Final 1: HV71 - Brynäs IF

Kvartsfinal 3 som vi vann med 4-3 efter förlängning. Men poängen kvarstår - Linus är grym! Och förbannat jämn!

JP-femman
Inget hittat. Nån som var på matchen och tittade på jumbotronen? Nykter.

Presskonferensen: jnytt.se/article/vi-maste-ho … par-snapp/

jag var på balkongen idag första gången och likaså min första håve final :astonished:
stämmning i början var ju gåshud så de hetta duga
ni som sitter hemma å häckar, se till å fixa biljetter om ni kan till eventuell 5e match, går inte jämföra live vs tv

Jag är inte heller speciellt imponerad av HVs spel idag. Knappast en av de bättre matcherna denna säsong eller detta slutspel. MEN man kan ju tydligen spela dåligt och ändå slå BIF med tennissiffror!!! :smiling_imp: Vem har mest att jobba med då?!

Vidhåller att HV torskar max en match i finalen! :laughing:

Kul att höra. Stoltsera att du faktiskt såg matchen, som är av få förundrat.
Stor tumme upp.

Såg en saftig tackling i dagens match, nästan en open ice faktiskt, blev än mer förvånad när jag såg vem
som delade ut den, #5

Mer sådant!

Mycket bra stämning förövrigt, 7 år är
lång tid utan finalhockey i kinnarps.

Varmt välkommen till forumet :slight_smile:

jag har biljett till torsdag! Då jävlar.

Var är alla troll?
Vi räknade med flertalet i kvarten i vanlig ordning och vart förberedda. INGET :astonished:
Bra? Jag saknar fan skiten helt klart till skillnad mot övriga.

Åkte till medlemmen HVärnamo , stod på tågperrongen och såg en dude med FBK tröja. Kikade på varandra.
Har ALLTID HV på mig och stack upp fyra fingrar…inget svar

Trollen har lagt sig. Finns væl inget att klaga på nær vi vunnit førsta matchen i finalserien?

Allt kan bli bættre men det tar jag på det veckolånga uppehållet.

Sæmst idag tror jag var Brynæs byten, dær har de något att øva på.

Precis, tycker HV kanske gör en av sina sämsta matcher i slutspelet rent spelmässigt men man vinner ändå vilket är starkt. HV kommer bli mycket bättre nu när rosten är borta och spelarna fått tillbaka matchtempot och tajmingen. Nu är det match varannan dag och ökar HV bara tempot till sitt normala och maler på konstant så tror jag Brynäs bränsle snart kommer sina.

Var sitter vi? Jag bjuder i vanlig ordning på första mjöden alt läsk som senast.
Utanför kåken eller huvudingången.
Givakt med korrekt matchjumper #47, hjälm och moonshine i en PET. Rutinerad :sunglasses:

jag med! sektion L, blir fett kul!

tack så mycket ward, var även på de 2 semi hemma mot reservdanskarna också :smiley:

Såg matchen på moderskeppets tv i anslutning till en påskmiddag så nervositeten infall sig aldrig riktigt. Tyckte ändå Hv kontrollerade det mesta och Söderström var lugn som en filbunke.

Trumma på nu!!

Haha, du är kung Sir Ward! :laughing:

Det bästa med matchen igår: Alla kedjor producerade. Fjärdekedjans Bengtsson med 3 ass.
Tittar man på poängligan över hela slutspelet så finner man de första HV-spelarna först på plats 9 och 10. Sandberg och Brithén, alltså spelare från andra- och tredjekedjan. Vem behöver en poängkung när hela laget producerar?
Alla kedjor kan verkligen gå in och producera i år. Det har sagts tidigare och det tål att sägas igen: Jävlar vilken bredd vi har!

Sandström har darrat. Rautio har darrat. Söderström darrar INTE. Där har vi största skillnaden mellan våra lag.
Vi rullar runt på 3 backpar och 4 kedjor. Ingen spelar egentligen mer än någon annan. Där snackar vi kyla från Lindbom. Han litar fullständigt på att alla spelare gör sitt jobb i varje byte.

Det är stor skillnad mot det HV71 som vann guld 2010.