HV-Dagen: HV71 - Linköping

1-2 Björkman, 2,17 in i andra. Över axeln på Söderström. Inte otagbart.

HV tar sin fjärde utvisning. Drygt 3min spelade…

Kedjorna är verkligen inte synkade!
Får ju hoppas att tränartrojkan får ordning på det till nästa lördag.

Tedenbys kedja klart bäst…sen är det lite plottrigt och slarvigt

Pilut har haft ett gäng chanser, dax för mål nu!

5:e utvisningen för HV.

Och 1-3 för LHC. Tveksamt om HV hämtar upp det här. Mycket tveksamt.

Fan

1-3…slarvigt, mycket slarvigt. Matchen känns nästan avgjord, Hv var bra tidvis i första, men nu är det verkligen bara mellanmjölk.

Spelmässigt är det ju exakt noll kvar av det lag som sm-guld i våras. Det är MYCKET att få ordning på till på lördag…

Det är det som är det läskiga…att det ser ut så här med 6 dagar kvar…

Hv får nog fan mycket svårt att gå till slutspel i år. Vi får satsa på att överleva denna säsong…

Ock så matchstraff för Oscar Sundh. Vad i helvete håller dom på med? Tusen utvisningsminuter i en betydelselös träningsmatch. HV är inte alls i balans. Helt klart oroande!

Skotten i andra: 10-4
Målen i andra: 0-2

Vad åkte Sundh för, 5 min??? Han har förövrigt varit osynlig kanske inte så konstigt med hans försäsong.

Jag missade mycket av den andra men kom in lagom till puck out och 1-3 :frowning:

Det ser ängsligt ut, samt att 1-2 var mycket billigt som nu ses i reprisen.

Har vi någonsin vunnit en match på HV-dagen?

Kanske men det var f-n inte igår… :frowning:

Head butting. Skallning på svenska. Han åkte raka vägen ut utan att tjafsa, så domaren hade nog rätt.

J-södra ligger pyrt till, jag skall nog flippa lite till den matchen å se om de kan få lite flyt…

Jag tycker ändå inte de ser så illa ut idag. De som fäller oss är utvisningar och ett lite svagt målvaktsspel. 1-2 pucken SKA Linus ha.
Annars tycker jag pressspelet ser betydligt Bättre ut denna match och pga de så biter vi oss fast i zon då och då. Känslan är dock att vi inte orkar hålla upp spelet i 60 min.

Tycker de ser betydligt bättre ut idag än tidigare. Vill dock se mer av Ejdsell. Med det här spelet så lär han få svårt att platsa i NHL.

Stämmer att det är sällsynt med seger på HV-dagen, men dom brukar å andra sidan inte förlora så här heller; otal antal utvisningar och total osynk i ALLT.

En förlust oroar inte mig. Men de stora spelmässiga bristerna gör det.