Formationer 20/21

Gillar kedjorna, framförallt att man satsar på Foppa med de bästa spelarna som kan sätta upp honom. Läste någonstans att Foppa är bäst i hela Shl med sitt skott. Dumt att inte utnyttja en så pass bra målskytt mer än vad vi gör. De som säger att han fått chanser tidigare, betänkt att han fått lira med de spelare som varit under isen. Wedin är den enda spelaren som faktiskt håller en hög klass just nu och det tror jag Foppa kan dra stor nytta av.

Sen tror jag det kan vara bra att splittra på Berget och Fröberg då de alltid passar bort chanser hela tiden för att ingen vågar ta avslut. Nu kanske de tar lite större ansvar och tar avsluten istället.

Det här är en fantastiskt grund analys imho. Det är väl alldeles uppenbart att foppas nyttiga istid kan räknas in i de sekunder han lyfter klubban tills han träffar pucken. Utanför detta är han en högst medioker spelare hittills. Han har tidvis varit direkt usel i egen zon samt i det normala 5v5. Han har mycket att lära och vi har inte tid och plats att lära upp någon just nu. Detta är självförvållat och har inget att göra med vilka han lirat med.

Det du läst är att han är ordentligt bäst i antal mål per spelad minut. Men den biten statistik är inget man, i hans fall, kan se som något positivt. Denna kille skulle kunna ligga på topp-minuter om han hade en mer allround skicklighet över hela banan. Ge han tid i PP. Massor. Ge han all tid när han gör nytta, begränsa övrig tid så spelar vi in honom nästa sässe. Killen har otrolig potential.

Sen kan jag tycka såhär, i SHL har man inte råd med spelare som är superduper spets på precis ALLT. Ta Ryan Lasch som exempel, helt sinnesjukt bra offensivt men sög defensivt, vad gör Frölunda ? Sätter ihop honom med spelare som kan rädda hans arsle defensivt.
Jag tycker det är skit gott att se Forsberg ihop med bättre spelare, då kanske han ytterligare kan öka sin offensiva skill medans de andra täcker till lite extra bak istället

Kan tycka att Bergström behöver ytterligare en FW partner att leka med, tittar man på våra forwards så kan jag faktiskt fortfarande tycka att det ser lite tunt ut, man behöver ersätta Sandin med typ Casey Wellman

Har stått 11 matcher och har lägre insläppta mål snitt än både Hugo och Gunnar.
Då ska man också veta hur länge Linus varit borta från hockeyn.

Ska bli spännande att se Illomäki, han borde väl ändå ses som vår första center nu ?

Håller med dig! Ska bli riktigt intressant. Ja, för mig är han vår förstecenter och riktiga ersättare till Lias och som Zico prognoserar om bör det ju bli Wedin och kanske Önerud som vingar honom.

Ingen rapport från träning idag?

Ser nån tweet om att Siikanen placeras i fjärde bredvid Wennlund och C.Sandberg. Stämmer detta?

Om ja, då har vi ju verkligen värvat bredd, för varför annars placera honom bredvid två av lagets mest uddlösa spelare?

Stämmer Siikonen är i fjärde som center ihop med Sandberg/Wennlund och Kokkonen utanför laget!.

Holmström får fortsatt förtroende som tredje center.

Känns som lite slöseri med Siikonen i fjärde med den omgivningen samtidigt som 150k/månaden får fortsatt förtroende som tredjecenter och kan fortsätta glida på skrillorna ett gäng matcher till…? :confused:

Kan det vara så att han börjar där för att “spela in sig” då han inte lirat på ett tag?

Apropå Holmström, vet inte om jag sett någon trilla så mycket som han.

Exakt och sedan väger killen strax under 100 pannor,helt sjukt för fan snacka om dåligt tränad,spä på det med en seg skridskoåkning.

Är så oerhört besviken på Holmström,han lär inte stå högt i kurs hos sportcheferna tills nästa säsong,omstart i Allsvenskan kanske?

Nu är Stoa och Karlsson borta och genast måste man hitta nån som får agera alternativ hink till spyorna. Håller med om viss kritik kring Holmström. Han passar inte in i HVs sätt att spela hockey. Han är för långsam och saknar grit. Men han är en jävel på att skydda puck, har blick för spelet och kan sannerligen passa. I PP är han således väldigt användbar. Och i 5mot5 oändligt mycket bättre än till exempel Forsberg.

Stoa?

Varit på om Holmström sedan vi värvade honom, bra på att passa och på med sina 0.3p per match?

Tror dock inte hans lön är i paritet till Forsberg. Lönen spelar in en del i spyorna med för många som får såna smockor är väldigt välbetalda i förhållande till vad de bidrar med.

Holmström kritiseras för sin prestation i förhållande till lön och det tycker jag är motiverat. Samma gäller Fröberg och Johansson. De är alla väldigt väl betalda i förhållande till vad de tillför.

Enda som jag gissar tjänar sådär men som ändå får spyor är Kokkonen men det är väl mest för att hela forumet är överens om att han inte riktigt håller i SHL.

Jag förstår inte varför man ska kritisera spelares poängproduktion baserat på deras lön?

Vi sitter på allvar och tycker att Holmström ska bänkas för att han har för hög lön

Jag vet inte, går vi på bio så gillar vi ofta filmen men sitter sällan i efterhand och tycker att dom skulle ha använt en annan skådespelare med lägre lön. Liknelse för förtydligande

Finns det andra hockeyspelare i världen som i helhet är bättre än Holmström och som man kan betala mindre för? Det lär det absolut göra. Är den spelaren här?

Forumet i allmänhet vill strypa Istiden för Fröberg och Holmström, två av våra tre bästa centrar. För att dom får för hög lön. För mig känns det som ett så dumt ämne att hålla fast sina samtal kring

Jo om man inte levererar det som förväntas så kan man bänkas. Som sagt Tortorella bänkade Gaborik i en match där han gjort hattrick för att han blev arrogant och missade ett 4e mål.

Din liknelse med bio förstår jag inte riktigt?

Tycker inte forumet vill strypa speltiden för Fröberg och Holmström utan jag tycker mest att det är mycket kritik i vad de faktiskt levererar för de ska vara ledande spelare men i andra SHL lag hade de varit sisådär. Det säger mycket om vår uppsättning med centrar när dessa två är typ de två bästa vi har. Jag ser dem gärna i HV i fortsättningen med för jag har inget emot dem rent personligt men det ska ju finnas folk framför dem som får mer speltid för att de förvaltar den bättre.