Förändringar till nästa match - vi experter tipsar

Har alltid haft svårt med tanken att spela igång spelare. Förtjänar man inte istiden?

Nu har vi fått in spets i Bergström. Så sätter man honom med Holmström, som varit totalt iskass. Schysst!
Sedan har vi Ikonen, som i ett koppel matcher fått spela ihop med vår bäste C/FW såhär långt, Jocke.
Törngren är väl den som visat upp mest fart och fläkt, men blandar och ger fortsatt. Dock har han visat bra kemi med just Jocke. Men Ikonen? Nu har vi ju fått in Bergström, så utnyttja honom då och sätt honom i en hetare omgivning.

Holmström såg aningen piggare ut i åkningen senast mot Örebro, men det är en bra bit kvar för honom att jobba…

För mig är femmorna till nästa match givna;

Önerud Fröberg Sandin
Törngren Andersson Bergström
Camara Sandberg Sandberg
Sundh Johnsson Thörnberg
Ikonen

Jag tycker att de bästa matcherna vi gjort denna säsong, då var laget toppat.
Sen gick man ifrån det igen och då dalar det

Precis som du säger så är det ju sjukt slöseri att ta in en spets spelare som Bergström och sätta han ihop med Holmström men jag hoppas det kan betyda att man tänker “Vi ger Holmström en jävla chans nu att få spela med topspelare så ser vi hur det fallar ut” och det fallar ju inte ut alls så har man lite tur ersätter man Holmström, chanser har han fått ordentligt. Finns ingen annan logisk förklarning till varför Holmström får spela med Bergström.

Bergstöm Fröberg Sandin
Camara Andersson Önerud
Thörngren Sandberg Ikonen
Sundh Johnsson Sandberg
Thörnberg

Glöm inte att Berget kan spela Center så en kedja med Sandin Bergström Camara hade ju funkat också

Är det så ? vet du någon historik kring det där, spelade han FW eller center i KHL / Karlskrona ?

Ja han har spelat C/W tidigare, dock sviker minnet mig hur mkt det har varit fördelat i tid och hur poängen har trillat in. Han skulle mkt väl kunna vara den 1:a C som vi alla har skrikit efter. Det räcker ju att titta på hur majestätiskt han kommer in med puck över blå och hur passningsskicklig han är för att övertyga åtminstone mig att ta platsen som 1:a C. En bättre kopia på Ullström egentligen men som är mer lagspelare. Och då ska ni veta att jag håller Ullström VÄLDIGT högt. Men det kan ju vara så att Bergström själv inte alls trivs att spela C och då hamnar man ju i ett annat läge.

Kommer ihåg att Hult sa typ “det är som ytter vi ser honom” eller liknande, kan det vara så att Bergström “krävde” att få lira ytter kanske

Fast nu tycker jag det räcker med nyförvärv… Vi har Thörnberg utanför laget och då kanske även Gustafsson kommer tillbaka

Ett nyförvärv kräver att vi gör av oss med någon först.

Såg nu att jag råka skriva i fel tråd…

Soffexpert i all ära, men är det bara jag eller har vi använt Sandberg den yngre helt fel hittills? Fått spela långt ner i hierarkin och ibland som 13:e forward. Med tanke på hans förra säsong tror jag det är helt fel att ge honom så pass lite istid som vi gjort de senaste matcherna. Ser mycket hellre att vi använder honom på Ikonens plats alt. flyttar upp ännu högre i kedjorna. Tror det finns mycket att hämta där, med tanke på hur bra han var med Tedenby och Lias 16/17.

Här har du FW-uppställning inför imorgon, Lillis:
Önerud - Fröberg - Bergström
F. Sandberg - Holmström - Sandin
Camara - J. Andersson - Ikonen
Sundh - C. Sandberg - Törngren/Thörnberg
Thörnberg/Törngren

När Gustafsson är tillbaka:
Önerud - Fröberg - Bergström
F. Sandberg - Gustafsson - Sandin
Holmström - J. Andersson - Camara
Sundh - C. Sandberg - Thörnberg/Törngren
Ikonen

Om jag inte är helt ute och cyklar spelade Holmström vinge i SAIK innan hans utlandsäventyr, kan vara värt att ge honom en lite friare roll där och låta J. Andersson sköta defensiven. Funkar det inte byter han plats med Ikonen.

Håller med om Filip Sandberg. Han borde få chansen i antingen en mer producerande omgivning, eller i en kedja som har 100% fart i sig. Han har ju tidigare trivts bra med Törngren, så varför inte testa? Den naturlige centern här hade väl varit DG egentligen, men tror Christian Sandberg hade varit ett okej alternativ också. Holmström har fått ordentligt med chanser att visa upp sig på så nu tycker jag det är dags att flytta fokus till andra.

Växjö ikväll, svår nöt mot ett lag som underpresterat, men börjat komma igång lite nu. Lär höja sig när de möter oss i sedvanlig ordning. Melart har 5 poäng på 4 matcher, bra nyförvärv där!

Kedjorna ikväll?

Bergström Fröberg Ikonen
Önerud Andersson Sandin
Törngren Sandberg Sandberg
Camara Johnsson Thörnberg
Sundh

Jaha… vad ska man säga… inte mycket som känns särskilt roligt nu…

Dammar av tråden lite, för eftersom det inte är någon fart på laget på matcher och ett jäkla glidande på träningarna, så kan man väl i alla fall försöka jobba med de halmstrån man för tillfället har…

Ja, Törngren har väl ändå förtjänat en ärlig chans nu? Den ende som sätter fart o vågar vara kreativ. Ibland blir det givetvis fel, men cred för att han försöker och vill! Har sagt det länge - SPELA 67:an nu!

Fröberg vinner många närkamper och har mycket i sig. Tycker han är vår bäste center åt båda håll nu när Jocke A verkar drömma om nästa säsong (Frölunda-klar högst sannolikt). Storsvampen skadad, men är viktig och nyttig o Holmström kallare än inledningen av säsongen.
In med Fröberg ihop med Törngren. Tredjelänk bör bli Fille eller Bergström! Övriga kedjor skiter jag i just nu.

Tillsist, hoppas Didde mår bra o är redo för spel snart igen. Han är en av få som går i bräschen och den som tävlar mest på träning efter träning. Viktig! Hoppas även Nisse o C Sandberg återhämtar sig fort nu. De behövs!

Nu är väl inte Lias spelklar till morgondagens match, men kanske till bortaderbyt mot Oskarshamn på torsdag.

Hur vill ni se kedjorna framöver?

Han kommer bara träna med laget denna veckan. Nästa vecka är det uppehåll, så debuten blir troligtvis mot BIF den 11 februari.

Tillbaka till när vi va som bäst imo, förhoppningsvis kan Lias få främst F. Sandberg att lyfta.

(Camara) - Holmström - Bergström
Törngren - L. Andersson - F. Sandberg
Önerud - Fröberg - Sandin
Sundh - J. Andersson - Thörnberg
C. Sandberg

Kanske byta plats på J. Andersson & Sandberg den äldre med tanke på kontraktsituationen.

Är det bekräftat från HV? Har bara sett påståendet i nån kvällstidning igår, men inte heller de refererar till HV:s organisation.

Hults ord till JP.

Jag blev lite nyfiken på en sak. Hur ser formationerna ut på träningarna?
Camara avstängd, Lias skall antagligen inte spela förrän nästa vecka. (Om inte Lillis kört en fuling i media)
Står de då över delar av träningarna. Eller kan man se lite redan nu vad de tänker kring framtiden?
Det kan ju inte vara helt positivt om de tränar i andra formationer än vad det blir när det blir match?
I några korta klipp såg jag Lias passa Önnerud och tvärtom. Slump? eller?

Törngren - Lias - Sandin
Camara - Holmström - Önerud
Sandberg - Sandberg - Bergström
Fröberg - Andersson - Thörnberg

Kan byta plats på önerud Bergström kanske för få mer fysik i 3 och spelskicklighet i 2. Sundh som extra forward o komma in i BP och defensiva situationer. Alternativt rulla på 5 centrar

Om jag tolkar Lillis rätt i dagens JP så är en kedja med Lias Filip och Törngren aktuell.