Final 6: IF Björklöven - HV71

Vilket jävla gnällande det är här inne.
Välj nu glädjen i stället och var lite positiva!
Positivism vinner alltid mot negativism!

Jag har inte druckit ölbärs under match två och match fem. Lovar bättring inför match sex.

Bra det … :slight_smile:

Det som däremot måste bli bättre gentemot förra matchen är att flera spelare i HV bara tänkte offensivt utan att tanken att täcka upp bakåt … de var som förblindade av pucken …

Vid ett tillfälle tjurrusade Ytterell ned mot sargkanten i anfallszon med liten chans att lyckas och lämnade en eriksgata åt en motståndare som kom helt solo med Larsson, rena turen att det inte blev mål då (det har vi sett förr från Ytterell …)

Även andra spelare tog dåliga beslut som ledde till liknande situationer - Davidsson-bröderna, Kokkonen och Önerud måste förstå att deras usla +/- mot Björklöven inte är slump och ändra sitt spelsätt …

PS Kokkonen har gjort två riktigt bra matcher i slutspelet som jag kommer på , i övrigt har han varit totalt under isen … gör sig nog bättre på bänken …

Hoppas Bohm kan komma tillbaka, tyckte han vart vår bäste back i slutspelet tillsammans med 41 …

Halva forumet kommer behöva läggas in för avgiftning efter denna säsongen… :slight_smile:

Jag offrar gärna lever och njurar, bara de går upp.

Hade det gått att köra nån slags teamsmöte eller liknande? Så kunde vi tagit en ölbärs och våndats/glatts tillsammans…

Kul idé! :slight_smile:

HUTTEN PÅ ISEN IDAG :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation:

Då kan vi nog räkna med Huhtala och Bohm. Jag tror faktiskt att den extra dagen gynnar HV mer. HV kan få en extra dag på sig att fundera på hur de ska möta Lövens spel från i söndags, medan Löven inte lika lätt kan gå på “rus” med känslan av att de har hittat ett vinnande spel. Jag tror också att det är en fördel att spela den här matchen borta. Utan press och förväntningar. Men det kan vara rena spekulationer :laughing:

Man är bra nervös, vacklar mellan att bara vilja ha det överstökat och att vilja skjuta på det på något vänster

Tänker åt samma håll. Hemmaplansfördelen behöver inte vara en fördel. Kan vi få stopp på Björklöven imorgon kan påhejandet från publiken bli till press på spelarna. Jag tror på en tät och tajt match där det inte kommer bjudas på något i onödan, och där tror jag att HV:s spets kommer bli avgörande.

Vi hade en tränare som uttryckte ”Ett uns smartness” vilket kan komma till nytta imorgon. Inte bara spela på ren skicklighet utan taktiskt spela ut Rögle och deras sätt att spela. De har hög fart och då får man stänga till mittzon för att få mer deras fart. Att vi kan skapa chanser vet vi och stänger vi mittzon så kommer de tvingas dumpa eller göra misstag och få snabba vändningar vilket vi gillar.

Att tro vi ska kunna spela glamour hockey och köra över Löven har vi sett inte går utan smartness och blåställ på! Det gör ont att vinna hockeymatcher och det måste alla vara beredda på.

Ytterell är inte känd för att stå upp för det fysiska spelet och hamnar han i trångmål så sprätter han puckar som en blind höna.

Var vakna från start nu. Det är ingen tebjudning ikväll HV, utan det är stenhårt jobb som gäller. Kom inte ut som ni gjorde i förra matchen för då blir det på nytt storstryk. Man kan vända och vrida på det, men jag tror det är en fördel att spela borta ikväll. Mindre press på spelarna. Usch, jag är så sjukt nervös att jag mår fysiskt dåligt.

Obs, det är match imorgon kväll så du får ytterligare 24 h att må psykiskt och fysiskt dåligt :wink:

Okej! Haha. Jag trodde man spelade varannan dag.

Tydligen “Masked Singer”:s fel att spelschemat ser ut som det gör…

Ja, suck!

HA…

Pajat finger plus infektion. Antibiotikakuren kunde inte komma olägligare. Hur ska man ta sig igenom matchen utan öl?