Hoppas Jamiro Reber och Albert Schioldan överraskar.
Hallquist spelar nog till sig en plats i truppen. Ser riktigt fin ut.
Många frågetecken än så länge
- Ap20, nu är det nog högtid att levera någonting
- Strandell, helt utanför laget
- Hansson, bör nog hålla sig skadefri
- Stakkestad, samma som Hansson
- Win, väldigt dålig tajming
Backsidan har varit ganska intakt, men forwardsidan är det ju mer eller mindre kaos.
Glöm inte monstervärvningen Nyberg som redan är sjundeback.
Vadå leverera något???
HAN ÄR SKADAD! Hur mycke tydligare kan dom vara?
AB har sagt de.
Läkaren har sagt de.
Helt rätt, vi har ett nyförvärv som är sjundeback , med ett 3-årskontrakt skrivet av en fd sportchef!
Värvningen och kontraktet med Nyberg kan ju inte Andreas Davidsson vara nöjd med att ha godkänt.
Vilket radarpar de två var, Nubben och AD. Skönt att de är borta nu.
Jag vet att Davidsson är kvar som styrelseledamot men inte längre den sportslige ansvarige.
Måste faktiskt säga att jag även på detta år är besviken på hur klubben hanterar denna. Man har en ny tränare och ska ha in ett nytt spelsystem, vad händer då? Jo man ger det 7 matcher.
Ok, först 3 matcher i en jippo-turnering.
Sen två bortkastade matcher där bland annat 4 spelare redan från början inte kan vara med pga landslag.
Nu har vi “bara” 2 matcher kvar och då ska allt sitta.
Eller ska vi ligga “dyngsist” redan i oktober?
Man kan inte vinna en försäsong, men man kan definitivt sabba hela säsongen om man inte sköter det bättre.
Jag har, tyvärr, sett väldigt lite av HVs försäsongsmatcher så hur det sett ut vet jag inte riktigt.
Kan dock konstatera att man bara släppt in ett mål mot Malmö i 5 mot 5.
Likadant mot Frölunda, ett mål bakåt i 5 mot 5 plus två i BP varav ett med uttagen mv.
Mot Färjestad släppte man inget i 5 mot 5, men två i BP.
Sååå…kan man minimera utvisningarna, ser väl defensiven bra ut. Offensiven kommer. Tycker inte det ser nattsvart ut direkt.
Tycker det ser okej ut defensivt än så länge på försäsongen, saknar dock en offensiv. Offensivt skapar vi väldigt lite chanser. Lär väl dock bli bättre när AP och Borgström ansluter. Kero tror jag kommer bli floppen i år tillsammans med Lyrenäs. Flippen Luoto och Reber.
Jag tycker inte vi skall vara så snabba artiklars på Kero. Det jag såg av honom i denna matchen är en spelare med rejäl ytrost som ändå blev bättre och bättre ju längre matchen led. Och gjorde sina bästa byten i slutet på matchen då det ändå hettade till lite mer än genomsnittslig träningsmatchslunk.
Försäsong är försäsong, men…
För att summera intrycken såhär långt och särskilt då de tre matcherna mot SHL-motstånd.
Det har varit beige. Ingen spelare eller kedja som sticker ut och visar något särskilt. Defensiven ser mer lugn och kontrollerad ut än tidigare.
Massa dräll med puck vid anfall och i princip bara tre-fyra längre etablerade anfall på tre matcher.
That’s about it. Möjligen lite svar om defensiven. Inga svar om offensiven — förutom att den ännu är obefintlig.
Hade önskat mig lite fler tydliga positiva signaler för att bli av med oron över ett nytt totalfiasko. …men men, som sagt, försäsong är försäsong.
Trött på försäsong nu känner jag och då är det ändå nästan 3 veckor kvar tills det ska spelas hockey på riktigt… abstinensen är påtaglig.
Har snackats nog och analyserats åt alla håll och kanter så man kan tro att tabellen redan är avgjord
Tycker du ingen spelare sticker ut? Tycker Alsing, Hallquisth, Luoto tycker jag absolut gjort riktigt bra intryck so far.
Håller med om att försäsongen är för lång faktiskt. Ge spelarna fem veckors semester och återsamlas någon vecka senare in i augusti.
Sen någon vecka ledigt direkt efter säsongen också. Sex veckors semester är de värda. De måste ju sköta fysen ändå och är ju helt oproffsigt om de inte kan sköta den OK själva under fem veckor.
Skriver jag i fel tråd så får MOD ändra. Kollar just nu natchen LHC-FHC och FHC leder. Hoppas att HV tittar hur de spelar för det är lite intressant de har liknande uppspel tycker jag även om FHC är bättre och leder just nu med 0-1.Nu ör det ju bara träningsmatch men tycker mig se lite mer hårdare spel.
Nu lite slagsmål: weinsaff Aronsson.
LHC -FHC 1-1
Nu drar 3: strax igång.
Matchen igång.