Hela vintern har varit ett stort mörker, men kommer ihåg sista matchen mot Brynäs då jag var på plats i ERP med några Brynäsare. Min kommentar var att om Felix spelar så här så kommer vi ha en bra chans i kvalet. Han steppade verkligen upp i slutet av säsongen, sen vilket val som är rätt vet jag inte. Tycker det är knepigt med målvakter.
Rätta mig om jag har fel, men om vi hat i stort sett samma backsida, kommer vi inte då ha samma problem?
-4 på McLaughlin ikväll, perfekt man för HV.
inte om vi byter ut Anton, sannolikt.
Nä, vill verkligen inte ha in honom. Ser inte var han ska få plats. Vi behöver centrar inga fler till högerkanten.
Lagerberg som är en av årets positiva överraskningar vill lämna HV. HP och Lagerberg har nu ledning tryckt bort från föreningen,
Usch. Låt inte Anton vinna.
Illa hanterat av HV, tycker Lagerberg varit bra.
Hamnar han i Björklöven om de går upp kanske?
Lagerberg visade hur skral centersidan var i lagbygget när han gick in och visade hur ett enkelt och effektivt centerspel kan se ut. Borde egentligen vara drömmen, kan spela allt utom målvakt.
Tror att han kan göra en bra säsong nästa.
Börjar bli lite oklart på backsidan ändå, Fransson, rindell och nu Lagerberg?
håller med. Jag tror faktisk om Fransson drar till NHL/AHl ALsing och Lagerberg kan ta hans plats ihop. Lagerberg är en back man kan bygga under lång tid då han inte är tillräckligt bra för NHL men kan vara en grundback på lång tid framöver
Lagerberg kom väl från Björklöven där han inte platsade i HA. !?
Ska han lämna, får han väl köpa ut sig. Det kostar ju alltid när klubben vill bryta. Dåligt pannben på Lagerberg om det nu är så att han vill bryta. Men, det är väl lättare att glassa i AIK.
Sen vill jag förtydliga att detta är något han uttryckt i ett ”kompis-sammanhang”. Vet inget om dessa diskussioner har gått genom agent eller något.
Eller svårt att se en framtid i en destruktiv miljö där inga förbättringar görs?
Stort förtroende i ett AIK som gör allt för att plocka in honom eller ströminuter i ett HV som har visat ett relativt ointresse för hans tjänster. Vilket tror ni lockar mest för en snart 22-årig hockeyspelare med utvecklingspotential och ambitioner?
Dessutom med en spännande tränare som gjort sina lag bättre.
Svårt val..
Hade Lagerberg landat i Skellefteå istället för Jönköping är jag rädd för att han hade varit landslagsman inom snara säsonger. Vår hetsiga, irrationella och dysfunktionella miljö har dessvärre det inte i sig att över tid förvalta talanger i vardande.
Busenkelt.
Tror helt enkelt Hv rankat Malte Gustavsson högre, vilket enligt mig är helt rätt
Vi har förutom Malte redan Borgman, Alsing, Fransson och Hatakka på kontrakt som spelar left, tror helt enkelt vi behöver få in mer right-backar
Kanske att Fransson lämnar, men då behöver vi en till right-fattad back
Fransson och Malte kommer inte vara kvar särskilt länge. Lagerberg kan mycket väl bli en klassback för ett SHL lag under längre tid. Tycker att det är dumt att slarva bort honom faktiskt.
Kan inget annan än att hålla med dig.