Då har vi råd att ringa hit tikka igen ![]()
En halv tikka åtminstone ![]()
Eller en halv säsong hel Tikka ![]()
Är det så dyra samtal till Finland?
Har någon kollat så HV71 inte fortfarande betalar för Nubbens telefon? Den ringde ju non-stop i två år.
JP skriver att en SHL klubb jagar Blomqvist men att han tackat nej
vilken klubb är det?
Han vill väl få ut cashen..
Hv letar ju en assisterade! Kanske är vi ![]()
Örebro!
Klipp av sladden till tangentbordet!
Fan, de där e inte det minsta roligt.
Ångest och PTSD påslag samtidigt.
Oj. Avd. Högmod går före fall.
Blommans enda chans att hålla sig kvar på den här nivån är att ta ett jobb som assisterande. Det hade kunnat ta honom in i värmen igen. Vem vet. Kanske nån hade blivit sparkad, precis som i HV och AIK och så hade plötsligt assisterande Blomqvist återigen glidit in på ett bananskal i HC-rollen.
Men Blomman har varit väldigt tydlig med att han ser sig som HC.
Vill han vara det framöver. Ja, då är det ett mitten/bottenlag i allsvenskan han får sikta in sig på på, alternativ nån obskyr liga i Europa (Norge, Danmark?). Och där är det do or die. Så skör är Blommans framtida tränarkarriär.
Men högmod går före fall.
vore lite komiskt NE byte mot Blomqvist
Jag tror faktiskt du har fel där. Det som hände i HV är snart glömt. Det man kommer att minnas är, att när motvinden var som värst, när pilar kastades och allt var misär…då stod han där ensam, som en reslig fura, som en sköld, och svarade mångordigt och bra på alla frågor och skyddade sin förening.
Jag är övertygad om att fler föreningar än HV faller för hans verbala förmåga, och att hans utstuderade sätt att säga rätt saker imponerar. Sååå…Blommans framtid är ljus. Om han själv vill.
För övrigt, de SHL- föreningar, utöver HV, som saknar en assisterande är Luleå, Färjestad och eventuellt Brynäs.
Du har en poäng i att det utifrån sett framstår precis på det viset. Att han stod stadigt mitt i stormen. Tror att bilden av hans prestation och beteende ser annorlunda ut i hockeyvärlden. En ganska liten värld där många känner varandra och flyttar runt mellan klubbar. Många av problemen med AB i HV hade redan flaggats för genom uppgifter som ledde tillbaka till spelare i aik. Svårt att tro att Pasic, AP, Teden, Engsund, HP, Dicken mfl inte pratat med eller kommer prata med andra om hur de haft det. Att HV dessutom visar att de fortsatt tror på laget trots den svaga säsongen är ett tydligt underkännande av AB.
Tränaryrket är ju minst sagt speciellt. Oavsett om det gäller ishockey eller fotboll eller annat.
För det är ju inte Pasic, AP, Teden eller random spelare som utser tränare. Det är folk som tror sig “förstå” sporten. Tränare verkar kunna få sparken hur många gånger som helst av olika anledningar. De får alltid nytt jobb. Om dom vill.
Nja, det är en sanning med modifikation. På SHL-nivå har man någon chans på sig att visa framsteg och resultat i paritet med förväntningar. Annars är man allt som oftast rökt och inaktuell för denna ligan. De som blir långvariga blir långvariga just för att de presterat resultat över tid.
Jag skulle bli högt förvånad om han fick ett jobb som HC i SHL.Men hans högmod får honom att tro att han är en HC. Men jag tror inte det kommer hända ens i nedre delen av allsvenskan.Han och hans ego är säker på att HV fick kvala 2 år i rad inte berodde p honom utan det var andra faktorer.
Tyvärr r den sortens personer så verklighetsfrånvända att de tror att ett jobb som HC är det enda som gäller och att det väntar ett sådant runt hörnet.Det blomman inte fattar är att få in som ASS i SHL är hans ENDA om ens någon chans att på sikt bli en HC i SHL.
Men som dessa personer tänker så är det alltid någon annans fel bla bla bla.
Eller så känner han att han bara inte är redo att hoppa på ett nytt uppdrag än. Han är en helt vanlig människa som har en nyfödd unge som han vill passa på och umgås med nu när han har chansen. Behöver inte vara arrogans eller högmod, bara en ren vanlig familjefar som kommer från 2 extremt tuffa känslomässiga säsonger och nu har han chansen att ta de lugnt med lön och få tid me sin familj.
Tänk på de innan ni spyr massa galla på en person som ni inte alls vet vad han känner
Fair point.
I mitt första inlägg utgick jag från det jag lärt mig om den offentliga personen och det som synliggjorts i media.
Men absolut. Det kan finnas andra skäl också.
Dock står jag fast vid följande: Har nu Blomman blivit erbjuden ett jobb som assisterande i SHL så ska han tacka sin lyckliga stjärna, och framför allt tacka ja.
Något HC-jobb på den här nivån är han nämligen inte i närheten av.
Väldigt mycket förutfattade meningar och chansningar om att AB tacka nej till Ass position pga högmod och ett högt seende på sig själv.
Ni får det låta som fakta snarare än spekulation. Kan lika gärna bero på att han vill ta en paus från coaching.
