Olausson kan också ge ringar på vattnet för andra som HV är intresserade av.
Iowa Wild (Olaussons klubb) Ligger sist i sin serie och kommer inte gå vidare till slutspel som det ser ut. Därmed spelas hans sista match för säsongen på söndag, om inte så att han blir kallad till NHL för att spela slutspel.
Lär väl presenteras av Brynäs
Minns inte så mycket om Olaussons senaste sejour här, men utifrån stats känns det inte som en poängspelare vi får i så fall. Vad är hans främsta styrkor och vad ska han bidra med?
en rätt stor del är väl HV-hjärta tänker jag.
Bra på skridskorna, ettrig, hyffsad storlek
Sen på bollen men. Olausson var ju här senast säsongen 20/21 där allt var skit (mer än alla de andra säsongerna som också varit det). Och på klassiskt HV-manér fick han inte spela jättemycket, blev utlånad och försvann till kommande säsong. Känns det igen?
Om folk kan använda sig av trådens syfte, så slipper vi radera en massa OT.
Elieprospects på Noah Philip
Hmmmm, ser skadebenägen ut? Borta hela 23-24
Sen “bara” 47 matcher förra säsongen?
Noah Philps alltså. Han har inte så många highlights videos ute men länkar denna:
Hade gärna sett han spela med Rousek.
23-24 var av personliga skäl, ej skada.
Känns spontant som ett väldigt spännande namn?
Oja, ser fram emot att se han i spel.
Hultvärvning som tar oss till ha igen. Hoppas verkligen inte det stämmer. Som tredjecenter fine. Men inte topp6
Noah Philp är nog en bra 3:e center i shl.
Poängproduktionen i ahl motsvarar 26 poäng över en shlsäsong, dvs. 0.5 poäng per match.
Snabbrapport utifrån tråd på hfboards: Accelererar snabbt men något under medel när det gäller registrerad topphastighet. Tekar bra. Går inte på mål och undviker närkamper/fysiskt spel.
Obs! Bild från slutet av förra året (29 dec)
30 matcher på två säsonger i ett topplag i NHL=3:e center i SHL??
Tror lätt han kan axla en andra center roll
Tanner Kero:
Noah Philip
För att jämföra med en annan vi känner till. Verkar ju Ligga mer i linje med Kero vad det kommer till poäng. Bättre på sånt där med hockey än såhär är jag inte. För att få sig en snabb bild, tänker jag.
Vänta nu. Vi värvar som bottenlag en spelare som är på gränsen till NHL?
Vi behöver poängmaskiner, inte bredd. Räknar med att han får en topp 6 roll. Då är det alldeles för dåligt. Vi behöver spelare i klass med Jason krog Erik Christensen inte Ryan Stoa!