Diskussion om seriöst rykte (26/27)

Ja, med tanke på hur hockeyn ser ut nu är det nog så.

1 gillning

Hur många backar ska in?

1 gillning

Egentligen har vi väl fullt på backsidan om Rindell och Fransson stannar?

2 gillningar

Tror knappaste det händer något på backsidan ifall Rindell stannar. Kanske att man får något tillskott men förmodligen inte där fokus ligger.

3 gillningar

Men var inte backsidan rätt skit under hela säsongen? Samma backar samma grej?

1 gillning

Mer samma tränare samma grej.

6 gillningar

Precis. Och det kommer vi ju ha. Så är nog skitsamma vilka som kommer in. Bara att ge upp nästa säsong redan nu.

nu är vi OT

3 gillningar

Enligt Ragnarsson på VGB podden så nämner han att det pågår förhandlingar om en förlängning med kraftig rabatt med Mattias Tedenby. Då det kommer från Ragnarsson så anser jag det tillräckligt seriöst för att skriva här.

30 gillningar

Enligt Höken är Olausson ute på marknaden men inte självklart att han hamnar i HV. Tydligen är Brynäs intresserade och vill föryngra truppen.

Vore kanske konstigt om HV vore enda klubbes som är intresserade.

Det sägs också att FBK är intresserad av Hardy Häman Aktell. Kanske har Rindell bestämt sig för att stanna i HV isf?

4 gillningar

Vet inte vart Olausson hamnar, väldigt oklart för min del. Tror nog att han hade fått en större roll i HV än Brynäs. Betyder det att han kan utvecklas mer här än i Gävle? Tror inte det va? Vi alla vet att spelare har ytterst svårt att bli bättre i HV. Det som egentligen talar för oss är att tjejen bor här, annars tror jag Oskar är smart nog att gå till Brynäs.

1 gillning

Hur bra är Olausson egentligen? Han har ju ingen jätteimponerande poängskörd. Alltid lurigt att göra bedömningar på spelare från AHL

1 gillning

Skrev inte någon med lite insyn att Oskar hade hemlängtan? med “hem” tänker jag Jönköping, inte annan del av Sverige. Jag tänker att media nu är en del av spelet för att få upp lönen och att han innerst inne - och slutligen - vill hamna i HV.

3 gillningar

“Hem” för Olausson kan också vara Stockholm.

Vi får inte låta någon annan sno honom. Det är precis denna spelare vi behöver. Hjärta och tillräckligt bra. Kan ersätta Luoto kanske, och till en betydligt lägre summa skulle jag gissa.

1 gillning

Hem är Jönköping för Olausson. Han har familjen i stan, här tror jag mycket handlar om HV’s vilja. Vad jag hört är det HV som är nummer 1 för Oskar. För hans del handlade mycket om ifall HV skulle hålla sig kvar eller inte. Vilket HV gjorde. Vad jag hört så är det upp till HV.

13 gillningar

Det är ju positivt iallafall. Sen skrämmer det mig alltid när dagens HV ska bestämma.

1 gillning

…och då hade man ju normalt sett känt sig ganska trygg, men inte nu längre. Jag hoppas VERKLIGEN inte att det finns ett sätt för HV att lyckas sumpa ännu en hemmaspelare.

1 gillning

Sånt får man ju inte slarva bort om han vill hem till Hv och en spelare i rätt ålder att bygga kring framöver.

Hade varit symptomatiskt av HV att dumpa ytterligare en “HV-kille”.

2 gillningar