ET, kvartsfinal: HV71-Tappara

Att det ska vara så förbannat svårt att sätta dit den i PP då…

Vinnaren utav årets skägg 2012? :wink:

^-- Liket, om han skulle låta allt växa.

Det är verkligen som att se ett helt annat lag spela just nu. Innan förra landslagsuppehållet så studsade puckarna vår väg, passningarna satt på bladen och man åkte skridskor. Nu känns det nästan som om man har bytt ut hela Hv mot ett pojklag. Finns ingenting som stämmer för tillfället. Tråkigt att se och jag hoppas det vänder snart.

Rakhshani får 10 minuter för diving.

Stämmer ej. Han fick 10 minuter misconduct.

HV71 har “dominerat” totalt i den tredje perioden men Tappara får en chans och gör mål. 1-2, godnatt.

Okej. Diving stod det på ET-live.

1-2 med 40 sekunder kvar

Och där avgör Tappara med typ 40 sekunder kvar. Bara att sätta sig på planet och åka hem igen. Tack och hej.

Blir så förbannad! onödigt

Genomusel insats av Hv och jag är riktigt besviken. Svackan håller i sig och det ser riktigt mörkt ut för tillfället.

Hoppas spelarna får träna extra på avslut.

Med ett normalt pp hade vi ju vunnit…Måste bryta denna dåliga trend…

Fan vad surt. Man skapar lägen, men man måste ju göra mål också…
Nu får de åka hem och köra en riktigt hård träningsvecka innan jul-ledigheten.

Måste tyvärr hålla med. Wesslau enda ljuset i mörkret idag. Otroligt att onödigt att kosta på en sån här resa ner bara för att göra en viljelös och tafatt insats. Får vi inte igång PP igen till slutspelet så blir det garanterat respass i kvarten oavsett motstånd. Ser fram emot uppehållet…

Man åker ur tidigt iaf precis som jag hoppades på. Jag tror att ett speluppehåll är nyttigare för laget än den här förbannade Kalle Anka-turneringen.

Nu får spelarna vila upp sig och sen smiskar vi upp Brynäs i brygga på annandagen.

Haha jag printade honom också och har han nu som bakgrundsbild. Klart bäst i matchen idag

Eloge till er som åkte ner! Även om man inte hörde er så mycket så syntes ni allafall väl!

Vad f-n skulle dom ner där och göra överhuvudtaget?
Kunde stannat i skotthallen istället. Är så trött på det
här usla spelet.Snälla HV vakna snart. :frowning:

“Med bara arton sekunder kvar fick HV chansen att plocka ut Wesslau ur kassen, men det slutade med att Mikko Luoma drog på sig en utvisning.”

Haha, tack du, maestro Luoma.

Har någon vägarna förbi Stockholm nu ikväll - kom förbi Strand. Ses där!