ET 8: HV71 - JYP

Dags att avsluta gruppspelet nu med denna match.
Regerande finska mästarna kommer hit i morgon och ny speltid annonseras ut till kl 16.00.

Dessa juniorer får chansen mot JYP:
Johan Johnsson, Rasmus Djerf, Philip Sandberg, Kristoffer Pihlqvist, Philip Åman, Anton Bengtsson, Jesper Öhrwall, Max Örnskog, Viktor Romfors, Philip Engqvist, Alex Rönning, Simon Pettersson, Oscar Engsund och Jimmie Jansson.

Vinner hv så blir jag riktigt imponerad! hur dåligt motståndet än är enligt vissa :stuck_out_tongue:

Helt rätt att spela i stort sett bara juniorer och ungtuppar i en av historiens mest meningslösa matcher. Men tack vare det så kan den nog vara värd att se för de som är där ändå, för de här juniorerna kommer ge ALLT även om matchen inte betyder ett jota - men självklart vill de visa upp sig för Uffe.

HV är alltså redan klara vinnare av sin grupp och JYP är redan klart att de missar slutspelet…

HVJ20- JYP 5-2 alternativ HVJ20- JYPJ20 10-2 :sunglasses:

2 ggr degen på HV hos Svenska Spel.
Klart intressant odds. JYP kommer med stor sannolikhet kommer med ett juniorbetonat lag.

Ska bli riktigt spännande att se HV71 imorgon (på plats). Finns många spelare som jag är väldigt nyfiken på (speciellt Jesper Öhrwall).
Kommer nog bli en riktigt fart fylld match med mycket chanser och mycket mål. Har väldigt svårt att se att JYP kommer att ställa upp med ordinarie lag utan även dom kommer nog att vila stora delar utav A-laget.

Tippar 6-4 seger till HV71.
Målskyttar: Jesper Öhrwall x2, Rasmus Djerf, Viktor Romfors, Sebastian Dyk och Mikko Luoma.

Rättelse på listan en bit upp, ingen som heter Philip Engqvist, däremot Philip Engsund så skrivfel där av jnytt!

“Juniorexpert” som man är(…) :wink: så tycker jag ni ska hålla ett extra öga på Max Örnskog och Jimmie Jansson, sen givetvis kolla in alla nya men dem två tror jag mycket på!

Vet inte så mycket om varken HV´s juniorer eller JYP´s så en ren chansning får det bli på en 6-2 vinst för HV.

Jag hoppas verkligen att JYP väljer att spela Rich Peverley. Skulle vara så sjukt roligt att få se han IRL :slight_smile:

Kul för junisarna som får chansen, men i övrigt tycker jag att det känns grymt avslaget med en EHT-match nu. EHT är en bra försäsongsturnering som ger lagen chansen att spela ihop sig inför ES, men när ES väl drar igång vill iaf inte jag att EHT ska fortsätta. Fullt förståeligt att man lirar junisar, för tänk om man skulle få ett antal ordinarie spelare skadade för nåt så ointressant som slutspel i EHT…

Är det någon kanal som visar matchen?

Hoppas på vinnst 3-0, och Dyk gör hattrick :slight_smile:

Slutspelet börjar 13 december. Detta är sista matchen i grundserien. Gör kanske inte saken bättre i ditt resonemang :wink:

På ett sätt ointressant hur resultatet blir men för alla ungtuppar som är med så är ju detta en enormt bra möjlighet.
Hoppas de tar den och visar upp sig rejält.
Och ska jag som vanligt tippa med HVhjärtat så vinner vi med 7-2.

Nej.

Jag vet att det inte är slutspel, men att mönstra 17 juniorer (vilket ju givetvis är kul för dom) visar ju hur intressant den här turneringen är efter det att ES har dragit igång. Och med slutspelet i december så har lagen som tar sig dit mer att förlora än att vinna, med tanke på skaderisken det ändå medför. Alternativet blir då att spela med lika många junisar där också, men då känns det ganska meningslöst att vara där.

Jag är egentligen inte negativ till EHT, men jag tycker att det ska vara en ren försäsongsturnering och inte mer.

De vill att det ska vara likt CHL som man körde under säsongen 08-09 av någon anledning

Om de vill att turneringen ska lyfta, får de väl för fan se till att sända matcherna på tv?

Viasat har köpt rättigheterna, men visar ej?

För er som kommer att vara på plats kan gärna skriva en utförlig matchrapport och spelarbetyg, det vore himla intressant med tanke på att spelarmaterialet idag kommer att bestå av ungdomarna!

Ja speciellt nu som det ska in lag från ytterligare lite länder. Var det Polen och England? Matcherna i grundserien känns ytterst ljumma. Dagens match känns lika torr som sanden i Sahara. Slutspelet som kan bli klent då det kanske dessutom är landskamsphockey då ev.
Upplägget är ganska fel. Och är uppbyggt för lag från alpländerna helt klart.