Jag vet inte “Dulingen” var Du läser in att jag påstår att det bara ska finnas stora poängspelare.
Jag skriver, och har åsikten att det måste finnas plats för spelare som AP 20. Alla kan inte vara vattenbärare. Jo, förresten det kan de vara. men då spelar inte laget i nån högre division som lockar publik o sponsorer. Men de har nog roligt i sådana föreningar också.
HV försöker sälja på känslor och hjärta med retrotröjor och tishor som minner om lyckligare tider. Som förening går man åt ett helt annat håll. Sorglig påminnelse om vad klubben kommit att bli.
Kanske som du nämnde, tror de va du. Att Herman Liv kan vara injektionen som föreningen behöver. Något som tar oss framåt. Det hade varit så roligt och viktigt.
Laleggia ställde upp och spelade för en spottstyver men HV vill alltid bara utnyttja maximalt. Det finns mängder av spelare med klubbhjärta men det finns inget hjärta i klubben.
Förhoppningsvis är vi på väg att läka men att vi inte har fler hemvändare som leder laget bygger ju på val HV71 gjort, inte spelarna.
Att människor plötsligt skulle ha blivit mindre lojala är bara dumheter och samma sak som upprepas av alla åldrande generationer.
Skapa en arbetsplats som tar hand om människor, hjälper dem igenom svårigheter och som låter dem prestera i passande roller så får du massor av lojalitet. Publiken bidrar med ännu mer.
Problemet är att HV:
Utnyttjat hemvändare och inte låtit legender sluta på egna villkor. Prioriterat hockeyallsvenska spelare framför egna juniorer och veteraner.
Låtit mobbare hållas och skada föreningen för flera år framöver.
Spelare från andra miljöer har kommit in och aldrig fått en chans utan skickats iväg nästan omgående.
Hur mycket jag än tycker om HV skulle jag välja bort miljön till dess att föreningen har en riktning och vettig personalpolitik.
Rätt dyr nota för fbk för brutna kontraktet med Foote. Sign on bonus osv redan utbetalda osv. Frågan hur de blir med Philp, antar inte spelaren kan kräva kompensation från hv från kontraktet när han personligen ville bryta. Men frågan är hur mycket sign on bonus har hv redan hunnit betala ut? Vet ju nordamerikanska spelare får sign on och out för undvika skattesmällar
Inte kan det väl vara möjligt att som nordamerikan skriva på för ett lag i Europa, håva in sign on-bonusen och därefter bryta kontraktet?! Ytterst tveksamt om han fick behålla ett korvöre. Hoppas inte, det var ju HAn som satte OSS i skiten…
Nån ersättning mot förlorad inkomst får han ingenting, vore jäkligt skumt isåfall. Är väll de pengar ev sign on som jag är rädd för. Inte alltför enkelt att kräva tillbaka redan utbetalda pengar
HV kan kräva pengar för att han bryter kontraktet. Utköp på 1-3 månader eller så är inte ovanligt. Nu gör man säkert inte det då han slutar med hockeyn såvida allt inte är en bluff och han går till khl.
Har inte dom största svenska spelarna genom alla tider varit lagspelare. Varför måste det vara det ena eller det andra. Jag föredrar ett lag med endast lagspelare, lagspelare med skills, inte divor.
Har aldrig lagt Divor i min mun (eller text). Varför kopplar Du divor till spelare som har nåt extra i verktygslådan? Mitt inledande inlägg handla om att någon tyckte det blivit individualistiskt inom elitidrotten. Jag tycker istället vi kväver talanger för tidigt med detta eviga “laget före jaget”!
Det är ju den där oförutsedda grejen av någon som hittar på nåt utanför ramen som är behållningen, som vevas i repriser. Det har i botten inget med “laget före jaget” att göra. En tillbakablick på all den skit som östes över AP20 tyckte jag var vämjelig då det skedde. Jag ser hellre en AP20 slå det briljanta passet till någon som motståndarna hade glömt bort. Jag ser hellre AP20 bakom mål lura skjortan av motståndarna och själv peta in pucken i mål! Jag ser det före att jag ser att han inte alltid har full satsning bakåt för att täcka skott. För det har vi andra spelare till. Men de kan inte avgöra en match. De kan inte vända en match. Det betyder inte att jag inte tycker de också gör en bra match. Jag betalar min biljett för att se sådana som AP20 lura skjortan av motståndarna. Samma med Karlqvist Örebro. Samma Keskinen på sin tid. Samma med Tedenby i sin ungdom då han förtrollade alla. Har vi inte plats med deras genialitet utan bara letar fel på HV-hjärta, inställning mm. Då är det grått grått grått!
”
– Efter många år i xxxx börjar jag nu om på noll och blir också bedömd från noll och den utmaningen ser jag mycket fram emot.
– I ****** får vi in nya ögon på den sportsliga verksamheten och värdefull rutin. Med sin erfarenhet har han arbetat upp ett brett kontaktnät i hockeyvärlden och har genom åren visat vilken stor kompetens han har på att rekrytera spelare både nationellt och internationellt. **** vet vad som krävs för att bygga ett vinnande lag.
”