HA-slutspelet 2022

Växjö ligger under med 0-2 i matcher. Inte helt omöjligt att Åhman är med i matchtruppen redan på Fredag mot BIK. Kanske inte särskilt troligt att han är med den första matchen, men tror absolut han kommer finnas med någongång denna serien.

Bra val att ta BIK, tror jag. Har ett par duktiga spelare, men är inget lag jag tror kan hota HV (som börjar trumma igång nu) och ta fyra segrar, minst en i ett kokande HG.

Fortsätter man spela som man stundtals spelade ut Västervik efter noter, bör man inte förlora mer än två matcher.

Hoppas samtidigt att den andra semifinalen blir precis så grisig och grinig som jag förväntar mig, Norrlandsderby liksom, går till sju matcher och att det vinnande laget är totalt utpumpat och inte klarar av att stå emot HV:s trummande på fyra kedjor i match efter match i en finalserie.

Nu börjar säsongen!

Är det bara jag som oroar mig över att BIK kommer spela vårdslöst och grisigt och yxa ner våra bästa spelare? Det är väl deras enda chans och dom är väl (erkänt) fulaste laget i ligan?

Ja vi kan nog räkna med att åtminstone en ledande spelare saknas efter semifinalerna.

De har ju ett sådant rykte om sig, och det är deras chans i den här semifinalen. Men vad jag har sett så är jag benägen att utnämna Hästen till det fulaste laget i ligan.

Jag tycker att Löven ser hetare ut än MODO. Men tidigt att göra någon analys, BIK såg ju hetare ut efter första igår. Men jag tippar på HV-Björklöven i final redan nu.

Tyckte Modo såg jäkligt taggade ut igår.
Riktigt bra offensiv, mer mänskligt försvar och en omänsklig målvakt.

Björklöven också bra men hade behövt stå upp med muskler och fysik högre upp i banan.
Det var väl egentligen bara Rahimi som fattade/orkade det.
Får Björklöven tillbaka lite folk och jävlar anamma tror jag också på en lång serie där.

Håller lite på Björklöven ikväll, hoppas de kan knipa en bortamatch i Övik och ta matchserien till en sjunde avgörande.

Med spelet HV visade upp igår känner jag mig dock inte superorolig vilket motstånd vi än ställs emot, men klart det underlättar om laget vi (förhoppningsvis, om vi slår ut BIK) möter i finalen kommer från en urpumpning i semifinalserien.

HVs höga fart på 13 forwards, med flera duktiga spelare utanför truppen just nu, blir svårt för alla lag att stå emot över sju matcher.

Följer MoDo - IFB med nöje ikväll.

Kollar lite Modo-Löven och blir ju inte direkt imponerad av det som presterats hittills. Noterar även att vår nya sportchef Nubben är på plats. Börjar så vitt jag förstår inte hos oss förrän 1 maj så han är väl där på scoutuppdrag för Timrå… :wink:

Jag tycker Modo börjar se obehagliga ut.
Ser loja ut bitvis men sen bara smäller det.
Noterade även jag att Nubben är på plats och scoutar.
Frågan är vem/vilka?

Ännu inte avgjort i Ö-vik i kväll.
MoDo känns dock oerhört mycket starkare.
Hade varit fint om Löven kunde ta den dock.

Förlängning mellan Modo-Löven nu, period 5.
Låt det gärna gå ett gäng perioder till, gynnar HV i en eventuell final :sunglasses:

Det som skrämmer mest med Modo är Tex Williamsson. Han kan verkligen spika igen. Sen har dom en poängspruta i Riley Woods som gör poäng i princip varje match. Modo har också den mesta enögda publiken i Hockey-Sverige. Skriker utvisning på allt. Hoppas domarna kan stå pall där.

Löven vann!!
Gött då blir det en match till för dom att slita på varandra.

Verkar som Björklöven vann. 1-1 i matcher alltså. Gött!

Perfekt match och resultat!

Modo bättre än Löven så här långt i serien, men Löven kan nog streta emot och ta det till 6-7 matcher.
Sedan tycker jag inte något av lagen imponerar. Tempot är märkbart lägre än det HV satt upp i sitt spel. DEt gäller bara att HV pumpar på som man gjort hittills så kommer det förhoppningsvis gå vägen.

Tycker Modo har bra fart och bra teknik. Sen är de inte lika effektiva som hv men tycker Endre och voutilainen vart bättre än volden i BIK. Modo har helt annorlunda spelstil än hv. Hv bygger väldigt mycket på skott med täckning framför mål vilket Modo inte gör, tycker de mer spelarrunt. Sen tycker jag hv-bik är fysiskt spelsätt medans Modo björklöven är mer teknisk från Modo och björklöven försökt stänga ner och tråka ut. Så lite svårt att jämföra de båda serierna då de är helt olika karaktär på matcherna.

Hoppas på en ny lång nattmangling idag och att Löven avgör i period 7.

Av vad man ser idag är jag övertygad att HV kommer mosa båda motståndarna. Vila en vecka och sen max varje byte.