HV-Dagen: HV71 - Linköping

Klart oroande att hvs premiär är på lördag… Vi är i te bra nu. Hvs enda segrar denna säsong är mot danskt motstånd. Säger allt!!

hmmmmmm

3 PP mål av cluben?

1-4. Söderström släpper ytterligare en puck över samma högra axel. Han har definitivt inte konserverat formen. Han har varit riktigt ihålig under försäsongen.

Vänder HV detta så blir jag sjukt imponerad.

Där var det ridå, Lhc som gått trögt på försäsongen ger HV en lektion…1-4 3e PPmålet om jag räknar rätt

kompensationsutvisning?

Mätta efter guldet?

Ejdsell imponerar…inte…

Hade inte förväntat mig något bländande spel under försäsongen men hade hoppats att nyförvärven skulle ta för sig lite grann.

Smörpass av Persson till Thörna 2-4.

2-4 Thörna. Hoppet lever…

LHC har dragit ner på takten och HV har kommit in mer nu. Men knappt 4 min kvar.

PP för HV. 3.33 kvar.

3-4 Figren!

Vilket skott Ytterell har

Solklar skallning, vilket innebär match penalty vilket i sin tur innebär avstängning i nästa match. Gäller det även när det sker i sista träningsmatchen?

twitter.com/roadlaker/status/906923218249940992

Ärligt talat ett av de sämsta genrep jag sett.

Otroligt många individuella misstag för att vara en vecka innan seriepremiär och truppen tål inte att två centrar är borta.

Men avslutningen ger ändå lite hopp.

Har sett samtliga matcher denna säsong och detta var ändå ett steg framåt. Våra uppspel klart bättre mot uppställt försvar och passen börjar sitta mer, iaf stundtals. Många spelare underpresterar och går inte in helt i duellerna, vilket inte är ovanligt på träningsmatcher och i synnerhet en vecka innan seriestart.

Ytterell innebär en dimension extra i pp och har ett alldeles lysande skott. BP under isen totalt.

Bröderna Brännström växer!
Figren gör sin bästa match och är stark på rören matchen igenom. Ser att några klagat på honom innan, men tycker han är den som visar att han vill vinna och går för det i denna matchen. Fortsätt så Figge!

Återigen, tålamod. Det handlar om att spela ihop ett nästintill nytt lag. Vi är inte som bäst just nu och vi ligger några veckor efter många övriga lag, men vi kommer att bättra oss, var så säkra!

Tror vi är nertränade, med tanke på hur det såg ut efter första perioden. Såg helt slutskörda ut, Ingen fart med sig, slarviga passningar, dåliga mottagningar, dålig puckkontroll dålig fysik. med mera med mera. Även tredje perioden var liknande och så dåliga kan omöjligt HV vara nu när man ändå haft ett gång matcher och träningar. Sen hände det nåt i slutet av perioden och man började spela en hockey som man känner igen, så jag tänker så här.

Antigen så tog man sig i kragen i slutet av matchen och sa att nu tömmer vi kropparna så publiken får se nånting positivt innan säsongen drar igång. Trots att man är nertränade och möra vilket kan förklara matchen väldigt bra.

Eller så körde man en luring med fansen och låtsas spela skit för att se vad vi skriver om dem här inne, för att sen köra över laget vi möter i premiären med 7-1?

Även om jag varit lite negativ till årets upplaga så ser jag inte på kartan att vi ska kunna vara i så dåligt slag i SHL som vi var idag. Möjligtvis första veckan av SHL men sen borde vi vara igång med HV-hockeyn. laget har haft tid på sig att lära sig spelsystemet och kreativa spelare har vi fortfarande kvar även om en del lämnade. Man har sett en hel del tendenser under försäsongen redan att HV-hockeyn med smara enkla passningar som sitter på bladet finns där och hur man kan lösa situationer på ett smart sett för att kunna spela en offensiv hockey och vara det anfallande laget precis som vi var förra säsongen.

Jag tror vi har fått tränat hårt och längre in på säsongen i år än tidigare då vi gick så långt i slutspelet och inte fick samma tid på oss som man brukar ha om man åker ur tidigt. Det är förmodligen förklaringen till varför man inte riktigt kan känna igen HV ännu. och det kan säkert dröja ett par veckor innan man verkligen får se det där riktiga skön-liret och den där vassa skridskoåkningen. Säkert en hel del spelare som har lite extra muskelmassa och fett nu som ska lägga sig innan man når sin mästerform.
Nu vet jag inte hur man tränar och så, bara en tanke jag har.

Sen kanske man redan till SHL-starten är i helt okej form och ändå kan starta relativt bra, men toppformen lär vi nog få se framåt november, då tror jag man börjar maxa kroppen, sen flyter det på till slutspelet börjar, och väl där så gäller det att hitta en psykisk form istället.

Bara lite tankar från mig.

Att man förlorar med mening på hv dagen? De var nog den sämsta ursäkten jag hört på länge och hoppas det var ett oseriöst inlägg.

Visst försäsongen har vart en pina och tuff. Vi alla visste vi skulle ha en tuff start då vi har ett nytt lag och helt ny typ av spelare. Vi har ett mycket mer puckskickligare lag än förra året och vi behöver hitta en tvist på förra årets spelidé nu när vi tappat stommen. Vi kan inte riktigt göra som ZAIK gjorde när de vann 2 guld irad då de hade stommen kvar och fick in nyförvärven rakt in i spelidén. Vi kommer få en tuff start och en topp 6 är målet till årsskiftet. Efter det tror jag vi växer och skall vara som bäst på våren. Om vi är topp 6 vid årsskiftet har vi stor chans. Vi har en otrolig potential i vår trupp men också många frågetecken, ullström hur står han med sina skador? Wennerström samma där, Ejdsell klarar han kraven från 1 år av succé i allsvenskan? Sweat hur är hans självförtroende? Engvall har ej samma krav och kommer få växa in i SHL kostymen i en tredje fjärde formation. Som sagt intressant med lite frågetecken, med otrolig potential och om man får ut allt så kan man gå långt, riktigt långt. Backsidan är jag lugn då den är typ intakt men hoppas pilut övat skott i sommar för att få ut lite mer av sin kapacitet. Ytterell har förvånat mig men får starta som 6-7 back med spel i powerplay. Jakoola måste bli härföraren.
De enda som oroar mig är att man vart lite nonchalanta i matcherna och målvakterna ej vart som vi hoppats.
Innan säsongen är slut har vi nog värvat en center

Nej. Det tar inte några veckor. Det tar månader, ibland år att få ihop det. Du sätter bara upp ett läge att bli missnöjd om du tror att det kommer finnas HV-hockey om ett par (vilket betyder två) veckor.