Final 3: HV71 - Brynäs IF

Ja och tyvärr står rautio som är så sjukt mycket bättre än sandström

Svag jävla utvisning att ta.

Brynäs har kontroll på HV såhär långt.

HV är nöjda med final och vill nu ha semester för man orkar inte verkar de som. Brynäs äger HV totalt och man hänger inte alls med, Brynäs vänder väldigt snabbt o får enkla avslut. Som de ser ut nu blire de sista matchen på måndag

Vi har mycket puck men vi gör inte så jävla mycket med den. Vill se att vi kommer in mer framför mål i andra.
Tycker absolut inte vi spelar dåligt men Brynäs har fått matchen precis dit dom vill och stretar emot bra.

Är ju skit detta just nu!
Brynäs vinner närkamper och tekningar vilket är ett tecken på vart det leder.
Bara Lias som vunnit tekningar o det är för dåligt!

Trodde det var Hv som skulle vara fräscha o ha farten men är precis tvärtom. Sen är ju Brynäs etta, tvåa på puckarna!

Kom igen nu Hv, vi är i vår borg o det är vi som ska bestämma därute!
Återigen tycker jag backarna fastnar för lätt därbak istället för en snabb första pass.

vi hamnar ju helt fel i forechecking. Tredje hv-gubben kommer ner när väl brynäs redan har vänt spelet. Otäckt som fan att det ser så otajmat ut. Måste hålla ihop alla fem man på planen bättre!

Känslan efter första är att HV hinner/orkar inte med tempot. Det går för långsamt genom mittzon så att BIF hinner ställa upp och styr enkelt ut HV i sarghörnen. Och som sagt, horribel tekningsstatistik både i förra och denna matchen hittills.

Frågan är nu om HV kan hitta tillbaka in i den mentala bubblan av harmoni igen för just nu saknas det harmoni i spelet. Har man en växel till? Jag hoppas verkligen det!

Kom igen, HV!

Kan inte du…

[size=150]onödigt personangrepp, lägg ned. Varning[/size]

Två saker är klara: HV vinner för få tekningar och andrapuckar, dvs de kan inte vända snabbt. Sedan tror jag brunäs hittat ett motmedel mot HV’s snabba uppspel, därav enmansåkningar. Ingångarna i offensiv zon är kassa. Det ser man bättre på plats.

Jämn period dock. På intet sätt brunäs period. De har haft ett riktigt bra läge utanför pp’t.

Få hål på brunäs så att nervositeten släpper. Sen jävlar. För stor respekt nu.

Det var full fart från båda lagen efter första nedsläpp och vi vet att farten finns där. När BIF gjorde målet tappade HV fart och Brynäs behöll sin fart. Gäller att HV hittar tillbaka och visar varför man inte vinner i Kinnarps Arena. Detta är vår borg :sunglasses:

Ingen mer än jag som är vansinnig på domarna?

En knuff, utv och mål. Därefter slutar de döma?
Inte ens liknande situationer ger nåt.

Samtidigt sitter “experter” på cmore och kallt konstaterar detta faktum men undviker elefanten i rummet.
Domarkritik.

Skärp dig, Final är mer än vad en realist ens kunde drömma om före säsongen. HV71 har ett bra lag, men på pappret finns det lag som är starkare och Brynäs är ett mycket bra lag. Fbk och Malmlö går inte att jämföra med. Detta Brynäs har krossat ett lhc och ett urstarkt Frölunda som slog ut ZAIK, så vad förväntar du dig? om man ska vara realistisk så är Brynäs favoriter till guldet i den här finalen

Första kedjan med Önerud Christensen och Thörnberg måste upp jäkligt många snäpp. Nu gjorde Thörnberg 2 mål sist men dem blir fast i egen zon hela tiden! Abbots tekningar saknas enormt! Linus räddar oss!

Domarna ansåg att Tedenby hade för hög fart in i tacklingen och det renderade i boardingutvisning (enligt domar-mikrofonen på Cmore)

inge fel på domarnas insats varken denna match eller föregående match möjligen Tedenbys utvisning men i övrigt tycker jag nivån vart bra.

[size=200]Sluta med all jävla skit nu. Inga mer jävla påhopp. Då låser jag hela jävla forumet. [/size]

Är du säker på att vi inte kastar in handduken om Brynäs vinner idag så att det blir ännu tidigare semester? Det tror jag, det är helt klart det alla spelare åker och väntar på, att ge Brynäs en ledning i matcher så man kan ge upp.

Jag menar, 1-1 i matcher (efter en sudden-förlust) och 0-1 med 2 perioder kvar av tredje matchen…jag tror aldrig ett lag har vänt ett sådant läge, så det känns helt klart lika bra att ge upp redan nu, så sparar vi in lite lön!

Tuff jämn match! Brynäs är bättre än Malmö. HV måste steppa upp för att ta guld! Kom igen!!!

Domarna.se skriver på Twitter att det är hela nio år sedan det senast utdelades 5 + 20 min utvisning i en final. Vilket lag? Naturligtvis HV. Spearingutvisning på Hrdina :slight_smile:

Det är nått som inte stämmer hos hv, var är glöden och villjan som man hade i kvart o semi? Är man chockad över de inte går lika lätt som innan? Jag saknar viljan och den fikus och lugn man har haft innan, det är som bortblåst