Har en drömvärvning till 20/21 och det är Per Kenttä. Gjort underverk i både Oskarshamn och Löven. Sitter visserligen på ett kontrakt till 2024 men borde väl inte vara några problem att lösa ut honom
Med tanke på att han flyttade ifrån Småland inför denna till Löven pga familjen i Haparanda så kan de nog bli lite klurigt, annars är jag inte helt anti din idé så.
Av de utan kontrakt tror jag att antingen JG, eller Åhman kritar på en förlängning.
Tror tyvärr Nisses karriär är över, vilket är riktigt tragiskt isf. Persson håller inte längre för SHL, så blir nog allsvenskan, eller div 1 nästa. Lauridsen blir nog svår att behålla och sägs ju redan ha kritat på för rödhökarna. Norbe får nu chansen att spela till sig ett kontrakt, så goda chanser till kontrakt över nästa år.
Lias, kanske går att lyckas knyta till sig honom även för nästa år? Behöver visa mer för att gå in som ledande center och tror NYR vill se han skina ordentligt innan de ”plockar” hem honom igen. Jocke A, känslan är att han drar. Thörnberg, gör fortfarande mycket nytta och är enormt viktig för laget. Lär få gå ner rejält i lön för att få förlängt och tror därmed han nu gör sin sista säsong. O Sundh, inte omöjligt att det jobbas på en förlängning där. J Johnsson, egen produkt vilket man med rätta värdesätter högt. Jag hoppas på förlängning då han är användbar i framförallt BP och i en fjärdekedjeroll, men kan även vikariera i lite större roll.
Bland ryktena så vore ju Kokkonen o Joensuu riktigt fint att få in. Vill dock prioritera en center som kan leda vår förstakedja. Bertov är jag mer tveksam till. Troligen försvinner ju Kinnvall, Nils och Lauridsen, så där behövs rejäl förstärkning av högre mått mätt!
Rykten mer lösa:
Jerome Léduc - Västerås
André Petersson - Dynamo Moskva
En center jag vill ha in är Sebastian Strandberg!
Dröm att få in Strandberg, Joensuu och Petersson!
Kokkonen intressant som sagt.
Bland backrykten låter Léduc mest intressant.
Tror Sandin drar till NHL och Kinnvall tyvärr.
Kan bli stor omsättning på backsidan nästa år. Om Nisse, Dansken och Kinnvall försvinner!
Tror man bryter med Ikonen om han inte höjer spelet ännu mer på slutet.
Fröberg utlandet?
Sundh för gammal och risk för att bli “slö”?
Johnsson vill nog ha mer speltid.
Thörnberg sliten?
Vill ha in mer speltid till Nybeck och Andrae nästa säsong.
Sundh (Tror inte man behåller både Sundh och Thörnberg, och då tror jag man prioriterar thörnberg som kulturbärare ett år till),
J.ANdersson (Ser ut att redan ha lämnat mentalt)
J.Johnsson (Inte tillräckligt bra på nånting, och står ivägen för andra),
N.Andersson (Avslutar karriären eller kör utomlands),
Lauridssen (Till MIF),
J. Gunnarsson (En målvakt som sällan gör de matchavgörande räddningarna, dock är han bra när det redan står 3-0),
L.Sandin (Provar lyckan i nordamerika),
J.Kinnvall (också NHL/AHL),
L.Andersson (Lär inte stanna i HV oavsett, antingen nordamerika igen eller hem till frölunda)
C.Persson (Håller inte längre)
J.Ikonen (Man bryter, men det kommer att kosta)
Mitt drömlag:
MV:
Alnefeldt,
Åhman
Kommentar: En chansning, men samtidigt en billig målvaktssida som har potential att bli extremt prisvärd
Komentar: Känns som en bättre backsida än i år, även om kinnvall blir svår att ersätta. Kan man få hem både borgman och pilut som fastnat i AHL så vore det guld.
Kommentar: Jag tillhör de som tycker ULlström ÄR bra och slarvades bort sist han var här. FÅr vi inte Andre i år heller så kan ju Joensuu vara ett hyffsat alternativ
Jag tror inte Pilut kommer hem efter enbart 2 säsonger i NHL/AHL. Han spelade dessutom match för Buffalo så sent som den 9/2.
Bådas kontrakt går dock ut efter den här säsongen så man vet aldrig.
Bra backsida, och som du säger en “prisvärd” målvaktsida som mycket väl kan vara riktigt bra.
På FW sidan tycker jag det absolut viktigaste är att vi får in en RIKTIG första center igen, Ulla funkar som det absolut
Förmodligen blir det ju så, han har ju varit riktigt riktigt grym. Dock skrev ju Olle Alsing på ett NHL-kontrakt inför denna men blev sen utlånad till Djurgården igen.
Linus Karlsson är ju en spelare från närområdet som gör det väldigt bra i Karlskoga. Är han tillräckligt bra och isåfall finns det en plats för honom i nästa säsongs HV, enligt er?
EDIT: Varför känns det som spelare från Vetlanda väljer andra klubbar framför oss? Liksom Erik Karlsson valde SSK/Frölunda, Franzén valde Linköping, Anton Karlsson Linköping och Linus Karlsson Karlskrona. Var de inte tillräckligt bra i yngre ålder? För Vetlanda ‘‘håller’’ väl annars på HV?
När det gäller Erik Karlsson så var det Hv som inte ville ha honom eftersom att han var väldigt stökig som ung. Men kan rent generellt hålla med dig att det är lustigt att det finns så många smålänningar i andra klubbar.
Lär bli stor omsättning på backsidan för jag räknar bort Kinnvall nu tyvärr,jänkarna plockar russinen i kakan med noll fingertopp känsla,sjukt irriterande.
Kinnvall,Nisse,Persson och Lauridsen ut,då sitter Hv på fyra backar i Martinsson,Emil,Strömberg och Williamsson.
Bertov klar sägs det men här måste in flera duktiga backar,hoppas man jobbar hårt på Pilut,Almqvist har utgående kontrakt i KHL!
Ett drömnamn är givetvis Niklas Hjalmarsson men det lär väl stanna just vid en dröm,ha dessutom kontrakt,kan man övertala Borgman?!!