Försäsongsturnering Gotland 2025

Håller med. Man hade väl rent spelmässigt önskat att vi skulle ligga längre fram med tanke på att motståndarlaget var ett hockeyettanlag som knappt varit på is och gör sin första match för säsongen.

Kändes som att det mestadels handlade om individuella prestationer igår, om än väldigt fina sådana.

Tänk om Rindell blir årets Flipp?

4 gillningar

Med de låga förväntningar som ligger på han, så finns det absolut möjlighet.

Herregud vad fin han är i rörelsen i offensiven, måste bara jobba bort det lite för riskabla defensiva spelet.

Edit: såg nu i efterhand att jag i princip kopierat de blackice redan konstaterat​:grimacing::grin:

2 gillningar

Det var ju knappast för att det var spelmässigt jämnt som siffrorna inte speglade matchen efter halva tiden. Det var ju HVs ofantligt dåliga avslut som höll nere siffrorna.

Visby hängde inte med, men HV hängde inte baljorna på de många A-chanser man skapade.

Hade HV gjort mål på 50% av sina chanser hade det stått 0-6 efter halva och 0-13 vid full tid.

Sen var det en hel del som hackade betänkligt i spelet. Men att få det till att Visby spelade jämnt med HV i halva matchen är enligt mig att anpassa verkligheten till ett eget narrativ. Och man får naturligtvis tycka annorlunda än mig om det här. Men min syn var att HV var dåliga på att förvalta de lägen man skapade. Och det berodde på HV, inte Visby (med all respekt till dem, då de kämpade tappert).

4 gillningar

Min uppfattning är att Visby spelade jämnt med HV en halv period men behöll i princip samma fart som HV och försvarade sig bra, tills de nånstans tog slut orkmässigt.

Inte att de spelade jämnt med oss i halva matchen om det var så du läste mitt inlägg. Ändå oroad för att spelet hackar och jag inte ser linjerna riktigt, utan mer av slump och individuella prestationer. Menmen, växlarna man ska dra är inte så många - snart kommer mer riktiga arbetsprov. Och några viktiga kuggar som helt saknats.

Jag tycker det är helt orealistiskt att förvänta sig att ett SHL-lag ska spela på toppen av sin förmåga mot ett div 1 lag. Man anpassar energinivån efter vad som är rimligt. Jag tror ingen i sin professionella yrkesroll, oavsett vad det är, kör 100 % när det inte behövs. Jag är nästan beredd på att hävda att det i allra flesta andra fall skulle uppfattas vara mer galet att göra det.

Nån lägesrapport från Guteland?

Har alla klarat av rundpingisen utan brutna ben i år?

1 gillning

Är inte det där egentligen en ganska bra sammanfattning av skillnaden mellan de olika ligorna? De flesta lag i Allsvenskan och Div 1 kan spela jämnt med ett SHL-lag - men en begränsad tid. Men SHL-laget har i de flesta fall en eller flera växlar till. Lite som när man ser t.ex Sverige - Spanien i fotboll och tycker det ser jämnt ut efter första, sen gör Spanien tre snabba mål i andra.

Man får heller inte glömma att när lag som Visby möter SHL-lag så spelar de på gränsen till personbästa.

2 gillningar

Övertolkas nåt vansinnigt här nu. Visby hade pucken några gånger och hade några skott på mål. Det händer även när tre kronor med fullt NHL lag möter Kazakstan, eller Norge.

Det enda som går att säga är att vi dominerade spelet nästan hela matchen vilket visar att laget ändå körde på och spelarna ville göra en bra match.

8 gillningar

Är det någon som vet status på Alsing efter hans block i sista perioden igår? Var inte med och tränade på is idag, och var heller inte med i omklädningsrummet efter matchen då han tilldelades Husqvarna hjälmen.
Har inte kunnat läsa igenom tråden så ber om ursäkt ifall det redan finns svar på detta.

1 gillning

Nedsläpp har släppt ett avsnitt från lägret!

4 gillningar

10 gillningar

Örebro har svårt att göra mål på Visby. 0-0 efter halva matchen spelad.

1 gillning

0-0 inför tredje, vad i..

2 gillningar

Försäsong försäsong försäsong. Finns ingen anledning att läsa in något i en sån match.

Fy fan, sitter på färjan nu… pöbelstämning… en jävla cirkus. Jag har redan ont i huvudet, och vi har inte lämnat kaj ännu.

2 gillningar

Ett par ölbärs löser det!

skall ju köra av om några timmar så tvek på det.

1 gillning

Va?
Blir du inte upplockad av HV-bussen när fylleslaget klappar till kaj?
Skandal.

2 gillningar

Några ölbärs löser ju det problemet med

1 gillning