HV-Dagen: HV71 - Linköping HC

0-3 mot ett Silverköping som är tippat i botten, är det ngn som tror att ett nyförvärv kan ändra hur det ser ut på isen? Vi har ju inte ens en förstafemma! HV kan ju inte ens bjuda upp till kamp på Hv-dagen…Hult, laget är felbyggt.

Om nu Nybeck är en sån talang. Varför får inte en sån kille chansen?
Förra året hade vi några hungriga juniorer som kom in och visade fart o frenesi!
Tycker det ser lättsamt ut från många av våra spelare!

Och där kom 0-3! Nä men vi slår på ON knappen nästa vecka!
Vad ska det bära denna säsong? Är sjukt orolig att Hv grävt sin egen grav nu under ett par säsonger och att sista spiken snart sitter förankrad i kistan! Finns inga linjer eller tendenser på att det är bättre i år! Snarare ännu sämre!

Linköping är inte alls bra idag! Det säger mycket om hur fruktansvärt dåliga HV71 är!

Riktigt smärtsamt att titta på. Segt, oinspirerat, tafatt och förvirrat. Helt ofarligt framåt. Mår fysiskt dåligt av detta.

HVs special teams kommer att nå ny och oanad bottennivå den här säsongen. Var så säker.

Men det är inte förvånande. I år har man ju spetsat ledarnas inkompetens med oskicklighet från spelarna.

Som sagt, SHL börjar om en vecka.

Wow.

Nollade på hemmaplan.

Katastrof i PP

Ännu mer katastrof i 5 mot 3

Loggar ut mig själv nu innan jag skriver nått dumt igen.

Ni kan stänga av mig, det kvittar. Återkommer inte förrän Johan Hult fått sparken - och det lär tyvärr dröja med dagens svågerpolitik inom föreningen. Tyvärr kommer det även bli förenings död. Sen kommer de stå och klia sig i skallen och undrar vad som hänt.
HV71 spelar inte längre i SHL till nästkommande säsong. Vi spelar då i allsvenskan och allt är ledningen och Johan Hults fel.

Tack och adjö.

Hur fan tänker Hult? Han måste vara blind för han ser nu återigen hur hans hockey ide falierar men man gör ingenting? Varför jag fattar inte hur kan man se på hur HV sjunker längre och längre ner i skiten och nu riskerar man på allvar allsvenskt kval till våren. För så dåligt ser detta HV ut att vara. Vad gör styrelsen? Kollar de ens matcherna?

Den stora skillnaden i dag är att LHC har ett normalt pp, varken bra eller dåligt utan normalt. Vi har ett uselt pp vilket förstör hela matchen. Genom det usla pp ger vi dem energi samtidigt som vi tappar. Det värdelösa pp spelet gör även vårt 5-5 och bp betydligt sämre.
Något som gör mig riktigt orolig är hur nöjda alla i hv verkar, ”stark grupp”,” något stort på gång”, ”bra karaktärer”, ”vi blir bättre och bättre” etc. Dom har ju tom möten om kravställning på varandra. Jag skulle vilka se dem börja plocka fram det. Hults grundtanke med bra karaktärer är fin men om vi har bra karaktärer som inte presterar säsong efter säsong kanske det är dags att börja värva sämre karaktärer som är bättre hockeyspelare?! Jag tar ju hellre Curran (förmodligen dålig karaktär enl Hults kravspec) som är i toppen av backarnas poängliga än Persson (fantastisk glad och positiv kille=mycket bra karaktär) som inte hänger med i tempot och inte har gjort ett mål i SHL spel i HV på tre säsonger.

Jaha, hur går det? Vinner vi?

Kanske :wink:

Jadå, HV leder med 3-0 efter 2 perioder! PP spelet glänser, alla nyförvärven levererar över förväntan, laget håller sig till “gameplanen” samtliga pass sitter på bladet. Önerud och Sandberg ser bättre ut än någonsin och HV har inte tagit en enda onödig utvisning…Typ…

Goda intentioner ger inte sällan raka motsatsen: jämnt lag låter bra på pappret, i verkligheten har vi 4st tredjekedjor istället. Bra karaktär, absolut, men vi får inte glömma spelet också. Hockey är en lagsport där man kompletterar varandras brister för att nå en helhet. I ett lag där alla är lika når man inte lika långt.

Förmodligen är ett av grundkraven att få spela i HV71 att utåt sett i media säga meningar som: “Vi är på gång”, “Vi har nått stort på G” allt på uppmaning från Johan Hult. Man ser ju dock att inte en av spelarna i laget tror ett dugg på det. Dubbelmoral så det stinker.
Johan Hult har byggt ett luftslott från början och lever i sin egna värld. En människa som vägrar se utanför sin egna box, vägra inse och förstå. Det har rullat på så här under flera år. Detta är sista året, för vi är så nära bottenträsket det går att komma nu. Vi står på avgrunden mellan SHL och Allsvenskan och vår kära ledning sitter nöjda med händerna i byxfickorna och väntar på att lönen ska trilla in på kontot.

Avskeda hela patrasket och in med nya människor. Nytt blod i hela jävla föreningen behövs. HV71 tillhör till kommande säsong allsvenskan.

Skulle inte du logga ut tills Hult får sparken? :laughing:

Det där med rätt karaktär kommer bli HV71 fall!
Har ca 20mil ToR till Kinnarps och lockas inte av detta lag som ska kriga ner motståndarna i 60min.
Jag vill se frejdig hockey och lite glamour!

Blir inte många resor till arenan i år om det ska se ut så här! Fick nog ifjol och trodde efter ytterligare en utvärdering att Hult insett fakta!
Men icke, han får köra vidare på sin filosofi och familjen accepterar detta! Hade han varit sportchef i vilket annat SHL lag i serien så hade hans huvud redan rullat! Men inte i den nya familjen där är allt som det ska med uttalanden som

  • Vi måste ha tålamod
  • Vi har rätt karaktärer
  • Vi har högt i tak
  • Vi har många vinnarskallar
  • Vi har många ledare i laget

Floskler på floskler! Ser inte ett skit av detta i år heller!

Härligt! Jag var aldrig orolig!

Möjligt men om det inte var något som saknades i truppen sen tidigare så är det ju ytterligare en spelare som tar idiotutvisningar utanför spelet.

Martinsson gör återigen en risig insats, det måste vända där. Är det ngn som vet HVs spelidé? Är det felpass enmansshow och taskig inställning?

Ska det bli en ändring så är nyckeln att helt enkelt ta nyckeln från Hult så han inte kommer in i Kinnarps mer!
Men Bengtsson och Peter Ekelund verkar inte ha den pondus som krävs för att göra detta!
Vem ska man då ta en kaffe med på rasten?

Bra Didrik!

se hur de går när man kan passa runt pucken