Förstår inte snacket om att ersätta Persson, det har vi redan gjort med Williamsson. I min mening behöver vi inte fler så tydligt defensiva backar utöver Didde och Jeppe. Räcker med duktiga tvåvägsbackar för att lasta av i BP och annat.
Norbe håller jag med om att vi ska signa, även om jag inte tyckte han gjorde sin bästa match i egen zon i går.
Håller med, Norbe är riktigt bra. Hellre honom än Bertov alla dagar i veckan
[/quote]
Om vi värvar Norbe kommer han ersätta Lauridsen. Bertov ersätter Persson.
[/quote]
Förstår inte snacket om att ersätta Persson, det har vi redan gjort med Williamsson. I min mening behöver vi inte fler så tydligt defensiva backar utöver Didde och Jeppe. Räcker med duktiga tvåvägsbackar för att lasta av i BP och annat.
Norbe håller jag med om att vi ska signa, även om jag inte tyckte han gjorde sin bästa match i egen zon i går.
[/quote]
Håller med, Didde är “nya” Persson…Sen har vi Williamsson på det
En fråga som hänger i luften är väl hur stor spelarbudgeten blir för nästa säsong. Nu ska vi ju vara tacksamma för att HV skött ekonomin väl såvitt jag vet och bör vara relativt motståndskraftiga men om vi antar att de i bästa fall just nu står på ± noll i resultat när slutspelet ställts in så återstår att se vad som händer med TV-avtalet med Cmore. Om jag förstått saken rätt kommer Cmore att sänka priset till sina kunder för uteblivet slutspel och det ligger väl nära tillhands att tro att de då också kommer att vilja hålla inne eller få tillbaka delar av avtalad ersättning till SHL vilket skulle kunna innebära stora förluster för SHL-lagen om de skulle ha rätt till det.
Min ganska banala gissning är att de klubbar som har mest pengar på banken och inte är allt för beroende av sponsor- och cmore-pengar inför varje säsong kommer stå sig starkast, typ FBK, ZAIK och HV, medan ex. IKO, MIF, LIF och ÖHK kommer få det jobbigare. Extra jobbigt för klubbar som gjort klart och kanske t.o.m. skrivit kontrakt med spelare som man nu ev. måste bryta med. Tråkig tid för SHL, hockeyn, sporten, Sverige och världen i allmänhet.
Jag tror att den stora frågan SHL har på sitt bord just nu är vad man gör med alla kontrakt om hela nästa säsong ställs in eller blir kraftigt framskjuten. Det är få SHL-lag som klarar att avlöna sina spelare om inte säsongen drar igång.
(Själv tycker jag att åtgärderna är en överdrift och fler kommer att dö i följderna av den ekonomiska kris som rädslan orsakar än viruset)
Jävligt spännande med att Hv söker en första center,det man saknade iår innan Lias kom in sent,Hult inser nog att Holmström inte håller att spela förste fiol,bra där!!
Hv:s centrar kan då bestå utav!
MRx
Fröberg
Holmström
C.Sandberg
Med andra ord en upp gradering med största säkerhet!!
Vet inte vad det är värt, men Abris på AB tror att “åtminstone Kinnvall”, av han och Sandin, blir kvar i HV nästa säsong och att vi ska ha klart/diskuterar med en “första eller möjligen andracenter” (från chatt på AB).
Jag lägger mitt tipps på Ullström, tror faktiskt denna Corona hyhsteri kan leda till att många tänker till lite extra angående utomlands och därmed har vi chans att få hem ulla, andre och adam
Hockeynews går igenom alla SHL lag och nu har dom HV under luppen,och den truppen dom listar där ser riktigt intressant ut!
Dom spår vidare att en spetsback och en förste center ska in,och håller med dem helt kring resonemanget om både Alnefelt och Kinnvall,och att ge Emil Andrae stort förtroende hoppas jag stenhårt på,kan mycket väl ta en tröja redan nu.
Hoppas nu innerligt att även Sandin stannar,kommer göra över 20 kassar nästa säsong!!!
jnytt.se/article/han-tvinga … a-stannat/
Jocke Andersson säger till jnytt att han gärna hade stannat. Han fick motiveringen att HV söker en annan typ av center, vilket då stärker ryktena om att en toppcenter är påväg in!
Även ett bra betyg för HV när spelare utifrån vill stanna i vår fina klubb
Tråkigt för Jocke A att få lämna. En stabil säsong men om vi ska lyfta så måste vi helt enkelt ha in lite mer spets. Det såg vi när Lias kom in vilken skillnad han gjorde.
Ullström lär det nog inte bli då han inte gjorde något större avtryck här senast. Tycker inte han är den ledande center vi behöver.
Gunnarsson säger i en intervju med Jnytt att han är sugen på ett till utlandsäventyr. Känns inte jättestabilt att gå in i nästa säsong med Alnefelt och ev. Åhman, även om den tidigare gjort det väldigt bra. Hellre någon äldre och lite mer rutinerad än Åhman som kan backa upp Alnefelt ifall formen skulle börja svaja.
Även om jag gillar Jocke Andersson så är det helt rätt av Hult att inte förlänga eftersom man har Fröberg, Sandberg och Holmström under kontrakt och behöver en spelar av Lias kaliber för att nå toppen.
Om nu Alnefelt inte hamnar i AHL så tycker jag motsatt att HV måste satsa på Alnefelt och Åhman nästa säsong.
Alnefelt troligen bästa målvakten som kommit ur HV71s juniorled sedan Liv. Att inte han får chansen att ta förstaspaden sin andra säsong i A-laget vore underligt.
Åhman har varit strålande under 3 säsonger under seniorspel, också från HVs juniorled. Lämnar Gunnar så borde man signa Åhman.