ET, kvartsfinal: HV71-Tappara

Egentligen bryr jag mig inte om ET även om 1,5 mille inte är ett helt fel tillskott i kassan. Men det är ju riktigt surt att se att det usla spelet håller i sig och att vändningen verkar fortfarande väldigt långt bort. Det enda positiva med det här är väl att man kan åka hem och göra nåt åt skiten istället för att lira Kalle Anka Cup som inte ens media bryr sig om…

Två riktigt dåliga trender just nu:
1: Man gör sjukt få mål.
2: Man släpper in en balja med under minuten kvar.

Två riktiga svagheter som måste rättas till.

frederic: Jag antar att du inte såg matchen? För om du skulle ha gjort det så skulle du inte ha skrivit det som du precis skrev…

Jag tycker faktiskt det är jävligt lustigt det här, Hv va helt jävla sinnesjukt bra, sen fick vi en sjukt fin förstärkning (trodde jag?) i Jämtin, och efter det har Hv helt plötsligt tappat all kämpar glädje och helt plötsligt kan inte spelare som Rakshani göra mål ?

Han fick en tvåa med en sekund kvar, var absolut inget som påverkade utgången av matchen.

Nu tycker jag att du bara sitter och letar “fel” :wink:
Då skulle likaväl Fasth’s återkomst efter skadan vara en lika stor anledning till formsvackan.

Såg inte matchen så jag tänker inte analysera den. Vet heller inte hur mkt vilja lagen visade, är ju trots allt inte en sm-final om man säger så. Även om man vill vinna alla matcher så tror jag inte man tar i för kung och fosterland i såna matcher, vill t.ex inte riskera en skada.

Men som många säger, kanske lika bra att man åkte ur nu. Nu har man nästan två veckors uppehåll vilket verkar vara behövligt. Uppehåll när man har flyt, som sist, är åt helvete men nu är det behövligt. Självklart kommer man tillbaka. Allt jävla kris- och katastrofstraff är bara löjligt. Svacka ja. Kris - nej knappast.

Och Frederic, rätt löjligt gå in här och håna Luoma eftersom du uppenbarligen heller inte sett matchen. Var det två sek kvar när man blir utvisad sa ni? Vad är det ungdomarna säger om sånt… Ägd.

Pffff… Det där är ju knappt ens stubb! Det där hinner jag odla ut under ett powerbreak!

Någon som vet när HV gjorde mål i pp senast? Känns som evigheter!

Ärligt talat så är detta ingenting att bry sig om.En helt meningslös turnering som de lika gärna kan lägga ner.
Kanske inte en Kalle Anka turnering som ngn sa :laughing: men mest ett jippo.

NU får HV skärpa til sig. Träna skott och målskytte och PP. Lär er att förvalta chanser och sätt dit puckarna.
Annars håller svackan i sig och det blir respass i kvarten igen.
Jag har inte sett matchen men hör på kommentarerna hur det sett ut.

Kollade på bollklubbens match som gick senare. Där satt samma snubbe medsin tvillingbror med fbk-skägg resp knallblått slovan-skägg. :smiley:

Svt text följde inte ens matcherna. Säger väl allt om turneringens status.

Hehe, stämmer bra - såg ej matchen. Tog rygg på Wennerholm, med ett par bärs och en pinne innanför västen. Skyller på det. skämskudde

Ge’rej mannen.

Kumbaya!

(Till mitt försvar har jag ogillat Luoma sen '08.)

Och, tredje inlägget i följd, f ö så kommer ALLTID denna svacka för HV. De senaste två åren har den kommit med 5-10 omgångar kvar av grundserien. Jag tar hellre den nu, än i mars. :laughing: :laughing: :laughing:

När HV går som bäst i slutspelet så har de väll varit lite halvkassa runt jul om jag minns rätt? Det är inte nu formtoppen ska vara så det löser sig nog :slight_smile:

Där håller jag med dig fullt ut!
Alla lag får svackor, hellre en svacka nu än i mars/april…

HV gör väl samma taktik som många andra år :wink:

Gör en stark höst för att få bra tabelläge och “lugn och ro”, tar det lite lugnt i mitten av säsongen för att öka järnet sista månaderna!

:smiley:

För att sedan torska 4 raka i kvarten.

Vem har fotat cadaza :unamused:
Årets bild på forumet och snubben likväl fotografen borde få en medalj.

:laughing: