Hur gick det för Örebro idag?
De vann tillslut med 3-1. 0-0 i 2 perioder.
Ska bli spännande att se hur Hv står sig mot Örebro sen. Jag tror tuffaste matchen blir mot Bik. Ser att Egor Polin gjorde mål.
Inget höjdarresultat för Örebro som gör 3-1 i öppen kasse på ett Visby som spela dagen innan.
Visby hade dessutom nästan mer farliga lägen än vad Örebro hade igår. De missade bland annat en straff vid 0-0 i andra och hade något PP som var farligt. Örebro gjorde två snabba mål direkt efter nedsläpp i tredje. Typ 2 mål på 15 sekunder, men det var i stort det Örebro hade. Om Visby spelar på detta sätt, då kommer det bli hockey sent in på våren på Öjn!
Hur de va i Örebro matchen vet jag inte men i matchen mot oss sades dom vara underbemannade ju så.
Sprang precis på Philip Törmänen på gymmet i Visby. Trevlig kille. Jag ställde naturligtvis lite frågor efter att han hade förklarat vem han var (jag kände ju inte igen honom, ty jag är kass på att känna igen folk…)
Jag fick hans tillåtelse att återge lite av det han sade. Dock kommer det ju bli mer av “parafrasering” än hans direkta svar, så läs nu inte mellan raderna…
Jag återgav min diskussion med BL från frölundaborg på vem han tyckte var mest spännande, och gav Philip samma fråga, med den skillnaden att han inte fick välja samma (Hepo), så på frågan vem som varit mest intressant att betrakta från hans sida, så väljer han Martin Johnsen.
Anledningen var Johnsens spelförståelse och passningsförmåga. Han nämnde honom i samma mening som Borgström. Så detta är ju väldigt intressant, då även intelligentsian här har sett något åt det hållet.
Jag ställde även frågan om hur det är att vara materialare i HV, komma in efter en person som Dammis, fylla ut hans skor, etc.
Philip sade att det naturligtvis är aningen speciellt att komma in efter en sådan dynasti (mitt ord) och att Dammis gjort ett par besök, men i övrigt så vill Philip komma in med sitt sätt, sina metoder och vara mer flexibel (min tolkning). Philip gillar att vara nära spelarna, tillgängliga i allt och inte bara hålla sig till de “traditionella” arbetsuppgifterna. Han vill helt enkelt serva spelare/laget på alla möjliga sätt.
Philip märker även av att det är en mycket mer tillgänglig förening med mer familjära drag och att folk är närmare föreningen än han är van vid från sin bakgrund i 08-land. Vi är båda överens om att detta är något bra.
Philip verkar vilja bygga något långsiktigt tillsammans med Niklas. Jag fick sköna vibbar och kände team-halvfullt-känslor.
Hopp och hej.
Glömde nämna en viktig detalj kring Johnsen: Philip tror att han är tänkt som 3C.
@Diabolics Vi sitter på German Beer Hall o ska käka. Ska sen gå till Black Sheep Arms. Ska vi mötas upp?
Skulle han gå före Lindström???
Antar att den frågan var för Philip? Jag ställde inte den frågan till honom, men det borde jag kanske. Nu är ju inte han i en situation där han bestämmer, utan mer ger uttryck för vad han ser.
Man blir törstig att titta härinne
Jäla myyyyys!
Håller med..
Jäkligt bra reklam för att åka till Gotland om det blir försäsong där även nästa år !
Philip Törmänen.., var det han som slet av sig tröjan när IKO gick upp i SHL?
hahaha nej det var benny han är i alplandet o slipar.
Namnet Törmänen är en typisk vattendelare. Vissa är för och andra är Antti.
Det var fan en bra kväll.