Det där var läskigt. Låter som på mitt förra jobb?
Jag ställde en fråga till chat-gpt :
JAG : jag är en person som inte gillar ledare och “ledarskap”. jag skulle föredra demokratiska processer utan högt uppsatta ledare. Finns det forskning om detta med ledarskap och om det behövs eller ej. eller om det räcker med demokratiska processer enligt vad jag skrev ? “please elaborate”
CHAT-GPT: (här följer den väldigt kortfattade varianten av svaret - det var ett längre svar men den sammanfattade det så här vilket jag tyckte lät klokt):
“Hierarkiska ledare är inte nödvändiga.
Ledarskapsfunktioner är nödvändiga – men de kan vara demokratiskt fördelade.”
Det går säkert hitta enskilda studier åt ena eller andra hållet och folk kommer säkert ha olika åsikter - själv tycker jag i alla fall svaret lät logiskt / bra …
Kör vidare här.
Intressant. Måste man vara en storklubb? Vad är det som är viktigt med det? Är inte kärnan viktigare, att vara genuin klubb med människor som är HV71 mer än det vi upplever idag. För det var ju det som tog oss till en stabil nivå med höga höjder.
Börjar mer och fundera på är denna kostym för stor för föreningen HV71? Tillgången av resurserna gör att du glömmer kärnan, dvs vad föreningen faktiskt är, dess historia och nutid med folk som ger sin tid för HV71. Jag ser inte en förening idag, jag ser ett företag där pengarna ska rulla.
Absolut inget krav..
Men tror det är det som du skriver som gör att man på sikt blir en storklubb. Men allt det där har Hv tappat. Ingenting finns kvar.
Det fanns en gång i tiden. En kärna, drivande spelare, rätt personer på rätt plats. Och då var hi faktiskt en storklubb.
Ser inget av detta idag.
Jag va inte informativ nog ser jag. Frågan va inte inte ställd dig utan mer övergripande. Ur HV:s ögon sätt.
Intressent och engagemang kring och för HV, ja det vittnar om stor klubb. Annars inte.
Klubben har under lång tid levt på repet!
När en ordförande som inte kan ett skit om hockey så blev det spiken i kistan!
Vem fan valde in ALI som ordförande? På Vilka meriter???
En inkompetent valberedning föreslog henne, men det var trots allt vi medlemmar som godkände det. Vi får skylla oss själva
Oskyldig ! Inte medlem
Man kunde som medlem röstat på annat alternativ?
Ledarskap är något man gör och om man ska konkretisera det blir det hundratals beteenden. Det forskningen säger om utvecklingen av ledarskap är att det bästa är att träna all personal. Som funktion kan det utövas av alla, du har ledare vare sig du vill eller inte. Att inte leda skulle i princip betyda att aldrig interagera med din omgivning, all kommunikation skulle behöva ske genom ett anonymiserat system.
Distribuerat ledarskap blir ofta tydligt i grupper som jobbat tillsammans länge. Man intar rollen som ledare i förhållande till olika arbetsuppgifter och utmaningar utifrån vem som är bäst lämpad. Tyvärr är det rätt ovanligt att grupper håller ihop så länge att det här uppstår men det är väldigt häftigt att vara med om.
Det finns mängder av sätt att organisera arbetet och ingen har visat sig bättre än någon annan. Just nu är exempelvis det omoderna “projektarbetet” som många slutade med på kraftig uppgång igen.
Det faktum att det hålls ett medlemsmöte där föreningen inte upplever sig befinna sig i kris trots att den alltså aldrig haft så dåligt resultat efter halva säsongen …
Att de inte verkar förvänta sig att lagets fans kan vara förbannade över att det går dåligt …
Detta visar på bristande självinsikt och är alltså i sig en av anledningarna till att det går dåligt. Hade de haft rimlig självinsikt skulle de naturligtvis för länge sedan gjort justeringar.
HV är ju inte alls dåliga. Inga fel alls. Allt är bra. Inte organisationens fel att motståndarna är bättre.
E de bra så e de bra.
Vi har fel mao skönt då vet man allt är bra gött, bara sitta still i båten de kommer gå fint, asså det är f jävligt man skäms vanvård o de körs rakt på i samma hjulspår vart är på väg 10 poäng ?
Och det ska sättas i sammanhanget “Vi har varit i kval flera år i rad, precis undvikit kval, varit i allsvenskan” .. det är vårt facit sista åren. Lägg på årets resultat så blir det lite löjeväckande att inte säga att det är någon form av kris i föreningen, både på kort och lång sikt.
Lever vi i en Monthy Python sketch? Jag vet vad som kan rensa upp i det här nästet!
Det är ju på gränsen att man ifrågsätter sig själv. Är det jag som är psykotisk, månne?
Ja, mötet idag verkar ha gjort skäl för namnet på denna tråd, ännu mer än innan. Vi är helt körda. Hoppas Leksand kan rädda oss.
Frågan är hur det kommer låta när styrelsen går ut och ber om medlemskap nästa säsong. Hur många kommer nappa på det tro när de fullständigt skiter i medlemmarna!
Fullständigt förnedrar medlemmar! Vill bara ha stålarna och inget annat!
1,2,5
Känns som skit samma, de kan lika gärna åka ur
var dagen då man reste gravsten utanför garden?