HV-Dagen: HV71 - Linköping HC

Hv startade bra första 5 utan att skapa något egentligen.
Sen vaknar Linköping ytterst lite och Hv har svårt i allt!

Linköping spelar inte bra för 5öre men leder med 0-2.
Detta säger rätt mycket faktiskt hur illa det är.

Många snackar om att det är träningsmatcher. Men det är det för motståndarna också.
Linköping har en renodlad 1:a kedja i Little-Rissanen- Lundh och det såg man också i deras PP då det inte behövdes många pass innan den slogs in i ett utspelat HV71!

Vad tror man egentligen? Att allt bara släpper när pucken släpps för att det är serie? Hur mycket kommer det inte då släpp för lag med rejäla målskyttar? Jag darrar redan för att möta Frölunda t ex!

Om, jag säger om det blir en skitsäsong igen så måste man byta sportchef och få in en med en helt annan syn på hur man bygger ett lag för SHL! 1-2 kedja med offensiva kvaliteter! 3:e kedja som plockar ner motståndarnas 1:a och en 4:e som avlastar och spelar 0-0 typ juniorer som slussas in!

Nu är det bedrövligt att de dem då inte en enda känns banbrytande! Det ser segt och äckligt fantasilöst ut!
Måste vara sjukt enkelt att spela försvar mot Hv anfallspel!

Tror vi hade fler pass som gick hemåt i banan istället för framåt. Önskvärt om man kunde vända spelet lite snabbare. Annars såg det rätt bra i början av perioden.

Lite samma som förra året man kommer ut starkt men lyckas ej göra mål och sen orkar man inte fullfölja trycket och man tapppar och man släpper in billigt mål och det är godnatt

Känns ju inte så kul att döma ut laget redan nu men, ja, vi måste komma tillbaks till det gamla beprövade tänket. HV-hockeyn. Tycker truppen känns rätt bra i grunden, finns mycket att bygga vidare på.

Jag börjar bli orolig att det öns inte blir kvartsfinal i år. Måste ske något dramatiskt nu…

Håller med om exakt allt du skriver. Klokren analys!

Dåligt pp igen

PP 5 mot 3 under få sekunder! Inte ett skit hände trots att de lyckades skapa ett tryck!
När man går in i den spelformen ska man inte ha en plan att sätta upp en viss spelare för avslut då?
Kändes som de inte hade en aning om vad de skulle göra!

Ingen vågar skjuta förutom Thörnberg.

Johan Johnsson? Vad gör han ens i HV71?

Kan ju kräva att dom skjuter iaf. Men inte ens det, suck!!

Inte första utvisningen Camara tar utanför spelet denna säsongen. Han är borta innan jul, garanterat.

Han har rätt karaktär! Det räcker för att spela i HV71 numera!

Inte ens klacken (NBS) är på plats i arenan. Det säger ju en del om vad folk tycker …

Emil kommer bli bra, otroligt rörlig och bra med pucken.
De andra nyförvärven längtar jag efter att se, ingen verkar ha debuterat än!

En positiv spaning är att Nisse ser bättre ut denna säsong. Mycket mer involverad och verkar ha självförtroende. Hoppad han får lite utdelning tidigt in på säsongen.

Bra sekvens nu men vi kan ej göra mål

Idag är han ohotat HVs bästa spelare. Kan och vågar hålla i pucken samt att hans passningar - tro det eller ej - faktiskt går fram till medspelare. Det är han näst intill ensam om.

Riktigt besviken över vad man får bevittna på plats idag, uselt! Små små små uns av bra sekvenser men det räcker ju inte långt.

totalt utspelade igen…