HV-Dagen: HV71 - Linköping HC

Klassisk slutforcering. Tippar 2-4.

Som jag har förstått det så är det såhär:
Vackligt pass från back på en stillastående forward. Därifrån finns det två vägar: om en annan forward är på väg framåt passar man tillbaka till back och börjar om. Är man ensam forward så lägger man istället pucken i kortsargen och åker efter, men ser till at vara efter försvarande spelare. Därefter försöker man jobba till sig pucken, och gör sitt bästa för att hålla den bakom mål, eller åtminstone på sidorna. Sedan lägger man upp den på back som sätter en fjösare i madrassen.

Detta är den huvudsakliga idén men det finns såklart varianter.

Man ser verkligen att man värvat spelare som ska lösa vårt dåliga PP i år!
Återigen går det lika sakta och man spelar låt det gå och får se vem som kanske blir fri!

Fröberg, Holmström är verkligen inga centrar som klarar av att leda vårt lag framåt!
Bengtsson hade kunnat göra det minst lika bra om inte bättre.
Ruskigt bra scouting igen!

Vi har som någon tidigare skrivit 4 centrar för en 3:e kedja!
Kommer aldrig att hålla!

Vips så gör vi mål i PP och Fröberg! Äntligen får vi säga då ”citat” kommentatorn på Cmore!

Känner igen Hv från ifjol! Sista 10 spelar men desperat hockey och jaga kvittering!

Som Hv spelar sista 10 är ju så man ska spela hela matchen om man nu ska mala ner motståndet!

Nils Andersson spelar med mer självförtroende i den här matchen än vad han gjorde sammantaget under hela förra säsongen. Så det är ju positivt.

En av få glädjeämnen.

hahahhahahhaa

hv är bäst på grenen för många spelare på isen, den disciplinen vinner vi varje år :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Bra tajmat när det är 3,5 min kvar…Suck…

Haha ”För många spelare på isen”.

Det är fanimig parodi, vi kör vidare i EXAKT samma hjulspår som senaste säsongen. Enda skillnaden är att truppen är fan så mycket sämre än den va då (med undantag för offensiva backar).

nu när han spelar bra offensvt lär han bli bänkad pga offensivt skicklighet som går utanför hults och lillis box

Ett glädjämne :wink:

1-4…Det smakar illa i munnen

Sett till den här försäsongen så finns det bara en realistisk målsättning för det här laget och den här säsongen: ÖVERLEVA.

1-4, 20 sekunder kvar…då kommer timeouten…Bra Lillis!

time out nu? när de redan över

Varför i hela världen tar man en TO med 20 sekunder kvar?!

hmmmm. LHC och Örebro bättre än HV i dessa två matcher. Två lag som tippats i nedre regionerna. Min ny-kalibrerade inställning baserat på en 7-10e plats får sig en törn. Jag är inte nöjd.

Oklart vart det här är på väg.

Ånä! Topp fyra säger är målsättningen!

Dom vill väl träna på att ta Time out?

Kände att jag var lite pessimistisk som gissade på en 7-8:e plats för vårat HV. Nu känns det snarare som ett optimistiskt tips. :confused: