Final 3: IF Björklöven - HV71

[size=150]IF Björklöven - HV71[/size]

Efter torsken på måndagen så gäller det för
HV att vinna i Umeå på onsdagen. Kan Löven vinna
borta så kan HV göra samma sak.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Absolut att vi kan vinna för vi är ett bättre lag! Men man måste göra jobbet fullt ut och alla behöver bidra.
Match 2 var det för många som gömde sig och vi spelade inte den hockey vi varit vana att se Hv71 denna säsong.

Åhman redo om det behövs.

[i]"– Jag såg att han klev av skadad. Ringer HV mig så kommer jag definitivt att vara redo, lovar han.

Har du hållit i gång under de här veckorna sedan uttåget?

– Ja, det har jag. Det är inga problem för mig att kliva in och spela om HV skulle ringa. [/i]
(Sportexpressen)

Inte många timmars sömn inatt. Låg uppe och grämde mig över skadan på Gunnar och bohm. Stör ihjäl mig på att andrae är borta. Bottenlös förlust för försvaret. Vill inte se detta outtröttliga tålamod med ytterell och kokkonen. Nu måste nytt blod in. Ser hellre norbe och Wennlund/ Zion… Hoppas förlusten igår var en engångsföreteelse och att de steppar upp ordentligt imorgon. Älska hv!

Växjö säger antagligen nej, de vill väll int ha upp hv som ev hot i Småland

Växjö har väl redan gått med på det? Tror inte de kan säga nej nu.

Är det någon som kommer att gå till träningen 10:45 får ni gärna skriva något om hur det ser ut med Gunnar och Bohm. Och är Åhman med?

Och vem gör sällskap med Matson och Önerud. Åhman är på G. Dyker upp till träningen.

Iom att Åhman ansluter lär väl inte Gunnar spela i Umeå… Fyfan. Det känns så jävla tungt just nu. Hoppas hv fixar detta.

Saken är att förlusten igår var lixom…så sjukt onödig och den kan kosta oss allt detta.

Jag är sjukt besviken, hade Björklöven spelat otroligt bra och det var därför de vann så hade jag inte varit så besviken

Men man gav bort matchen igår, hur f"n kan man spela så nonchalant i en final ?

Var ju inget kämp, inte ens Önegud såg ut att vilja vinna matchen

Och varför får inte Norbe spela helt ärligt ?

Vi är mycket bättre än Björklöven, även utan Andrea, men om vi inte kämpar så kommer vi torska detta, så mycket bättre är vi inte att vi kan glida runt på isen och vinna fast att vi slappar

Tyvärr ett problem HV71 haft hela året. Ena stunden spelar hela laget skitbra för att nästa dag kollektivt falla ihop som ett korthus. Alla pratar om hur bra Björklöven var igår men jag håller inte med. 16 skott mäktade dom med, HV71 gav sig inte ens chansen att vinna, målvaktskampen förlorade vi också. Nä det var helt klart den sämsta insatsen i slutspelet , får inte se ut såhär i en final. Allt kan bara bli bättre, speciellt lägsta nivån.

Inte för att jag tvivlar på Filip som inte var den som kostade oss matchen igår, men guld att vi listade Åhman, särskilt med det fysiska och ibland ovårdade spel som finalen bjuder på. Kan ju till och med vara så att Åhman är ett uppköp jämfört med Gunnar även om han har visat sig vara bra när det gäller. Jag hoppas att man vågar ställa Åhman direkt utan sentimentala hänsyn till vår uttalade andramålvakt. Nu gäller det SHL eller HA.

Larsson var värdelös igår spred puckar som sädesspridarre på en åker. Åhman måste spelas direkt. Vi måste vinna denna match.

Absolut viktigaste detaljen i hockey i allmänhet och inför morgondagen i synnerhet: när Björklövens målvakt har/blockerar pucken, upp i ansiktet på honom direkt. Är du inte redan på plats framför - skrinna dit i maxfart, spruta snö och/eller bråka lite med backarna. Är du redan där - var inte främmande för att råka ramla i hans riktning när Björklövens spelare markerar.

Tackla Rahimi i varje byte och stenhårt mot hans axel. Kolan säker på att Rahimi har stora problem med sin axel.

Hårt slag för Löven om Rahimi försvinner.

Hoppas verkligen Åhman får stå imorgon, bästa laget är det som gäller.

Smäll på Rahimi i varje byte för det var väl en anledning till att han gick ut och bytte tröja?
Var det hans tröja de va tvungna att klippa sönder ? Isåfall troligtvis för att han hade såpass ont att en spruta behövdes!
Eller va det lånetröjan som va tvunget att klippas så Rahimi kom i den?

Varför bytte han tröja?

Sen får ju inte Liss skapa den ytan som han gjorde vid sitt andra mål! Önerud fuskade rejält med att bara glida istället för att ta 2-3 skär och låsa hans klubba.

Detaljer vi måste blir mycket noggrannare på imorgon! Man får inte ge honom yta för mål vet vi att han kan göra. Sen måste vi upp i mycket högre fart en senast vilket bara gynnade Löven. När vi sätter fart så hänger de inte med vilket vi såg tydligt i match 1!

Här måste TS markera och tala om vad som gäller resten av matcherna. Fuskar man så sitter man!
Kokkonen ska inte spela i en första kedja av det måttet Hv71 håller denna säsong. Lindbäck ihop med Önerud och Matson tack och Thörngren med bröderna D!

Hv hade ju en rejäl urladdning första matchen och kanske kom det en backlash för att det var ett tag sen man var igång …

Sen kom det ju en kalldusch med alla skador och första målet som säkert aldrig blivit om inte Gunnar knappt kunnat röra sig …

Ovanpå det väldigt orättvis fördelning av utvisningar … (0-3)

Jag tycker en del går från 100 till 0 och börjar panikskälla och totalsåga folk så fort det går emot det minsta …

Glöm inte att det finns lag som lyckats ta sig förbi etablerade lag trots en lägre budget (Oskarshamn, Timrå etc) och Björklöven hör säkert till dem som lagt pengarna på rätt saker …

Är rädd för att SHL drömmen försvann igår. Alla så kallade experter pratar bara om att HV har en bred trupp. Jo visst, om man bara ser till forwards och backar, så har vi det. Men i ett lag ingår ju även några målvakter. Visst, Gunnar har gjort det bra. Men nu hände ju detta, skadad och borta från resten av finalen. Jag tycker man har gjort fel, att inte låta Filip fått spela några matcher här mot slutet. Det är en jävla skillnad att bara få visa upp sig på träningarna. Nu kanske det blir Adam som tar hand om spaden. Men varken Filip eller Adam har väl fått så mycket tid på matcherna. Tyvärr så kommer nog Björklöven utnyttja detta genom att spela hårt. Och få med sig utvisningar på lättretade HV spelare. Då tror jag resultatet kommer att rinna iväg resten av matcherna. Allt såg så bra ut. Raka vägen upp till SHL. Men nu tror jag HV har gjort bort sig. Genom att inte låta någon annan målvakt få mera match tid.

Direkt efter matchen är ju lätt att känna panik. Allt är över och SHL-platsen är borta. Mörker.

Jag har idag peppat mig med säsongen 07/08.
HV vann serien storstilat. Vi skulle bara plocka hem guldet.
I finalen mot Linköping blev det förlust i första OCH andra matchen. 0-2 alltså. Uppförsbacke. Mörker.
I tredje matchen underläge med 1-2 inför tredje perioden. Vinst i sudden och därefter ytterligare tre raka vinster och SM-guld.

Så upp med huvudet! Nu kör vi!

Har svårt att tro att Åhman får chansen imorn, kanske kanske på fredag beroende på hur väl Larsson gör ifrån sig.
Sett till hur många chanser vi fick till trots det knackiga spelet med 3? ramträffar ser jag inget annat än att vi ska lyckas knipa 3 matcher till.
Skulle vilja se Norbe och/eller Wennlund istället för en Ytterell som ständigt är ett orosmoment, och den där fruktade bössan som konstant har blött krut i.
Även Kokkonen bör ställas åt sidan, solklart nu att han inte håller, ge Nybeck eller Wikström chansen