ET 8: HV71 - JYP

Överlag en väldigt väl genomförd match av J20 + Luoma, de flesta tog verkligen för sig och spelade på liknande sätt som man gör i J20 SE!

Första perioden hänger man på JYP som förövrigt såg väldigt otaggade ut på ett väldigt bra sätt och har även med sig en rättvis ledning, i de två sista går tempot ner en aning och dessvärre tappar man i sista men som sagt en rolig match att se och höjdpunkterna var helt klart Oscar Engsund, ett byte manglade han nog 3-4 spelare… Där är vår framtida stjärnback! Plussade för Örnskog och Jimmie Jansson, Örnskog gör en väldigt bra match och är grymt skicklig med puck, Jansson som lirade med Luoma hade det lite tufft i första men spelade upp sig och var stabil 2:a och 3:e… Även Mikko Luoma gör en bra match, sen att han spelade typ halva matchen och knappt kunde stå efter slutsignalen! :wink: En match som var nyttig för honom

2087 på plats idag förövrigt

Härlig med lite matchrapport Timpan :slight_smile:

Tack Timpan!!

Tycker killarna gjorde en fin insats. Första perioden bjöds på ruggigt tempo. Forwards turades om att bokstavligt stressa sönder JYP enda upp bakom förlängda mållinjen :slight_smile: Tempot gick ner lite sen ju längre matchen gick. Gillar verkligen dyk, grym med puck och riktigt bra fart o fläkt varje byte.
Gunnarsson gjorde bra ifrån sig, gjorde ett par fina räddningar. Louma är långt ifrån sin högstanivå, men han spelade sjukt mycket idag så efter slutsignalen lade han sig på mitten av isen likt en säl, såg rätt kul ut.

JYP var verkligen inte bra, fattar inte hur de kan ligga tvåa (som någon iaf sa…) i deras liga.

Ett plus till de på ståplats, i tredje fick de igång publiken bra!

Jag tyckte att JYP verkade inte ta matchen på så mycket allvar första halvleken, men sen i andra och tredje vaknade de till och då gick det sämre för HV71, de verkade bli trötta ju längre de spelade. Tycker dock de gjorde bra ifrån sig med tanke på att spelarna är så unga. Håller med om att de på ståplatsen fick igång publiken lite i tredje halvleken, det behövs i matcher där det kommer inte lika mycket folk och då det inte är lika mycket ös.

Hade jag vetat att matchen inte spelade någon roll och att alla skulle vila sig hade jag inte köpt några biljetter. Så går det när man inte har koll på läget. :unamused:

Timpan, tycker du verkligen att Luoma gjorde en bra match?
Jag tycker att han såg väldigt blek ut. Han var inne på två mål bakåt och agerade lite slarvigt på båda. Dessutom så slarvade han rejält i PP där han ett antal gånger sköt på täckande back vilket resulterade i att JYP kontrad/kunde slå undan.

Tycker att Engsund såg riktigt bra ut. Han smällde på rejält. Även Dyk såg riktig het ut.
Jonas gör, precis som hela laget, en väldigt stabil insats.

Bättre än vad han presterat i elitserien i år, sen att han var bra var kanske att ta i men jag tycker han gjorde en godkänd insats!

Det var ju klart långt innan att Jyp ställer upp med istortsett ordinarie lag. Så den som gillade oddset på nära två gånger pengarna på HV71 var galen. Själv gillade man samma odds men på JYP och det fick rädda denna helg. Men fantastiskt att HV71(J20) höll det såpass jämnt. Riktigt kul.

Ska bli intressant att se vilka av dessa som en dag kommer säljas som matchtröjor i shoppen.

Såg endast 2a perioden då sonen var med. (han hade ju en popcorn större än en själv bla)
Var imponerad över junisarnas totala orespekt mot JYP. Kul att se.
JYPs hade dock 10 intoxikerade snubbar som iaf försökte…där en skön
stjärna viftade med en koskenkova.
Kul att se Engsund trycka till ett par stycken som i gammal skön Ward stil.

Forza Engsund

Jag såg ju inte matchen men de jag pratat med som såg matchen var väl att Luoma inte tog chansen när an nu fick den. Seg, trött och loj blev de flestas betyg. Och då ska sägas att en utav dom sa va vassast i sin kritik är ett fan utav Mikko.

Såg bara halva matchen, Louma var i alla fall inne på minst en mål bakåt, 1-2 målet! Där var han seg och kunde inte hindra JYP-spelarna från att skapa läget till de målet.