ET 8: HV71 - JYP

Stämmer detta om ngn vet?
Hvs laguppställning i alla fall enligt Euro Trophys sida.

First line
44. Sebastian Dyk
23. Sebastian Strandberg
16. Tommy Kristiansen
4. Jimmie Jansson
5. Mikko Luoma

Second line
18. Rasmus Djerf
20. Johan Johnsson
17. Fililp Sandberg
24. Simon Pettersson
27. Jesper Williamsson

Third line
79. Philip Åhman
28. Anton Bengtsson
26. Kristoffer Philqvist
46. Alex Rönning
21. Oscar Engsund

Fourth line
72. Jesper Öhrvall
39. Max Örnskog
33. Victor Romfors
13. Filiph Engsund

Goalkeepers
37. Jonas Gunnarsson
(32. Gustaf Wesslau)

är det ngn som följer matchen på ngt sätt?
Hv gör i alla fall 1-0. Mål genom Viktor Romfors. :slight_smile:
och det är resultatet efter den första perioden.

Har inte hittat nånstans där man kan se den med nån stream så jag halvföljer via european trophy-sidan.
europeantrophy.com/live240.html

jag letar och letar febrilt men det är samma sida jag har hittat. Och det är samma länk som blaskan Jnytt levererar.

En liten parentes. Minns ni backen Kalle Koskinen som spelade ett antal säsonger i Timrå? Han är i alla fall 40 bast och spelar i JYP. Trodde han lagt av men skam den som ger sig.

Roligt att de leder med 1-0. Men vad är det för JYP motsånd de möter… har de en massa juniorer med?

Dom leder inte längre, står 1-1.

1-2 :frowning:

nej 2-2, denna här matchen gäller inte någonting resultatmässigt. Det enda Dahlén bryr sig om är nog vem eller vilka juniorer som visar upp sig frånsin bästa sida

Jo jag vet pawhlen att den inte betyder nått, men man vill ju alltid att HV ska vinna! :slight_smile:

HVs andra mål gjordes utav Johan Johnsson.

Är det bra tempo?

JYP har inte med sig en enda junior till Kinnarps Arena ikväll utan kommer med så gott som ordinarie lag. Dock står deras andra målvakt i kassen. Iaf om man ska tro laguppställningarna ifrån matchrapporten: europeantrophy.com/live240.html

Jyps laguppställning medelålder: 27,95 år

Medelålder hos JYP:s målvakter: 30 år

Medelålder hos JYP:s backar: 30,66 år

Medelålder hos JYP:s forwards: 26,25 år

HV71:s laguppställning medelålder: 20,38 år

Medelålder hos HV71:s målvakter: 23.5 år

Medelålder hos HV71:s backar: 22,16 år

Medelålder hos HV71:s forwards: 19,07 år

Ganska bra juniorverksamhet på senaste tiden från vår sida, eller vad tycker ni när det står 2-2 mot ett helt ordinarie JYP som just nu ligger 2:a i Finska SM-liiga :wink:

Står 2-3 just nu och Jyp leder finska ligan på 34 poäng mot dom delade tvåorna Blues och KalPa på 26 poäng.

Yes, men när jag skrev mitt inlägg efter två spelade perioder stod det 2-2. Var osäker om de låg etta eller två i ligan, så skrev tvåa för säkerhetsskull så att man inte överdriver mer än nödvändigt :wink:

Sett till lagen så borde JYP vinna men tycker HV gör det ganska bra, synd bara att Sebbe drog på sig en utvisning nu med 3 minuter kvar. Känns kört.

Efter 16.49 i sista perioden blir Strandberg utvisad, ska det bli torsk igen för Gunnarsson i målet? :frowning:

Alla 3 målen av JYP görs av deras extra fjärde line. En sådan fjärde line kan vi behöva ibland :unamused:

The third period has ended, shots HV71 10 and JYP 12. Total: 31 - 33. JYP was effective when they got scoreingchances. HV71:s yongplayers made it good but did not have the same rutin as JYP. Thank you for tonight, over and out from Jönköping.

Ja våra Juniorer gjorde ju inte bort sig helt och hållet mot så pass bra motstånd. Perfekt match för juniorerna att skaffa sig mer senior rutin. Hv är ju klara gruppsegrare sedan innan om jag inte misstar mig.

Nu får vi väl se vilka lag vi möter i slutspelet.

Precis som Simon påpekade tidigare i tråden skulle vi alla vara tacksamma med lite matchrapport och analyser från er som var på plats! :slight_smile: