Formationer 20/21

Såg att du tog med Kinnvall. Men han är väl borta länge? Eller har jag missat någon uppdatering på skadan?

Jag ser hellre en formsvag:

än en STEKHET stoa.

Där ligger min åsikt.

Haha.

En annan rolig grej är den här artikeln.

aftonbladet.se/sportbladet/ … l-till-shl

Här hittar vi lustigheter som citat från Stoas agent:

”Ryan är i form och redo att spela. Han springer 11 kilometer om dagen och kan ta plats i en toppkedja när som helst.”

Eller vad sägs om detta citat från huvudpersonen själv:

”Men jag är i form. Ge mig några träningar så är jag i riktigt bra form. Jag har en ung son på sex månader som jag springer med i barnvagnen varje morgon och jag vill att han ska få se mig spela hockey en dag och jag vill fortsätta karriären.”

Som grädde på moset bjuds vi på en bild från en av Stoas fisketurer. Komedi på hög nivå.

Pat Curcio. Det är namnet på agenten som stod för tidernas blåsning när han fick Hult att värva Stoa. Gissar att Curcio numer är på HV:s svarta lista över agenter man INTE pratar med.

nu är vi OT, varje tråd på detta forum kan inte bli en tråd om att stoa är dålig :wink:

Sant. Var väl mer om alla mannar är tillgängliga. Tills dess petar jag gärna in Andrae i det backparet.

Alltså Stoa gjorde ju 40p förra säsongen. Sen kan jag tycka det är märkligt att oavsett hur matchotränad man är att man kan gå ifrån 40p till 0 poäng, OKEJ det kan vara otur osv men det är ju inte så att han fintat upp folk på läktaren och sen skjutit i stolpen heller…MEN om man på något sätt kan få han att spela som förra säsongen så vore det ju underbart, frågan är hur han kan gå från 40p till att se ut som en helt oduglig hockeyspelare dock ?

Jag tycker vi kan ge Stoa chansen att träna ikapp sig någorlunda innan vi dömer ut honom. När han kom slängdes han halvotränad in i hetluften i ett sargat HV där spelet inte alls stämde. Till råga på allt åkte han på Covid. Han är bevisligen en duktig spelare med hög kapacitet. Så låt honom köra på stenhårt på träning och gymmet så kan vi förhoppningsvis få goda resultat med tiden. Han bör utan tvekan kunna konkurrera ut Holmström som tredjecenter i alla fall.

Center uppställningen som jag tycker vi borde köra på:

Fröberg
Ilomäki
Siikanen
Wikström

Stoa, Holmström, C.Sandberg är för långsamma och har gjort sitt i HV.
Med Ilomäki in behövs heller inte C.Sandberg i BP.

Rapport från dagens träning. Idag tränade man oerhört mycket fem mot femspel. Intressant tycker jag. Så här kunde jag tolka uppställningarna.

Mv Gunnarsson, Alnefelt, Hedman

Martinsson, Donovan
Bertov, Strömberg
Arell, Johansson
Andrae, Stoa

Wedin, Holmström, Önerud
Bergström, Fröberg, Sandberg
Wennlund, Siikonen, C Sandberg
Nybeck, Wikström, Forsberg
Kokkonen, Törngren

Till på torsdag ska även Ilomäki in. Då Hult sagt att han är värvad i första hand som center, gissar jag att han tar Holmströms plats i och med att C Sandberg redan idag skickats ut på en kant. Stoa tjänstgjorde alltså som back och Kokkonen utanför en fast kedja. Kul att “ungdomskedjan” verkar stå högt i kurs hos Lillis.

Törngren verkar ha ganska långt kvar innan han är spelduglig.

stoa som back :astonished: :astonished: :astonished: :astonished: :astonished: :astonished: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

jag behöver något lugnande…

Intressant och tack så jättemycket för bra rapport!
Lovande med ungdomskedjan.
Det måste jobbas på en lösning med Stoa tänker jag? Tjänstgöra som back på träningen säger väl rätt mycket om situationen.
Trist med Törngren.

Är det verkligen slutvärvat?
Jag är inte så säker på det. Eller är det bara mitt önsketänkande?
Backbesättningen är fortfarande för svag trots gårdagens förvärv.

Diabolics: du behöver inte ta nåt lugnande. Det funkar så på träning att om det fattas backar, får den forward som står längst från den tänkta laguppställningen, hjälpa till som back i spelövningar. Så det är egentligen bara positivt.

jag är fullt medveten om detta :wink:

tanken är ändå svindlande :smiley:

Tack för rapporten, Zico!

En fundering kring Holmström. Det kan inte vara så att det är han som ska gå vinge bredvid Siikanen? Rätt naturligt att han fortsätter centra Önerud och Wedin tills vidare, som han gjort länge, fram tills Illomäki kommer.

Om det nu är Holmström som petas, och inte C.Sandberg, så är det ju helt hål i huvudet. Siikanen-värvningen blir ju helt överflödig eftersom vi vet att positiva saker sällan händer framåt när C.Sandberg är på isen.

Holmström har inte alls levt upp till de förväntningar vi hade på honom. Men ser man till hans poängsnitt så ligger han i nivå med vad han producerat tidigare.

Våra bästa spelare måste spela för att vi ska fixa nytt kontrakt. I det här fallet spelare som kan bidra framåt. C.Sandberg är inte en sån spelare.

Tanken får att Lance Wade skulle vart en speedkula i försvaret i jämförelse

Jo, det kan ju vara som du skriver också. Det är ju en träning och en matchvärmning kvar innan Röglematchen. En av dem lär bli trettonde fw i alla fall. Möjligen går C Sandberg före pga att han är rightare och bättre tekare. Men det ger sig.

Först, tack för rapporten bäste Zico! :slight_smile:

Lejacques, vet att du inte är något stort fan av C Sandberg och kommer nog aldrig heller bli? :wink:
För mig fyller dock Sandberg en tydligare roll än Holmström och då tänker jag främst i en klassisk nedstängande 4:e kedja. Han gör ett jäkla jobb i varje match, tävlar i varje duell och är en jobbig jävel för motståndarna. Som du säger (och där håller jag med) så händer inte mycket offensivt, men samtidigt så är det ytterst sällan man ser att CS bjuder på ytor, tabbar, eller inte tar jobbet. Han ger ofta sina yttrar lite större utrymme till att kliva på offensivt och så även backarna i hans femma, då han ofta läser av och täcker upp när backen går på offensiven.

Jämför man med Holmström som verkligen är tänkt som en toppspelare, men har uppenbart riktiga problem med fysiken, styrkan och tempot. Vinner knappt en duell, trots sin storlek och hänger inte med när tempot dras upp. Är säkerligen en tämligen skön motståndare att möta på isen, då han i stort sett aldrig går in i en närkamp, eller för den delen jagar livet ur någon. Ska Holmström vara på isen istället för C Sandberg så vill det till att han verkligen får ut så mycket mer offensivt, eftersom han är så mycket sämre defensivt. Förövrigt står Axel på -15 och CS på -4.

Möjligen att Holmström skulle kunna ha en centerroll i tredje, eller fjärde men då krävs det snabba Fw:s på kanterna.

Många alternativ finns, men hoppas mest att Lillis inte låter de yngre (som varit bra och spelar med frenesi) får stå åt sidan till fördel för Holmström, C Sandberg och Kokkonen

Håller med om allt, och helt ärligt, Holmström påminner sjukt mycket om Stoa.

Men vem får kicken efter 11 matcher och vem är tillåten att vara riktigt dålig genom två hela säsonger ?

Forsberg- Illomäki- Wedin : Här ska man kunna sätta upp Forsberg samt skapa chanser själva.

Sandberg - Fröberg- Önerud : Om Önerud kommer upp sin normala standard kan denna kedja skapa tryck.

Nybeck -Siikonen- Bergström : Här kan vi få en riktigt bra kedja om Siikonen är det vi hoppats.

Wennlund- Sandberg- Thörngren/Kokkonen : Denna kedja ska bara in och mala och trötta ut allt och alla med både fysik och fart.

Holmström/Wikström Får sitta bänk just nu

Martinsson - Donovan : Martinsson är vår fältherre och det har sett bra ut med Donovan.

Arell- Murray : Här ska Murray förhoppningsvis kunna sköta pucktempot.

Strömberg- Bertov : Bertov som fick mycket skit ibörjan men som jag tycker ha tagit rejäla kliv. Strömberg står för uppoffring och det fysiska spelet.

Emil J får sitta på läktaren för spela ska han inte så länge han inte kommer ner på jorden och spelar efter sin förmåga.
André har inte alls kommit upp i nivå efter JVM. Men får vara 7:e back ifall någon kliver av.
Men vi måste börja spela på 6 backar och inte hålla på att rulla runt på 7.

I mål vill jag ändå se Hugo som ändå känns stabilast på något sätt trots allt!
Gunnarsson är för ojämn och känns som han saknar självförtroendet i år.
Men här har vi i år haft problem då de blandar och ger otroligt mycket och skapar ingen trygghet för laget.

Min dröm som jag skrev i drömtråden är att Hult fixar in Linus Söderström.

Söderström har ju knappt lirat nån match de senaste åren. Av räddningsprocenten att döma gör han inte succé denna säsong heller.

Jag tycker inte Söderström är något att ta in nu eller till nästa säsong, däremot är en ny keeper något som behövs anser jag. I det fall Linus kan spela regelbundet och gör det bra i framtiden är han naturligtvis alltid intressant.