European Trophy 3: HV71-HC Sparta Praha

Helt otrolig va uselt PP ska vara, gör man inte mål i 5-3 då får man det i baken istället, så är det i princip alltid, fan va uselt.

Fortsätter Pilut såhär kommer han få många chanser i A-laget, bäst på plan!

Som någon redan påpekat. MEN VA I HELA FRIDEN!!! Fem mot tre i nästan 2 min och inget mål. Skandal!

Pilut vill jag se mycket av i år!

Jag får Johan Björk-vibbar av Johan Larsson. Tyvärr.

Kommer ngn ihåg, back in the days, när HV hade ett sylvasst PP…
Kommer ihåg hur man satt å myste framför tvn och visste att blev de inte mål varje gång så va det iaf massa heta chanser.
Saknar den tiden!

Problemet är ju inte att det händer nån gång utan det var så hela förra säsongen och det ser likadant ut på försäsongen. Det håller inte om man ska vara ett topplag, jag gillar inte detta…

Men vad görs åt pp spelet… ?tränar dom ens på det…? just nu känns de inte så…
Detta måste bara bli bättre! Kan inte kapten gå in som pp ansvarig nu när han är skadad… där har vi en som vet hur pp ska spelas…:slight_smile:

Bättre andraperiod av HV samtidigt som Sparta blev väldigt passiva. Tyvärr lyckas vi inte hålla 3-2 ledningen så länge…lite otur och lite klent försvarsarbete i BP samtidgt som JG blir lite för platt i målet så gör Sparta 3-3.
Grattis till Holzapfel till första HV-målet, snyggt avslut!..men bäst på plan är Pilut !

Jakob Stridsberg har alltså gjort sitt första Alagsmål och Erik Andersson sitt första assist i afton. Saker att glädjas åt!

Om inte Pilut plockat Larssons backplats innan jul så blir jag väldigt förvånad!

4-3 Pilut! Helvete va bra han är karln!!

Vilken grabb Pilut!
Dundra upp den i nättaket som inga konstigheter. :smiley:

Bara försäsong än så länge, tagga ner lite grann :wink:

Men i och för sig, vore roligt om Pilut gjorde en “Almqvist”

Nilson!

Så jaa! Äntligen ett pp mål… o riley holzapfel levererar i alla fall. .

Skönt med en seger.

att dom inte är ihop spelade är väl ganska naturligt, detta är vad ? 3e matchen i år ? kom igen nu hahaha

Kul med vinst iaf och att vi kanske har lite “tur” med våra junisar i år

Fint med första vinsten denna försäsong som förhoppningsvis ger lite mer självförtroende in i laget.
Fortfarande lite tidigt att göra några större analyser av vårt lag men fortfarande knackar PP -spelet även om det såg lite bättre ut.
Tycker att Holzapfel har varit den som utmärkt sig mest utav våra nya nordamerikaner, han verka besitta bra passningar och kul att han fick göra mål, annars har jag mer att önska av både Gagnon och Sterling, som kommer producera är jag övertygad om.

Pilut blir för andra matchen i rad, bästa spelaren i HV71. Vore kul om han fick chansen i JVM i år eller nästa om inget annat så platsar han i A-laget reda nu bevisligen. Ska bli intressant och följa honom i J20.