Historier om era matchtröjor

Vi är många som bär matchtröjor på matcherna, därför skulle det vara kul att höra lite historier om när ni köpte dem. Minns ni alla? Minns ni någon speciell? Minns ni er första? Minns ni matchen, eller har ni något annat minne?
För mig är tröjorna speciella, man bär dem bara på match, det är som finkläder. Visst, man blir kallad julgran av vissa, eller andra tycker det är barnsligt, men jag älskar dem.

Mina:

Hemmaställ 03/04:
Jag var 14 år och var på HV71-Frölunda semifinal 2:7 2004. Jag hade skrivit “HV71” i ansiktet med vattenfärg och ville ha en matchtröja. Stod på ståplats, det var bra drag, på andra sidan stod en lika stor skara Goa Gubbar, Huusko gled runt med sina gula handskar och Andreas Jämtin gjorde mål och firade vilt. HV vann med 4-2, en av de roligaste matcherna jag varit på.

Hemmaställ 06/07:
Hemmapremiär mot Luleå, rätt lugn sval stämning i hallen, typiskt för tidiga matcher. Det jag minns speciellt i den här matchen var att David “Tuppen” Fredriksson kvitterade till 4-4, tror jag, vet att han målade iallafall.

Bortaställ 18/19:
HV71-Frölunda i back to back. Var där med en polare som hejar på Frölunda, HV skåpade ut dem med 6-1, minns att Tedenby fick en bjudning av målvakten och gjorde mål.
Det roliga här var att jag hade några andra kompisar härifrån som var i ett annat sällskap, de hejar på Frölunda.
De hade varit nere i baren, varpå den ene skanderade högt “Fröööölunda!” vilket resulterar i att han blir utslängd eftersom vakten tycker han är full och han köper korv för 300 kr utanför bara för att värma händerna. :laughing:

Jag har tre tröjor till, men inga anekdoter.

Nu vill jag ha av er!