verkar vara en ganska jämn spelare utan spetsegenskaper för att slå sig in i nhl. Tror Kero är en bra jämförelse och vi ska nog inte räkna med något fysiskt spel trots storleken.
Stabil 2 center kan han absolut bli, men om det här ska vara våran 1 center så känns det sådär faktiskt.
Han kommer inte till Sverige för att lira 3e i SHL:s sämsta lag…
Håller med om att man får mkt Kero-vibbar.
Stabil center? Ja
Första centern vi suktat efter ? Tvek
Det är väl ungefär som vanligt, du kan kika i Kero tråden. Jag tycker att det är en bra värvning om den blir av men har helt andra förväntningar.
Bara för att vi saknar en första och andracenter betyder inte det att våra värvningar passar för rollen.
Blir det denna gubbe och en riktigt vass och naturlig förstecenter kommer jag att vara nöjd när det gäller centrarna. Inte att det nödvändigtvis blir en bländande centersida, men bra sett till vad som är realistiskt för ett ledarlöst och etablerat bottengäng låsta med Lindström.
Detta känns… sådär.
Hade önskat bättre.
2c? Jaha, fine då.
1c. Inte en chans!
Får väl hoppas han är välscoutad. Känns som en riktig Hult-värvning! Men tänker inte såga detta innan jag sett honom spela.
Ny
Philps
Rousek
Eriksson
Detta hade jag nöjt mig med.
En del jämför denne Philp med Kero. Kanske. Själv hamnar min jämförelse på en viss Nick Shore.
Kommer Noah så vill han nog spela med brorsan. Eller?
Viktigaste är att lyckas värva en mer hållbar center än vi förlorar för att bygga en stomme. Jag tror absolut man kan bygga ett slutspelslag utan toppcentrar. Har vi vassa offensiva backar (Fransson, Rindell) och Ang i laget så kan vi ändå få ett bra flow i offensiven. 3 centrar på Philp/Kero-nivå skulle jag vara relativt nöjd med givet utgångsläget. Kan vi få ut Rousek och Kloos på kanten så blir 1+1=3 i detta fall (eller 2+2=5).
Så mycket gnäll hela tiden, förstå att hv är ett bottenlag, de var många år sen man var uppe bland toppen. De är när du slutar kvala gång på gång man kan värva “toppspelare” som ni suktar efter, vilken toppspelare vill komma till ett kvallag i shl? O ni har inte sett denna gubben spela en minut i shl med sina ev nya lagkpmpisar o ni sågar honom redan. Skärp er
Verkar vara en hyfsad tekare, 48-50% i NHL är bra.
Tvåvägscenter, duktig defensivt.
Står dock att han är C/RW så är han verkligen center??
https://oilersnation.com/news/the-edmonton-oilers-prospect-report-noah-philps-2022-23-season-review
Lite äldre rapport om Philp
Tror och hoppas detta är vår andra center. Isåfall är jag nöjd med detta. Bra storlek, bra åt båda hållen som även kan teka.
Stor center med bra poängskörd och 15 NHL matcher gångna säsongen.
Detta blir bra hörni!