Förändringar på forumet

HV-vänner,

jag har nu efter nästan tio år som ägare av det här forumet bestämt mig för att kliva av. Jag har inte det engagemang och intresse som krävs för att hålla forumet levande och up-to-date. Så jag kommer att lämna över allt till forumets mods och admins som jag vet kommer att göra ett strålande jobb att hålla forumet levande även i framtiden. Förhoppningsvis kommer det också att uppdateras till ett nytt och modernt forum, med ny teknisk plattform, och om det kan vara klart till tioårs-jubileet i september så vore det ju en extra krydda :slight_smile: (och att vi då är i försäongen för nästa SHL-säsong!).

Det är en del av er här som jag haft hårda duster med genom åren, men det är av underordnad betydelse i det stora hela - det viktigaste är trots allt att vi alla älskar vårt HV71, och vill inget hellre än att vi snabbt kommer tillbaka till SHL där vi hör hemma. Så jag beundrar och applåderar erat stora engagemang, även om vi inte varit överens om allt - men vi är alltid överens om målet. Så fortsätt att diskutera, gräla, skratta, gråt tillsammans. Ni kommer att göra det med den äran.

#DekmanOut

Stort tack för allt du gjort för forumet!
Du kommer vara saknad!
Du bidrar alltid till bra diskussioner :slight_smile:

Tack för allt dekman. Hoppas man ser ditt namn dyka upp i trådar framöver även om det inte är i orange färg.

Tack!

Jag kanske återkommer som en vanlig medlem så småningom :smiley:

Du kan räkna med en Sir Wardsk fylle-ban direkt :wink:

Tack för allt, vi skall försöka förvalta ditt legacy med all den respekt det kräver.

Tack för allt Dekman. Jag har spenderat alldeles för många timmar på det här forumet sen HV lade ner sitt egna.
Det kommer inte bli samma utan dig.

All respekt till dig dekman! Vi har haft en hel del stångande mot varandra genom åren, minns du våra PC bråk?! :laughing: Oavsett så är det tråkigt att du lämnar- du kommer vara saknad! Forumet är en fantastisk källa till HV nyheter, tröst och (tyvärr) utlopp för frustration för mig. Jag hoppas se dig göra comeback framåt! Stort tack för att du haft hand om forumet under alla år!

Jag har ju redan tackat dig dekman (passande nog i Hult-tråden :wink: ), men jag tycker du är värd ett tack till.

Jag vågar nog påstå att jag tillhör skaran medlemmar som du stångats med under åren (allt började med Purre Carlsson för tio år sen. Minnen!). För mig har stångandet ändå varit givande. Alltid kul med olika röster. Därför hoppas jag att du trots allt, när du får lust, gör något inhopp ibland.

Det finns många åsikter om forumet. Min åsikt är att det är landets bästa supporterforum. Och utan dig, inget forum. Så tack för ditt engagemang och tack för att du hållit forumet levande!

Stort tack Dekman, även om vi kanske haft någon “dust” så tycker jag alltid det varit på en snygg nivå dvs diskussion istället för tjaffs.

All respekt till dig

Varesig man varit med dig eller mot dig så är man dig evigt tacksam för allt du gjort för forumet.

Jag hoppas du framåt nästa säsong drabbas av viss abstinens och åtminstone gästspelar lite :wink:

Hade gött!!

Det kommer från och med nu att bli anarki och allt som Hult gör kommer felaktigt kallas för tjänstefel :frowning:

Nä men seriöst så hoppas jag att du kommer tillbaka och tack för den här tiden.

Stort tack Dekman! Jag spenderar otaliga timmar på detta forum. Läser mycket, och skriver ibland ogenomtänkta inlägg. Kanske har det slunkit igenom något genomtänkt också. Kommer fortsätta hänga här då HV är mitt enda egentliga intresse i livet. Hoppas du kommer tillbaka i någon form.

Allt gott!

Kan inget annat än att tacka dig för allt du gjort. Du kommer vara mycket saknad Dekman.

STORT TACK!

Hej Daniel, Christian Sir Ward anrufen.

