HA-slutspelet 2022

My bad… Tankevurpa här. :smiley: Jag såg det från HV-perspektiv.

Tingsryd vann första åttondelen mot Mora :slight_smile:

Ja det vore ju ett drömval på många sätt om de nu lyckas slå ut Mora. Korta resor, smålandsderby, överkomligt motstånd. Kämpa Tingsryd!!

Ska vi gissa att Tingsryd är förstavalet men om Mora vinner så blir det Västervik/AIK?

Tingsryd förlorade idag. 1-1 i matcher. Blir nog tyvärr Mora som går vidare. Nån mer som varken vill ha vvik eller Mora i kvarten? Gissar på att det blir Västervik som hv väljer, mycket pga avståndet. Supinski och mcenzie är jävla läskiga.

Vi kör över vilket motstånd som helst i kvarten, men visst vore ett motstånd på nära avstånd att föredra.

Precis som Haard är inne på och det kan jag intyga helt och hållet; HV är bättre tränade än alla andra lag i serien. Vi har haft en tung träningsperiod under en tid nu och dags att släppa upp nu för att formtoppa. Om inget anmärkningsvärt händer på vägen, såsom tunga skador, så kommer vi nöta ner allt motstånd i kvart, semi och final.

Kaxigt! I like… :smiley:

Ska iallafall bli väldigt spännande.
Har dessutom fått ok på spridda semesterdagar i vår för att ta mig ner till Jkpg och kunna gå på en hel del matcher i slutspelet för att göra mitt.

Martin Andersson JP
HV-profilen laddad för slutspel: ”Längesen jag hade det här pirret”

21 mars 2022 14:05

Spelarna i HV71 har varit fått några dagar med välbehövlig vila. Men nu börjar laget ladda om inför kvartsfinalserien som inleds på torsdag.
– Det är detta man längtat efter så det ska bli riktigt kul, säger Nichlas Torp.

Första delmålet för HV71 är klart. Laget vann grundserien i överlägsen stil och spelade den avslutande serieomgången förra onsdagen hemma mot Mora Sedan dess har laget kunnat ladda om för det stundande slutspelet men samtidigt tränat på för att bibehålla den goda formen inför kvartsfinalserien som börjar på torsdag.
Än så länge är det inte klart vilka HV kommer att möta. Lagen som HV71 kan välja mellan är Västerås, Kristianstad, Västervik samt vinnaren mellan Tingsryd och Mora.

JP/Jnytt frågade HV-backen Nichlas Torp om vilket lag han helst drabbar samman med i kvartsfinalen.
– Ska jag vara helt ärlig så spelar det faktiskt ingen roll. För att vinna och gå upp ska man kunna slå alla lag, därför spelar det ärligt talat inte så stor roll, säger han.

Alla lag är välkomna hit till Husqvarna Garden?
– Ja, jag tycker alla lag är jämna. Det är hugget som stucket.

Oavsett vilka HV71 väljer som kvartsfinalmotståndare tror Nichlas Torp att det kommer bli många fysiska bataljer.
– Ja, det tror jag kommer automatiskt i ett slutspel där man möter samma spelare flera matcher i rad. Det är nog oundvikligt, säger Nichlas Torp med ett leende.

Ni har haft några spellediga dagar nu, vad har du hittat på?
– Framför allt har jag laddat batterierna och laddat om mentalt. Jag har tagit det lugnt och träffat familjen och sånt där.
– Nu blir det ju väldigt intensivt här i några veckor så att åka och fika hos någon får man vänta med i sju veckor ungefär.

På torsdag sätter slutspelet igång, hur laddad är du?
– Det ska bli riktigt, riktigt roligt. Det var längesen jag hade det här pirret i kroppen. Det är detta man längtat efter så det ska bli riktigt kul.

Nu rammar vi in det understrukna och hänger det ovanför kudden allihopa.
Har sagt det till ALLA sedan dag ett efter uttåget - går rakt igenom böset där kvarten slutar med solklara 4-0.

Stor guldstjärna på detta inlägg.

Irriterande att det inte kan dra igång nu :imp: . Jag vill kunna dra tolv streck och glömma den här mardrömmen!

Ena sekunden känner jag mig trygg över att HV är bäst och kommer promenera igenom detta och tappa två-tre matcher sammanlagt. Andra sekunden känns det nervöst eftersom vi egentligen inte har uppnått något resultat ännu. Men jag landar i att HV har byggt upp hela sin säsong mot detta ögonblick medan andra har fått ha andra fokus, och haft klubbledningar som sett det svåra i att kasta pengar över truppen en säsong när en av hockeysveriges jättar är på besök i serien med en tydlig agenda. Nästa år med TIK/DIF blir det nog lite mer spenderbyxor i Övik och Umeå!?

Okej, vad tror ni? Antingen tror jag på ett praktfiasko och att vi åker ut direkt i kvarten. HV spelar aldrig bra efter ett längre uppehåll och oavsett vilket motstånd så kommer de andra laget vara supertaggade. Eller så kommer vi gå hela vägen. För mig känns det som 50/50 om vi spelar i SHL nästa säsong.

Hv går upp och kör över både i kvart semi, final 4-1 i matcher. DONE!

Hv mot Västervik alltså. Fem av tolv poäng under säsongen… Men vi ska fan ta detta!

Kvartsfinaler 2021/2022
Hv71-Västervik
Modo-Kristianstad
Karlskoga-Mora
Björklöven-Västerås

Modo valde alltså KIK före Mora. Spännande; hoppas att det straffar sig :smiling_imp:

Västervik blir tufft.

Vi har 2-2 i matcher mot dem och förlorade mot dem så sent som 23 februari.

Bara ut och kriga nu och göra skitgörat i varenda byte.

Släpper vi handbromsen och kör så finns inget lag som slår oss i bäst av 7.
Men ska vi åka med handbromsen i under 40 min så kan det bli nerv. Inte kan vi tro att vi ska vända varje match sista 20. Framförallt inte i ett slutspel!

Intressant kvartsfinaler!
Hv71 - Västervik, Är vi med från start och man går för det direkt så blir det 4-0!
Modo - Kristianstad, Modo kan få tuffa matcher men vinner med 4-2.
Karlskoga - Mora, Här kan det sluta hur som helst och tror en 7:e avgörande avgör.
Björklöven - Västerås, Västerås har en målis som kan ta dem vidare. Björklöven gör mycket mål men i ett slutspel tror jag inte det blir lika lätt när lagen spelar mer right. Skräller med en Västerås vinst med 2-4.

Vi ska såklart slå Västervik i bäst av 7 matcher . Men blir nervös av att bara tänka på det .

Har en dålig känsla över att man väljer det formstarkaste laget. Hade hellre valt KIK eller Mora.

Har en något dålig magkänsla över valet av Västervik, borde inte vara några problem att stöka av dom, men en lite olustig känsla har infunnit sig. Meeeen jag ska göra mitt yttersta för att vara positiv!