Försäsong 24/25

Matchvecka!!!

6 gillningar

Är så jävla taggad! Låt ångesten komma!

4 gillningar

Match redan på onsdag! Var ett tag sedan nu. Är mycket tidigt än men hoppas ändå få se ett embryo till hur laget tänkt sig att uppträda i år. Uppvärmning i första, lite mer tuggmotstånd fre/lör. Som sagt mycket intressanta matcher. Och visst är utgångspunkten tre segrar :muscle:

1 gillning

Påminnelse till mig själv och alla andra. Resultat på försäsongen betyder ingenting.

3 gillningar

Är inte det viktiga. Det viktiga är bara att få se våra eleganter!

1 gillning

Vill nog hävda att det är skillnad på segrar och segrar. Vinst efter en dålig prestation är inte mycket värt i längden. Så vill nog se bra prestationer och vinster. Sådana vinster är inte obra. Viktigt att kunna kapitalisera på vinster. Kan ta en och annan förlust också så länge prestationen är bra.

2 gillningar

Flera frågetecken inför match, redan? :grimacing:

Älskar hur Anton talar, hur han för sig!
Snälla snälla gud, låt Anton bli framgångsrik i Sveriges finaste förening. Han får inte blir ett namn som adderas till högen av sparkade tränare.

Nu kör vi!

2 gillningar

Vad händer med morgondagens matchtråd @Diabolics !!! Klockan är snart midnatt :wink:

2 gillningar

Skulle tippa på han pratar om om Kero, Seppälä och Tedenby. Hoppas det iaf :melting_face:

1 gillning

Ja alltså tveksamt om Kero bara går in sådär o tänker att åker man med upp så kanske man förväntas spela någon match. Hoppas de kan gå in i de senare matcherna.

Han har vid flera tillfällen igår även nämnt att vissa inte kommer få spela förens dom fixat fystest.

2 gillningar

Jag noterade också det. Tycker det är ganska intressant och en ganska stor kontrast till hur det tidigare har varit/när man skulle spela sig i form. Tycker det är helt rätt och logiskt att en, vad det verkar, fysisk/intensiv spelidé kräver en viss nivå av fysisk status. Ska bli spännande att se vilka/om några hamnar utanför dagens uppställning på grund av det.

2 gillningar

Dyker nog upp under dagen. Vi brukar ju inte banka för hårt på försäsongstrumman. Men något löser vi.

Vad tror vi om matchen på tisdag?

Jag tror förlust , Frölunda vinner med 3-2.
De jag ser fram emot mest är Kero

helt klart blir riktigt tufft match mot Frölunda! Jag hoppas på att Kero, AP och luoto hittar varandra bra. ser fram emot matchen!

Frölunda har sett ganska bra ut. Framstående spelare har redan börjat prestera och de har ju mer eller mindre ordinarie lag. Detta blir verkligen ett test denna veckan med både FHC och FBK som båda har breda, tunga och favorittippade lag. Prestationen är viktigare än resultatet. Hoppas att man kan stå upp och även kunna vila med puck när motståndet skruvas upp.

Tidigt på försäsongen men intressant att Hallquisth verkar få stort förtroende kontra Strandell och Nyberg.

Jag har inte sett en enda match men hur ser dessa 3 herrar ut?

1 gillning

Garanterat många här som följt det mer noggrant än mig men av det jag sett har Nyberg och Strandell inte imponerat.

1 gillning