Såg att det fanns något som hette Fantasy SHL idag.
Ett managerspel där man väljer ut två femmor plus avbytare och får poäng beroende på hur valda spelare presterar i verkliga SHL.
Tyckte det verkade lite kul, då jag hållt på med managerspel i många år (LiveHockey, Hattrick etc.) och skapade ett lag.
Tyvärr kunde man bara välja tre spelare ur samma lag så det fick bli Foppa, Vesel och Martinsson från oss.
Drog igång en kompisliga som jag döpte till HV71-ligan. Gå med i den så kör vi
Lyfter den här tråden nu inför säsongsstart. Älskar managerspel och eftersom både Fantasy SHL och sportbladets Dreamteam finns så undrar jag om det redan finns ligor för forumet i dessa, eller om några är sugna på att ha en mini-liga? Jag lär köra i båda.
Nu är Fantasy SHL igång igen. Om ni inte har nått lag så in och änmäl er. Forumet har ju en liga där, och hoppas alla som var med förra säsongen är med i år igen.
Precis, B-N är “dyr” sett till prestation. Men det är ju en spelare som väntas växa i år och som kommer få spela i bra omgivning. Så det finns en chans att han levererar. Men sätter hellre samma pengar på t.ex. Blichfeld.
Har haft Fransson med men tvekar lite efter att ha lyssnat på podden med Madhawk idag.
Det enda jag vet helt säkert är att laget kommer se helt annorlunda ut i slutet av säsongen.
Edit: Fel av mig, det är visst två ligor. En heter HV71-ligan och sen gjorde jag en förra året då jag hade missat att första ligan fanns. Den heter HV71 Forum.
Högre upp fanns ligakoden till första ligan: uANZoANX