Jag hoppas HV försöker hitta något taktiskt motmedel. Tror det är viktigt för framtiden att göra något aktivt som funkar. Att hoppas på att bara fortsätta kan räcka för matchen med lite flyt men tror inte det räcker i längden. HV måste skaffa sig mentalt momentum genom att lyckas i det taktiska spelet.
Mycket snack om “kollektivet” i HV, och visst, jag köper det till viss del. Men. Rutinerade killar som dom tre du just nämner, och framförallt då Christensen, måste upp i nivå i sådana här viktiga matcher. Dom ska gå i bräschen.
Ja lite fikus så hade man haft detta, det kan jag hålla med om. Det snackas mycket om tålamod, vi ska ha tålamod, och det kanske kan gå lite långt ibland, ibland får man bara ut och köra skiten ur motståndarna.
Denna är väl inte direkt felaktig dock, klubban på handskarna tar man oftast för normalt sett, men det blir ju jävligt intressant att se om nivån kommer ligga kvar där, jag är tveksam. Men fan vet om något sånt kanske kan väcka laget, känns som det behöver bli lite förbannat för jag kan hålla med hammare7 om att det ser rätt tamt ut, även om jag inte tror det beror på att spelarna vill ha ledigt så snart som möjligt och är nöjda nu. Men man får lite känsla av att det finns en “det löser sig”-mentalitet i laget. 2-15 i tekningar eller vad det nu var i första perioden är ju inte en fråga om kvalité utan inställning.
Lindbom har skiftat Christensen mot Stenlund vilket är intressant eftersom Stenlunds kedja inte funkat alls sedan Abbott försvann. Bra med aktiv coachning!
Håller med helt såg inte förra men att Brynäs inte haft en klubba mot en HV-handske sådär på 1½ match finner jag helt osannolikt. Sen är ju frågan varför i helvete Kilström inte åker där, 3 crosscheckingar innan avblåsning, sen 1-2 till efter.
Kom hem 10 minuter in i första perioden och har fortfarande inte sett ett enda högt skott på Rautio och man GÖR INTE MÅL på Rautio längs med isen. Det vet ju för fan alla.