Hv truppen 20/21

+1

Gunnarsson - Alnefelt känns mycket tryggare än Alnefelt - Åhman.

Jag tror det blir en kamp om förstaspaden vi inte sett sedan slutet på senaste guldsäsongen.
Därefter är jag enormt nyfiken på hur Hulth tänker lösa förste center situationen. Ingen vill nog ha en säsong till som i fjol.
Jag ropar alltid efter en “härförare”. En “Alexander” som leder styrkorna. Ingen blir som JD. Men det är ändå något åt det hållet jag efterlyser. Gärna då någon som kan tänkas ta den rollen i 3-4 år utan att försvinna till KHL/NHL eller falla för åldern. Det behöver inte vara samma person som första centern även om jag tror det är det “enklaste”.

I övrigt är jag väldigt nyfiken på Holmströms status och träningsprogram. Jag var inte jätte impad i år men har ändå förhoppningar på nästa säsong. En annan som jag förväntar mig göra en klassresa nästa år är Emil J. Borde inte han kunna presetera på en mycket högre nivå än i år?

Troligen tappar vi 3 av 4 powerplay backar. Ser det som osannolikt (men välkommet) att Kinnvall stannar. Anser därför att det är just backar med offensiv uppsida vi behöver ha in. Rekryteringen av Bertov ställer jag mig därför mycket frågande till. Hade tagit Norbe före alla dar i veckan. Adam in hade känts bra men därutöver behöver vi minst en riktigt vass rightare. Vad finns på marknaden?

Kanske kan rådande omständigheter och att få utvecklas ytterligare under Nyman locka tillräckligt mycket för att Kinnvall ska stanna en säsong till innan resan går vidare till NHL. Pilut eller Borgman får ju väldigt gärna starta om kärriären i SHL. Annars Matt Caito? Ska ha siktet inställt på SHL, ryktats till Leksand och Rögle med Abbots i spetsen är tydligen med och hugger. Letar man efter någon i SHL som kan göra en resa likt den just Kinnvall gjort, bra i ett sämre lag med utvecklingspotential, finns det inte så många namn som poängmässigt gjort det bra. Går man ner och gräver i Allsvenskan finns det ett gäng namn som Jerome Leduc, den bekanta Daniel Norbe (leftare) eller Brian Cooper (leftare) som varit en jätte i Björklöven. Inte optimala lösningar och inga ersättare för den Kinnvall utvecklades till under säsongen, men med möjlighet att utvecklas. Skulle kanske dock haft den rollen Bertov kommer få vilket du är inne på, snarare än att ersätta seriens näst bästa offensiva back om han nu lämnar.

Fredrik Forsberg klar. Jävligt oväntat men riktigt kul. 30+ mål gör inte vem som helst i allsvenskan.

Kul med sånna underradarn värvningar och en riktigt bra sådan dessutom.

April april från HV? Hoppas inte :smiley:

Gillar denna värvningen skarpt! En riktig målskytt av rang och kommer kunna fortsätta producera och utvecklas med nu ännu bättre omgivning. Minns säsongen 17/18 då man plockade in Ejdsell o Engvall, som båda var två av våra bästa Fw:s efter en tids acklimatisering och detta är nog en än större talang än ovan nämnda. 52 mål på 94 matcher i allsvenskan skojar man inte bort. Grymt! Kul också med en riktigt oväntad värvning, som ingen verkar ha skrivit om någonstans. :smiley:

Det vore djävulusiskt grymt i så fall :smiley:

Då kommer det kastas tomater…

Nej, givetvis är detta inget aprilskämt. Han är klar, 100%.
Dock väldigt otippat att man presenterar någon just 1:a april. Kan nog räkna med ett klassiskt påskägg från Hult inom de närmsta dagarna också… Tar vi in Kokkonen också nu!?

Snygg vink att man låtsas med kokkonen och tar Forsberg

Gissar att det inte blir någon Kokkonen då? För även om Forsberg är en på pappret bra allsvensk värvning är det alltid 50/50 att sådana här spelare slår väl ut i SHL.

Ska Kokkonen in behöver vi plocka bort någon. Ikonen, tack.

Läste nån analys på Expressen att HV behöver ha in en förstakedja. Alltså samma känsla som förra året. Särskilt nu när vi tappat Lias och det finns en överhängande risk att vi även tappar Sandin.

x-x-x
Önerud-Fröberg-Bergström
F.Sandberg-Holmström-Törngren
Forsberg-C.Sandberg-Zion
Wennlund

Placerar Forsberg i fjärdekedjan. Minns att det var där Engvall började. Minns att det var där Ejdsell till sist hamnade.

Tror som dig Lejacques att det nog inte blir någon Kokkonen, men tycker att Forsberg är klart bättre också. Mycket nöjd där!

Tror man kommer börja med Forsberg i en offensivare kedja, där han får chansen att spela i en omgivning där hans största styrkor (målskyttet) kommer mest till lags. Tror Törngren skulle kunna vara en bra lekkamrat, eller Bergström med sitt spelsinne. Shit, april månad och nu börjas det (grubblande över kedjorna) :stuck_out_tongue:

MR madhawk skriver på twitter att kookonen kommer snart också. Så han lär vara klar. Frågan är istället vem förstecentern är som dom låg/ligger i förhandling med.

Förstacenter har jag för mig att de skrev. Sandin? Kanske kan räkna bort honom iofs…

Kokkonen in Sundh ut?

Tror nog Forsberg kommer börja i en 3e. Så är det vi behöver en 1a kedja helt klart!

Finns det några mer seriösa rykten om att vi tappar Sandin? Det är klart att en spelare som han inte är omöjligt att vi tappar men har det skrivits något om det av substans mer än här? Jag har helt missat det i så fall.

Läst en artikel om de finns intresse men inte mer

Ja, Engvall började där, men nej Ejdsell slutade inte där. Vår fjärdekedja på slutet bestod oftast av Sundh, Wärn och Thörnberg. De sista 5 matcherna lirade Ejdsell primärt i första och andrakedjan.