Förändringar på forumet

Det tar ju en evighet att scrolla sig fram till senaste inlägg på mobilen, hur gör man det.?

Jag tycker det är bra att det händer lite med forumet och är tacksam för energin som läggs ner! :smiley:

Finns det något sätt man kan byta färger själv och finns det nån inställning där man kan ignorera trådar? Det hade hjälpt mig för nu upplevs sidan lite jobbig att titta på. Om det beror på dålig syn eller adhd vet jag inte :face_with_peeking_eye:

Redigerat: HIttade att man kan tyst kategorier iaf!
Det gick även att gömma Pinnade inlägg genom att trycka på häftstiftet

Chaaange!

Positivt: Alltid kul med förändring! Fint att profilbilden på Purre fick följa med. Hade varit jobbigt att leta upp en ny.

Negativt: Jag ser att ni summerar de mest aktiva användarna i trådarna. Blir nog lite semester från forumet framöver… :sweat_smile:

1 gillning

Längst ner i högra hörnet på skärmen har du en räknare som visar hur långt ner i tråden du är, exv 25/1276. Tryck på den så får du upp en slider där du kan dra ner till slutet av tråden i ett nafs.
Detta behöver du dessutom bara göra en gång, nästa gång du går in i en tråd hamnar du där du var.

Nya looken ser bra ut!

Kunde inte logga in på forumet med mitt gamla lösenord. Och det var rätt, jag använde det senast igår.
Men “återställ”-länken gjorde jobbet, så det är igen fara på taket.

1 gillning

Jag letar efter en funktion som bara visar vem som gjort det senaste, alternativt de tre senaste inläggen där, men jag lyckas inte… för höra med @Winston , han brukar veta…

Det verkar som om många har svårt att hitta hit.

Det borde inte vara ett problem, surfar man in på den gamla adressen så omdirigeras man väl hit?

Det var dock inte helt glasklart med lösenordsåterställningen. Det fanns en knapp som man skulle trycka på som hette “Avsluta inloggningen”, vilket alltså betydde att man skulle slutföra inloggningen, och inte avbryta inloggningen. Det tog mig ett antal gånger innan jag fick rätsida på just den knappen, innan jag kom vidare :slight_smile:

Olycklig översättning som sitter fast i källkoden :frowning_face:

Gäller bara de som behöver byta lösenord, men jobbigt.

Tack för bra feedback! Jag håller med om att texten var otydlig, och vi har lyckats ändra till “Slutför och logga in” istället.

1 gillning

Så jag hade fel… det “satt inte fast” i källkoden :grimacing:

Jättetråkigt att mitt nick inte gick att migrera till det nya formatet. Jag hette Crille förut men det föll på att mitt lösen innehöll nio tecken istället för tio.

Oavsett så känns det nya formatet inte så användarvänligt. Men det kan ju såklart bero på erfarenhetsbrist. Jag ska definitivt ge det en chans men första intrycket är att det är svårmanövrerat.

Du kan visst använda ditt gamla användarnamn, bara att göra ett nytt lösenord.

Tycker det är kul med lite ändring och modernisering. Gillar att det är enklare att klistra in bilder, och länkar visas på ett bra sätt. Tar kanske lite tid att vänja sig, men det blir bra detta. Garanterat.

1 gillning

Citat

“Oavsett så känns det nya formatet inte så användarvänligt. Men det kan ju såklart bero på erfarenhetsbrist. Jag ska definitivt ge det en chans men första intrycket är att det är svårmanövrerat.”

Håller med om att det känns svårmanövrerat. Kanske krävs det en viss tillvänjning så jag ska inte döma ut det på förhand, men det vore synd om forumet blev mindre aktivt på grund av detta.

1 gillning

Har ni svårt att logga in med ert gamla användarnamn? Det hade jag. Till slut skrev jag mitt gamla namn i inloggningen och klickade sedan på att “jag glömt mitt lösenord”. Efter 10 sek fick jag en länk på email till en sida där jag skrev in ett nytt lösenord på 10 tecken. Sedan dess har det funkat att logga in precis som tidigare.

2 gillningar

Detta är mitt fel.

Jag/vi diskuterade lite angående default-inställningen med kravet på 10 tecken vid lösenord och valde att behålla den inställningen. Många användare har varit med i många år och tiden har sprungit iväg vad gäller säkerhet, och det folk ansåg säkert för åtta år sedan gäller inte nu. Jag vet att det inte är något extremt viktigt vi pysslar med här, men ett par riktade bots som knäcker ett lösenord kan snabbt fylla ett forum som detta med mängder av spam som tar massor av tid att städa upp efter. Därför valde vi denna väg. Jag ber om ursäkt för strulet det skapar och hoppas folk har överseende.

2 gillningar

Jag testar denna omröstningsfunktion genom att ställa frågan:

Vill ni ha ett valbart vitt “bortaställ” som alternativ till det blåa färgtemat?

  • ja - villhöver
  • ja - white curious
  • nej - påminner om white lions
  • nej - agnostiker

0 röster

Försökt länge logga mitt andra inlogg men va helt omöjligt. Gick inte heller få tillbaka kod mm genom “återställa”