Fan vad man längtar tills det drar igång och forumet vaknar till liv igen. Alldeles för tyst nu!
Jag är det som mest att det är gott att slippa den här jävla ångesten man haft i flera säsonger. Spelar dom inte så lider man inte
Det var väl förra året det var så bra kommentator?
Det är inte precis som att det är stiltje härinne bland alla oss hopplösa (och hjälplösa) neurotiker…
När börjar matchen?
19.00.
Vågar man hoppas på en uddamålsvinst idag eller är det lite för optimistisk?
Framförallt att ingen bryter benet. Igen.
308 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Träningsmatch 2: Visby - HV71 (250819)
Mycket puck, mycket målchanser. En del slarv, en del fina mönster. Svårt att dra några slutsatser alls såklart, men ändå en del takes.
Rindell. Upp och ner, men tar alltid för sig och är företagsam. Vill mkt med pucken och spelar också rejält när det behövs. Idag tycker jag Alsing hade det svårare och jag hade gärna också sett lite mer pondus i Hatakka. Men som sagt, det var ju heller inte en sån match. Lagerberg tycker jag är väldigt solid återigen, liksom Annborn.
Rousek. Tycker det finns mkt fint i honom. Riktigt fint spelsinne, söker kanske för ofta mackor istället för att gå för det. Hade velat se honom till höger i PP (gärna med Rindell och Kloos i sikte sen). Woods kommer till mkt lägen och bra att han fick sätta en till sist. Johnsen har fungerat bra som center i den omgivningen. WIN tar för sig och en av de som på egen hand tog pucken till bra områden idag. Brännan behöver hitta en högre jämnare nivå för att behålla platsen.
Tycker ändå att passningsspelet har blivit bättre sen förra säsongen. Man dumpade bara puck 1 gång vad jag kunde se.
Tycker Brännström gjorde en rätt så bra match, eller hela den kedjan egentligen. Det syns att det finns mer hockey i Brännan än han visade upp förra säsongen.
Ja, stor skillnad på här långt. Centrarna har klarat av att vara mer av speldosor i mitten att använda och backarna har både fler alternativ och förmåga att hitta upp.
Ja Rindell gör riktiga felbedömningar ibland och dribblar sig rakt in i spelare ibland, men…
Herregud vad fint han rör sig i offensiv zon. Ständig rörelse med och utan puck för att göra sig spelbar och att komma bort från täcket. Vet inte när vi senast hade en back som kunde lura bort täcket.
Sedan är han så pass snabb i defensiven att han ofta kommer rätt även om han från börja var lite felplacerad.
Hoppas innerligt att han kan slipa bort misstagen.
Tänker samma sak. Man satt hemma i gammal kvalångest-anda och svor när han tappade och spelade bort några puckar i början, men uppsidan han har HOPPAS jag tar överhand framöver. Skulle kunna tänka mig att om han får hänga något mål och få lite luft under vingarna, då kan denna spelare verkligen vara en positiv värvning. Om det däremot går tungt till en början och misstagen kommer med efterföljande glåpord och skäll på sociala medier, då kan det nog bli Liiga till November.
Hoppas han får lite självförtroende nu. Vill verkligen det ska gå bra för grabben!
Seger mot ett hockeyettanlag. Men en seger är alltid en seger. Och man mår alltid lite bättre när man vaknar upp efter tre poäng.
Ja det vore kul om det går bra för honom. HV har haft alldeles för många spelare de senaste åren som blivit sämre.
Det blir väl en ny Martinsson bara för det. Skjuter i ribban, firar mål, istället blir det kontring, han ramlar och motståndarna gör mål och avgör matchen i slutsekunderna. Sedan tilltufsad och gör inte många rätt, utdömd och bespottad, går till ett annat lag och HV betalar en del av lönen.
Sorligt. Jag önskar att det slutar grina emot. Kan det inte för en gångs skull studsa med, ge oss en smula hopp och en glädje. Det skulle vi som HV må så bra av.
Jag väntar spänt på möten med SHL-motstånd för att se om det blir som mot Frölunda. Oroväckande att gotlänningarna spelade jämnt med oss en bra stund innan de slutade orka. Förväxlade för övrigt lagen i flera minuter när de vita dominerade och jag hade glömt att vi skulle spela i Silverklubbsfärger under försäsongen.
Alldeles för blekt och vekt och alldeles för obefintligt spel. Men hey, div 1-motstånd, andra matchen och flera viktiga kuggar inte på plats - så spännande ändå med nästkommande drabbningar.
Håller med om Rindell, spännande spelare, men just nu för mycket spänning som skapas i fel zon också.