Förändringar på forumet

Jag löser det, du har PM!

Jag har samma problem Dovahkin. Jag har en dialog om detta med @Diabolics som försöker hjälpa mig med lösa problemet.

Hur gör man för att svara/citera inlägg?

Jag läste Diabolics förklaring i matchtråden mot Växjö, men får inte till det.

Svårt att följa debatten om man inte ser tydligt vad någon har svarat på.

Är det för att jag är på väg in i medelåldern och inte längre hänger med, eller är det en bugg i systemet?

Kan någon beskriva riktigt pedagogiskt? “For dummies”.

1. Att citera:

Markera text, klicka på citat-tecknet som dyker längst upp till vänster:

2. Att svara:

Att svara är något annat. Då klickar man på svara-knappen längst ner till höger i det inlägg man vill svara på.

Då dyker det upp en pil längst ner till vänster i original-meddelandet, som i detta fall har två svar:

Så, både ett “svar” med svara-knappen, och ett citat, räknas in som ett svar och kan ses om man klickar på den där nedåtpilen:

3. Att se vad någon svarar på:

När man tittar igenom en tråd så kan man springa på ett inlägg som är ett svar till någon (det dyker både upp i de löpande flödet, och om man expanderar ett inlägg som har svar, som visas ovan), man ser det på reply-pilen längst till höger:

Här ovan har jag svarat Highlander. Klickar jag på reply-pilen så visas original-inlägget som jag svarat på. Smidigt.

Någon svarar på ett inlägg. Jag vill läsa originalinläggget.

Jag trycker på pilen uppe i högra hörnet och flyttas då till originalinlägget, men måste sedan scrolla mig nedåt igen för att fortsätta läsa nya inlägg. Eller?

Om man vill ha med inlägget man svarar på som en ruta (som i gamla forumet), måste man då markera och citera?

Inser att mina förklaringar och begrepp inte är överstyva, men hoppas det går uttyda vad jag menar.

Ett enkelt sätt att citera ett helt inlägg från någon är att göra enligt följande:
Klicka på svara.
Då dyker det upp en gul ruta där man ska skriva. Tryck på “pratbubblan” längst upp till vänster i gula rutan. Inlägget är nu citerat och du kan skriva ditt svar.
Kanske kan detta va till någon hjälp.

2 gillningar

Nej, du flyttas inte. Det dyker upp ovanför det svar du läser.

Inlägget överst,
svaret på inlägget under.

Du är kvar på samma ställe i tråden.

Såhär.

Tror att detta kan vara olika mellan mobil och desktop. På mobilen flyttas man upp i tråden, och ibland får man en tillbakaknapp som tar en tillbaka till där man var, men ibland verkar den inte dyka upp…

Det kan vara en förklaring. Jag har flyttas låååångt upp i tråden och sedan fått scrolla mig tillbaka. Väldigt rörig upplevelse.

Nu använde jag för övrigt Zicos eminenta tips med pratbubblan. Smidigt.

edit
Nä Zicos tips fynkade inte heller. Såg ut så i inledningsvis, men citatet försvann när jag postade.

Gick in för att redigera och då ser det rätt ut, men försvinner igen vid postning.

Kul med ny layout och nya funktioner. Bra jobbat alla inblandade!

Om man “avnålar” ett nålat inlägg, hur nålar man det igen då det försvunnit?

Frågar åt en kompis…

Det hamnar då längre ner i kategorin. Så scrolla ner, hitta det, klicka på nålen igen

1 gillning

Sorry. Antog felaktigt att du använde deaktop-vyn.

1 gillning

Kanon!

Hej,

Jag verkar ha blivit av med mitt namna inloggningsnamn magnus b. Är det möjligt på något vis att få tillbaka det? Jag tror det är reggat med en gammal epost adress och definitivt ett för kort password.

Mvh

Magnus

Funkar din gamla e-post adress, logga in med den och klicka på “glömt lösenord”, så får du ett mail med en länk så du kan skriva in nytt lösenord. Funkar inte det, maila Diabolics så hjälper han dig, har han skrivit någonstans.

@Zico, tyvärr funkar den inte längre.

Jag löser detta.

Jag kopplar samman din nya inloggning, med den gamla, sedan byter jag tillbaka till ditt gamla namn.

Tar ett par minuter.

Du behöver inte göra något…