HA-slutspelet 2022

Trolig kvartsfinalmotståndare är AIK eller KIK. Men man kan väll hoppas på TAIF eller VH. Själv ser jag gärna att vi möter AIK. Tycker inte de sett så starka ut sista tiden.

Imorgon klockan 12.
hv71.se/artikel/eoxral0ru-3 … al-1-och-2

Är man påkopplad och gör jobbet så finns det inget lag som har en chans. Så dålig är Allsvenskan.
Men gör vi som vi gjort många matcher under säsongen där vi börjat spela sista 20min så kan det gå illa.
Trummar vi på från start så ser jag inget lag som slår oss över bäst av 7.

Mora möter Tingsryd. Inte omöjligt att Tingsryd kan skrälla.

Mest troligt är väl annars Västervik eller AIK i kvart.

Klart Tingsryd vore det skönaste motståndet. Men spelar egentligen ingen roll. Vinner inte HV en matchserie mot något av lagen ovan så är det ett fiasko.

Det där blev ju riktigt bra. Hellre Västervik än Kristianstad eller Mora. HV ser snabba och vältajmade ut. Nästan så man skulle kunna tro att S&S har formtoppat laget till den här tiden på säsongen. Jag förväntar mig final som det ser ut nu.

Mora vinner över Tingsryd alla dagar i veckan så det är nog inte mycket att hoppas på, dock hade de ju varit väldigt skönt med Tingsryd i kvarten. Men jag är inriktad på att vi möter AIK/Västervik den 24e.

Blir kul att se hur Modo väljer. Vågar de välja efter tabellen o ta Mora? Tveksamt.

Vissa målar upp Mora som något slags spöke för HV. Vad är då Tingsryd för Mora? Tingsryd har vunnit 3 av 4 matcher den här säsongen. Nu spelades visserligen samtliga matcher under hösten. Men ändå. Tingsryd har en go känsla mot Mora.

Jag skulle säga att det skiljer betydligt mer mellan seriesuveränen HV och Mora, än vad det gör mellan mittenlagen. Så. När det dessutom är bäst av tre tror jag absolut Tingsryd kan skrälla.

Blir oavsett väldigt intressant att följa, sjukt skönt att det äntligen drar igång.

Men hur stort tror ni trycket är på biljetterna? Det blir inte fullsatt i kvartsfinal 1 o 2 va?

Kvartsfinal 2 kan nog bli lapp på luckan.

Det är nu allvaret börjar! Ett sömnigt Hv71 har vunnit Allsvenskan överlägset trots att man oftast bara behövt spela bra i en period.
Nu hoppas jag att alla spelare lyfter sig och börjar spela från första nedsläpp och vinner 4-0, 4-0 och 4-0. Så överlägsna är vi egentligen.
Bara alla inser allvaret och kör!

Räcker med att vinna hemmamatcherna, sen skiter jag i resten :wink:

Det som är så fint. I skrivande stund bara HV som inte behöver vinna på bortaplan.

Någon som har AB plus som kan delge lite av vad Wennerholm har vänt sin kappa inför slutspelet?

Oavsett om det blir Tingsryd, AIK eller Västervik kan man ju önska att de vinner med 2-1 för att minimera tiden för återhämtning.

Ja, Jönköpingsborna borde kunna fylla arenan alla matcher i kvarten, med match på torsdag, lördag, (fredag) och sätta ett tryck som ger den sjunde spelaren. Sen när det blir semifinal och final hoppas jag och kanske fler som är spridda i landet kunna hjälpa till att fylla arenan.

Wennerholm tror på HV vinst i final mot Modo (4-2 i matcher), vilket såklart är oroande då han sällan har rätt… :smiley:

Välkommen till värmen leffe med många f!

Wännersprecht har gett oss döds-kyssen. Det är obehagligt. Inget annat kommer ha större inverkan på våra chanser som detta.

Fast jag vill minnas att han spådde Modo som seriesegrare när HV hade en tyngre period efter nyår. Hans häxkonster har slutat fungera. :smiley:

Med en utbildning inom idrottsvetenskap i bagaget vet jag hur mycket man som idrottare påverkas av hård träning i kombination med att samtidigt prestera i t.ex hockey, mot att dra ned på den hårda träningen för att formtoppa och fokusera mestadels på matcherna.

Det är stor skillnad, kan jag säga. Kroppen känns extremt mycket piggare utan den där hårda träningen.

Har HV tränat så hårt och tufft hela säsongen som man påstår sig gjort, bör man vara det mest vältränade laget i slutspelet och svårstoppade när de andra lagen börjar bli tröttkörda.

Det i kombination med att man (kanske?) börjat hitta varandra lite i kedjeformationerna man äntligen lyckats få ha några matcher i rad, fullsatt varje hemmamatch i HG, småskavankerna bortvilade i väntan på kvartsfinal PLUS att man på pappret är det mest namnkunniga och skillade laget.

Jag väljer att tro på HV. På Tommy och Stille. På SHL till hösten.

Snart startar säsongen!

Fast det var väl just det som hände då, att han sumpade Modos chanser till serieseger genom den profetian :laughing:

Jag håller med, det såg ut att vara mycket mer fart under skridskorna och mer styrka i sista matchen mot Mora. Även om vi tappade poäng där var det som ett lag utan något att spela för avseende poäng eller placering, mot ett lag som spelade för sjätteplatsen. Klass slog motivation då om än med ett mål i OT. Jag tror och hoppas att du har helt rätt!