Försäsong 24/25

Lite kökshockey… Bägge lsgen flrsöker…Hasa skjuter.

Även om resultatet inte är allt på försäsongen skulle bra spel och vinst i minst en av matcherna kännas bra inför seriestarten. Gå in med 4 raka förluster med svåra matcher från start känns lite oroande.

Med tanke på hur det tidigare har slutat när vi imponerat stort under försäsongen vore det betryggande med riktigt pissigt spel ända fram till seriestart i Vidrig Arena.

Fast när vi visat upp ett mindre bra spel och förlorat mer än vi vinner, som de senaste säsongerna, har det ju gått lika illa under grundserien.

Dessutom. Under gulderan dominerade vi oftast från försäsong till sista finalmatch.

Så det där med att om går det dåligt under försäsong så blir det bra och tvärtom är en myt.

Det jag tittar på under försäsong numera är om laget som helhet håller eller inte. Det brukar ge en rätt bra fingervisning. Just nu verkar det som att laget är väldigt känsligt för skador, precis som föregående år. Det ger mig magsår inför det som komma skall.

2 gillningar

Magsår har vi oavsett. Det kommer som brev på post med det här specifika supporterskapet. Det enda jag egentligen är intresserad av under försäsong är om det förekommer några distinkta och vägvinnande linjer i spelet, något som så att säga särskiljer sig från föregående underprestationer och än så länge är jag (i defensivt hänseende) relativt nöjd på den fronten. Tydlighet. Jag vill ha tydlighet. Och trygghet. I ett tydligt grundspel.

Många bäckar små. Förhoppning finns. Men magsåret är still the same. As ever.

1 gillning

We are fucked.

:grimacing:

Masochism och defaitism är vår sjuka och aldrig blir vi friska nog att se en annan horisont bortom detta självvalda helvete.

Dömda till evig förbannelse. Det är vi.

Amen.

6 gillningar

Jag har sagt det förut, att vinna en finalserie med 4-1 och 5-2 i sista matchen kan FBK och Växjö hålla på med. Legender skapas med fyra guld i overtime, tre guld i sista avgörande matchen. Ni kan historien. Ja, man kommer säkert leva fem år kortare som HV-fan men jag skulle aldrig byta. Särskilt inte mot en club som sett guldet delas ut till motståndaren två gånger i sin egen hemmaborg. Ingen annan än HV71 har firat ett guld i Husqvarna Garden.

Ursäkta lite off topic, men försäsongen säger mig att vi kommer att inleda i botten, eftersom vi är beroende av att spela ihop oss med nytt sätt att spela, och med flera nya tongivande spelare som Kero, Alsing och Engsund. Men när det börjar sitta kommer vi att klättra. Ingen kommer att prata om att HV71 “blir farliga i ett slutspel” och det kommer att vara hårt jobb hela säsongen. Jag tror faktiskt att vi klarar kontraktet med ganska god marginal när röken har lagt sig.

Det är många frågetecken och det tror jag fortsätter en bit in på säsongen. Men laget ser ut som ett lag och hårt jobb kommer gälla.

8 gillningar

4 matcher mot SHL motstånd. Samtliga målmässigt jämna. 4 av 12 poäng om man räknar Malmö som suddenstraffar.

Bra man är med i matcherna men dåligt inte kunna ta mer poäng. Vore kul om man lyckas att inte förlora på HV-dagen.

Resultat på försäsongen är ju känt för att vara ganska intetsägande. Vi vinner iaf mot förväntade bottengäng. Men spelet har varit sådär. Stundtals lysande, stundtals som ifjol. Det finns grejer att jobba på helt klart.

Sju mål och målvakten är ändå bäst i laget, då är det illa…

Fem mål senaste fyra matcherna… ha ha

1 gillning

“svårt att vinna när vi bara gör ett mål per match”

Skönt kommentar efter att ha släppt in 7 :slight_smile:

Tror backsidan och målvakten Heljanko får det tufft. SHL är ett annat tempo mot SM-Liiga. De är lite framtunga

Får man dock ha i åtanke att mot fhc och fbk hade Hv typ 10 spelare borta.

Ska sägas att jag börjar bli riktigt otålig nu, kan det inte börja snart :stuck_out_tongue:?

3 gillningar

Då kan vi stänga denna tråd :grinning:

Japp. Försäsongen är över. Äntligen. Nu börjar allvaret. Spänn fast er, nu åker vi! :grimacing:

4 gillningar