Som sagt. Det blir spännande att se om eventuell framgång. Om bättre än kval, kommer bero på Anton eller om framgång automatiskt kommer bero på spelartrupp.
Därtill, det är en häxjakt säger några. Andra säger att det är en evig diskussion där människor tycker olika och att det är… Vad ska man kalla det?.. Irriterande, att båda sidor försöker hävda sin sak.
I min upplevelse av forumet, och jag äger min upplevelse? Så finns det en evig diskussion där man försöker övertyga om hur negativt det är. Kommer någon in och frågar om det bara finns negativt och istället stället frågor om något positivt, då tenderar det negativa få luft på sin glöd om man måste absolut påpeka att det är negativt. Upplevelsen är att de som är positiva är lite hoppfulla och ser lite gott på saker och belyser bättre förutsättningar, men det måste så effektivt stängas ner. Och det är min upplevelse. Min åsikt har jag ännu inte dryftat. Men det är intressant hur något ändå relativt objektivt vrids och belyser hur massan ska tycka. Annars har man fel.
Som sagt i tidigare inlägg, med samma frågeställning, så antyder man att det negativa måste bero på Anton. För oavsett vilken trupp han har måste resultatet ha blivit bättre. Logiken svajar så extremt. En div2 coach hade fått bra resultat med en NHL-trupp i div2 men en NHL coach hade inte fått bra resultat med en Div2 trupp i NHL. Jag vet att det är att ta jämförelsen lite väl extremt. Men zooma ut lite och det belyser vad, iallafall vad jag tycker, som blir relevant i säsongens utgång.
Det blir intressant hur retoriken går efter eventuell framgång. Det ser jag framemot i vinter. Och jag ser framemot vad denna trupp kan göra i vinter, och jag ser framemot ledarstabens arbete. Allt. Exakt allt… Luktar Hopp. Vi har sminkat grisar och polerat bajskorvar (även om bara utvalda får säga sånt) och skyllt allt negativt på allt som bara går. Jag luktar hopp, Äntligen, och verkligen längtar efter säsongen och vad det kommer göra med fans.
Björn och Anton är våra killar. Heja dom!