HA-slutspelet 2022

Sudden har inte gått ’vår väg’ än så länge i slutspelet. Hade hoppats att Mora och/eller Västerås kunnat utjämna i går. Håller tummarna för att Kristianstad ska tvinga MoDo till ytterligare en lång resa till Skåne.

Du fick din önskan uppfylld av Kristianstad åtminstone.

Lär bli en ny avstängning på Sveningsson va? Riktig gris… I och med att han blir återförbrytare så gissar jag på 4-6 nya matcher

Som det ser ut nu så kanske Karlskoga är det lag man vill ha i semifinalen.

Modo kom ju tvåa, har stark topp …

Björklöven har mycket rutin och varit i final 2 år i rad tror jag och har riktigt bra spel när de kommer igång …

Känns som HV haft lättast för Karlskoga …

Det var ju en ganska jämn tabellposition för dessa tre, men jag noterade att mål-differensen var lägre för Karlskoga än för de andra lagen …

Vad tänker ni andra ?

MoDo kan vi inte välja i vilket fall så alla övriga lag kan bli aktuella. Jag har haft känslan av att Löven är vår största utmanare om en SHL plats och tycker fortfarande så. Efter att de bytte HC så ser det mycket bättre ut och de har den bredaste truppen.

Jag hade absolut valt BIK i en semifinal och låtit Löven och MoDo köra slut på varandra i ett härligt derby med superintensiva matcher. Det tycker jag vi kan bjuda Hockeysverige på samtidigt som vi gör en insats för miljön i båda matchserierna samt sparar lite pengar också.

Sen beror det ju på hur skadeläget ser ut och annat men jag hade absolut valt Karlskoga. Sen ska vi ju givetvis vinna ganska enkelt mot alla lag med tanke på vår budget och så kommer det nog att bli men vi ska ju givetvis utnyttja vår fördel att välja motståndare.

Nu kan vi sitta och hoppas på långa matchserier i övriga kvartar så det blir slitna spelare i lagen.

Jag tänker exakt som du och Crobh. Modo och Löven kan få ta kraften ur varandra. Jag var på plats i Nobellhallen i sista seriemötet med Karlskoga och såg inget som tyder på att de skulle ta HV i en matchserie. Om det nu blir topp 4 som går till semi. Håller fortfarande tummarna för Mora och KIK, men inte Västerås.

OK, Löven och Karlskoga till semi. När det gäller Löven-VIK så kändes de likvärdiga men uppenbarligen är Björklöven bra mycket bättre. Efter HV, det lag som övertygat mest. Modo som valde Kristianstad före Mora, kan de få anledning att ångra sig? Karlskoga gjorde ju processen kort med Mora men varje dag i veckan tar jag värmlänningarna före västerbottningarna. Synd att det blev korta matchserier även i de kvartsfinalerna.

Förutsatt att Modo vinner sin kvart hade jag precis som er valt BIK av era ovan nämnda anledningar. Dom har ju ett par riktigt bra lirare med Henrik Björklund i täten som är grymt bra på allsvensk nivå. Men över sju matcher ska vi ta det.

Såg matchen mellan Löven och VIK ikväll och det var fan inget som skrämde. Såg både skitnödigt och långsamt ut.

Löven verkar ha stora skadeproblem speciellt på backsidan. Forwards har de många av så lättare att ersätta där. Spelat på fem backar stundtals. Plant borta säsongen ut och Vainio också borta som det verkar, vet ej hur länge. Även Jesper Lindgren har missat någon kvartsfinal så riktiga trubbel på backsidan. Påminner lite om förra säsongen då de hade fyra backar borta i stora delar av finalen mot Timrå.

Popovic känns inte som han håller riktigt och den finska 03an Juusola är ju inget superstabilt heller. Kanske skadeproblemen hos Löven kan påverka valet av motståndare för vår del. Troligen får vi besked ikväll om favoriterna MoDo vinner i Kristianstad.

Kollar på Kristianstad - Modo just nu.
Jag hoppas verkligen att Modo lyckas besegra Kristianstad. Krisriabstad ser mycket hungrigare ut än vad Modo gör och lyckas dom ta hem det här kan dom bli farliga.

Bara för det så gjorde Kristianstad 2-0.

Sitter också o kollar. O Modo imponerar sannerligen inte.
Riktigt dålig första period.

Det viktigaste, oavsett vem som vinner, är att de kör slut på varandra i en lång serie.

hur fasen kanman dömma bort 2-2 målet? visst han står i målgården men han rör ju inte målvakten…

Jag var mer förvånad över hur lång tid det tog, måste ha varit en orutinerad domare. Spelare som frivilligt står i målgården, inte ditförpassad, och skymmer målvakten i skottögonblicket.

Solklart regelvidrigt mål.

Är ju just de att han står i målgården. Du får inte stå där.
Spelar ingen roll om du rör målvakten eller inte.

Skumt att det inte hände ngt efter Modospelarens beteende efter målet. Tänker spontant på Brynässpelaren som tjoade mot Hv`s bås finalen 17

Jahopp. Modo vann, o då ska vi välja motståndare. Hoppas bp BIK.

Jaha, då blev det Karlskoga.

Rimligt val! Om det blir ett bra val återstår att se. Men jag är positiv till detta. Hemmamatch fredag, söndag och ev. lördag i match 5 är ju en dröm rent ekonomiskt oxå. Den där förstaplatsen var rätt viktig. Hoppas bara folk sluter upp nu… KROSSA BIK!