Stabilt och bra, precis som man hoppats på.
Inget anmärkningsvärt så. Halvdana passningar, några misstag, bra motstånd osv, men stabilt.
Bredden avgör igen.
Mycket viktig match att ta.
Till nästa har nog brunäs fått bättre förberedelse.
Kan börja blixtra då. Härligt med slutspel!!
Det märktes att det fanns nervositet från start med lite avvaktande försvarsspel och inte samma distinkta passningar från backarna.
I tredje så såg det betydligt stabilare ut med härligt uppoffrande spel. Härligt att Törngren får näta, det ger energi
Brynäs är stekheta när de kommer in på mål men öppnar sig mot HV:s snabba kontringar, något som kan skapa en viss oro hos dem
Nu får vi hoppas Borgman får lite sprutor i handleden till Gävlematchen så han kan spela vidare…
Press på Gevaliagänget nu
Inget är klart. Men lite ny statistik som tar för HV-guld
Alla matchserier i årets slutspel har slutat med att laget som vunnit första matchen också har tagit hem serien.
Sedan bäst rankade finallaget fått börja hemma (2011) har alltid laget som vunnit första matchen också vunnit guld.
Historia är historia och statistik bara siffror. Men det är så galet mycket just nu som pekar på HV-seger. Brynäs ska inte bara vinna över HV, utan även bryta sjukt många trender som byggts upp de senaste 10-20 åren.
Står fast med inlevelse på matchtrådarna och är oerhört många som läser här, inloggad som vanlig nyfiken.
Dekman har utomordentlig bra koll och presenterat diagram internt. Ringer gubbjäveln NU. Gubbe till Gubbe
Länge sedan jag varit så nervös inför en match. Sååå viktigt och vinna första på hemmaplan. Nu kommer HV bara bli bättre o bättre i denna serie. Allt o vinna på bortaplan på tisdag!!
Tedenbys 3-1 mål, då skrek jag så det blev kattfritt ganska länge. Stackarna! Inte lätt med SM final
Skoj för thörngren att kliva in och få göra ett mål i SM final. Trots han fått suttit på läktare/bänken största delen av slutspelet.
Men Abbott, vilken kapten. Han går ner i omklädningsrummet i periodpaus och snackar med grabbarna. Imponerande!!
Riktigt härligt att ta en seger direkt och visa vart skåpet skall stå.
Tycker dock Brynäs såg rätt bleka ut. Malmö bjöd på hårdare motstånd. Mer än en match kniper dom inte då jag tror orken kommer tryta på nyckelspelarna. Gunderson matchas hårt - ser inga trötthetstecken ännu, men det kommer, var så säkra.
“– Jag är inte ett dugg imponerad av HV:s spel. Det är vi som inte kommer upp i nivå. I nästa match ska hela jävla laget jobba arslet av sig, säger Blomqvist.”
Ord han ska få æta upp på tisdag. Dumt att kasta tændvætska på HV71.