HA-slutspelet 2022

Slår vi inte Västervik har vi verkligen inget att göra i en ev semi eller final. Tar de mer än gärna!

Dålig magkänsla hade infunnit sig oavsett motstånd med tanke på vad som står på spel. Magens åsikt därmed irrelevant - tryggt va? :laughing:

Skillsen vet vi att vi har, så noll finlir och enbart gasen i botten de första tjugo minuterna på torsdag. Alltså botten. Så nedtryckt det bara går. Plattan genom mattan. Hela första perioden ska innehålla noll finess, enbart inställning och tryck i grejerna. Förväntar mig en frän doft av ammoniak i hela Husqvarna Garden, ska sticka i ögonen på samtliga. Tasmanska pungdjävular. Skadeskjutna björnar. Sidotuggande rave-tyskar. Den inställningen. Tillfällig rabies på samtliga HV-spelare exkl. Gunnarsson/Larsson. Sen kan vi börja spela hockey.

Jag tror faktiskt HV förlorar första matchen. Som sagt, HV är alltid svaga efter längre uppehåll. Tack och lov är det bäst av sju så förhoppningsvis ordnar det sig till slut. Men det blir inte lätt.

Har jääättesvårt att se HV släppa en enda match i ett kokande Husqvarna Garden. Kanske att Modo kan störa. Vi har bäst lag på pappret, vann serien och är (förhoppningsvis) formtoppat för just det här ögonblicket. 2-0 på lördag blir 4-0 av bara farten. Men det ska ju spelas om det.

Västervik lyckades plocka poäng under serielunken mot ett ointresserat HV.
Nu börjar slutspelet och man kommer således inte ha en jävla suck.

4-0 till HV.

Förväntar mig att HV gör processen kort med Västervik, 4-0 ska det bli. Är dock orolig för våra målvakter, hoppas de motbevisar mig.

Jag är otroligt orolig och nervös. Hoppas Hv visar mig att jag har tokfel i min känsla.

Jag har också en obehaglig känsla. De flesta förväntar sig att HV ska vinna det här relativt enkelt och det gör mig orolig. Idrott är idrott. Skulle det börja gå galet är det lätt att favoritskapet kan bli en börda. Hoppas min magkänsla är fel.

Med tanke på hur uddlösa senast mot Västervik hemma gör mig orolig men vi bör vinna ganska enkelt. Skills ska de vara 4-0 men tror det blir 4-1

Klart det pirrar lite. Men oro är inte en av känslorna jag känner. Antingen vinner HV mot Västervik (vilket de bör göra i 99 av 100 slutspelsserier). Eller så förlorar de och de lyckas med bedriften att “toppa” fjolårets superfiasko. Förutsättningarna är glasklara. Det är så svartvitt det kan bli. Och det ger mig ett inre lugn.

Däremot. En final mot Modo. Ja, då kanske det blir lite nervigare.

Amen

Modo hade oväntat svårt att ta första matchen. Förhoppningsvis tyder det på att de inte seglar iväg i fyra raka till semi som vi :wink: . KIK fick säkert vittring. Det är stor skillnad att vinna med 7-0 och 1-0 även om det ändå bara är 1-0 i matcher. Tufft för VVIK:s bästa spelare att få hämta ut pucken i nätet bakom sig sju gånger.

Nu ska man ju inte ta ut något i förskott men jag gör det ändå. :slight_smile:
Funderar på vem vi helst vill möta i semi. Det enda vi i nuläget vet är att vi inte kan få MoDo.
Undra om Tommy står fast vid att det blir sämst placerade lag oavsett vilka lag valet står mellan.

Jag hoppas man väljer Karlskoga. Kortare resor samt inget i deras lag som skrämmer.

Man ska givetvis välja det som är sämst för den “troliga” finalmotståndaren. Än tuff semifinalserie mellan Modo och Björklöven är ju perfekt.

Tror snarare man tänker på vad som gynnar sig själv i stället för vad som inte gynnar ev motståndare i finalen.

Läste på MODOs forum att någon känner en person som umgås med flera spelare i Västervik. Inför 11-2-matchen hade flera spelare uppträtt nästintill uppgivet och redan börjat se till nästa säsong. De har insett att de inte rår på oss. Särskilt inte fyra gånger.

Vore trevligt att avsluta med seger imorgon, så vilan blir längre inför semifinalspelet. Samtidigt hoppas vi att övriga serier går till en sjunde och avgörande.

Jag har försökt se nästan allt av slutspelet hitintills.
Jag tycker att 2 lag imponerar.
HV71 imponerar på mig.
Björklöven är det andra laget som ser vassa ut.
Tycker varken Modo eller Karlskoga imponerar.

Intressant, tack för spaning! Jag var i Västerås sista grundseriemötet och de såg besvärliga ut (och vann). Framförallt en handfull tunga spelare som kunde bryta igenom HV:s försvar. Så Västerås är inte en önskemotståndare för mig, även om jag tror att HV vinner över alla lag 9 gånger av 10. Enligt HV:s filosofi väljer man väl Löven som blev fyra i serien. (Jag hade lätt valt den kortare resan till Karlskoga.)
Med din spaning så kunde Björklöven gärna få en obekväm resa med tuffa möten med Västerås och MODO innan finalen, samtidigt som vi möter Karlskoga. Karlskoga är en lite oberäknelig motståndare, men jag kan inte se att de tar fyra matcher av oss.

Samtidigt går ju de även de två andra kvartsfinalerna “enligt plan” och främst Mora men inte heller KIK är uträknade. Moras sista mål. Herregud Karlskoga vilket sjabbel…

Målvaktsingripandet på Moras andra mål lämnar en hel del övrigt att önska också.