Gillar definitivt inte ditt beslut, samtidigt har jag vetat om det, åtminstone misstänkt det.
Nu är det tyvärr taget och får jag lista topplistan, lite löst…

  • Träffades tillsammans med Jompii första gången i Kinnarps Arena. Ringde brorsan direkt ang Jason Krog, utanför och
    satan nervös. Krog kom inte ut, tyvärr. Vet än idag inte varför. Såg Jompiis blick, fy fan.
    Fixade senare samtligas A-lagets autografer på en T-shirt tryckt i max 50 ex, skickade givetvis utan att säga något till Mr J
    Kul respons från Jompii

  • Första mötet med HV, Johan Freijd och Admin Simon. När våran Robert.76 höll låda, ställde iskalla ogenomtänkta frågor :laughing:

  • Första samlingen hos mig i Trånghalla. Du, jag, Robert självklart, mod Cyruz med sina jävla cigarrer. Missat någon?

  • Andra gången - Wtf! Hade ju min butik(16 år) 200m från Daniel, ringde på och svarade du inte. Skulle ju hämta upp
    moderator kny på tågstationen. Dekman kom sen ner, tack.
    Coolt när vi sen stod vid perongen. Är väl en liten ungdomlig dude…Bästa Moderatorn än idag. Överlägset dessutom.

Hette ju Junior Muscle senare och vill minnas att Robert gjorde en fenomenal insats som Grillchef.
Samtliga lämnande alla och var bestämt att Lord kny skulle övernatta.

Då började jag och kny skvätta på riktigt. Gick över till raggarna då dom ropade på mig redan innan , typ öl-skrik.
Vad som hände senare…vaknade åtminstone på tomten…kny osäker.

Daniel, kommer och besöker dig i sommar

[size=200]Forza Dekman
[/size]

Mer förändringar på forumet kommer inom kort.

Vi kommer migrera till en ny plattform baserad på open source plattformen Discourse.

Den har ett ypperligt mobiltelefrunk-gränssnitt samt ger oss mer moderna grejor som att lägga upp bilder, gilla inlägg, olika användarnivåer baserat på tillit och senioritet.

Nedan ser ni två bilder som visar ungefär hur det kommer se ut, rent grafiskt på förstasidan:

samt mobiltelefrunk:

När detta sker är ännu inte bestämt men jag kommer meddela när vi tar ner forumet för migrering under en (förhoppningsvis) kortare tid.

Detta har “Dekman seal of approval”, så det ger oss hopp :wink:

Tack för allt Dekman, vet vi hade rejäla fighter för länge sen men då skrev jag under namnet a1m och va typ forumets mest hatade haha! Hoppas du loggar in ibland och skriver par rader. Du är en vis man mr Dekman :sunglasses: Du kommer vara saknad.

Ha det bäst!

Man kommer till en dag när det tar stopp! Att du har hållt ut såhär länge är inget mer än respekt! Ett forum som man flera gånger dagligen går in på. Du har förgyllt mångas intressen om HV71 genom detta forum.
Din tröja borde fan hissas i Garden ! Det är såna som dig som får oss fans att brinna ännu mer för klubben då man får inside information. Så har du någon lökig tröja man kan hissa :slight_smile:
Skämt åsido så borde NorthBanks hylla dig då vi alla HV71 fans i hela landet haft en gemensam plattform som vi har kunnat träffas och delat med oss. Intriger har skapats mellan oss men samtidigt har det funnits chans att kunna dela glädje i alla guld och sorg är vår Stefan Liv tragiskt lämnade oss.
Du kommer vara saknad då du har bidragit otroligt mycket i tillrättavisningar men även hjälpt en tillbaka när man blev felaktigt portad då man vägrade avslöja sin källa.

Önskar dig allt gott och hoppas vi får se dig som av ”vanlig” medlem i det nya forumet!
God Jul och Gott Nytt År!

Ego boost du använder mitt meddelande som standard för nya forumets standard :grinning:

1 gillning

Snälla ändra tillbaks till gamla forumet, det blev skit.

Det var en rätt meningslös feedback.